Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Praag

Praag

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 15-07-04, 07:30   #21
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Even over de dierentuin in Praag... Maar weinig mensen weten dat er een ontzettend leuke, alternatieve manier is om erheen te gaan: namelijk per boot over de Moldau!

De boot vaart in 75 minuten van vlakbij metrostation Karlovo Namesti (zie bijgaande plattegrond) via het centrum (onder de Karelsbrug door en via twee sluizen) naar de dierentuin. Het is dus eigenlijk een rondvaart en openbaar vervoer tegelijk.
Er is ook een bar aan boord waar alle noodzakelijke - en zeer betaalbare - medicijnen aanwezig zijn om een eventueel opkomende zeeziekte te bedwingen.

Een enkele reis kost 120 kronen (4,80 Euro) en geloof me: je kijkt je ogen uit! Kaartjes koop je bij het kantoortje bij de aanlegsteiger. Op de terugweg van de dierentuin betaal je bij het aan boord gaan.

kaart.jpg

Rode pijlen = metrostation Karlovo Namesti (lijn B)(twee uitgangen)
Groene pijl = tramhalte
Gele pijl = vertrekpunt van de boot

De dierentuin is niet alleen erg mooi, maar ook relatief goedkoop. Een volwassene betaalt 150 kronen (6 euro) toegang, kinderen 100 kronen (4 euro). Twee volwassenen met twee kinderen betalen 450 kronen (18 euro). Hond mee? Geen probleem, dat kost 20 kronen (80 eurocent). De consumpties zijn heel redelijk geprijsd.

www.zoopraha.cz

Ziehier de vaarroute (stippellijn):

route2.jpg

Dit is de website van de bootmaatschappij.
Kies onderaan eerst de taal (klik op het vlaggetje) en klik vervolgens linksboven op de knop "Linkové plavby/Link sails/Linienfarten". Dan verschijnt een overzicht van alle boottochten die deze maatschappij maakt. Het gaat om de boottocht Praha-Troja.

Aan de kade van het vertrekpunt ligt restaurant Vltava, Rasinovo Nabrezi 1. Ziehier op mijn TomTom de precieze ligging:

Naam: kaartje.jpg
Bekeken: 94
Grootte: 35,7 KB

Een houten gebouwtje, zeer gezellig ingericht, met uitzicht over de Moldau. Je kan er prima eten en drinken voor zeer schappelijke prijzen. Wij hebben er met z'n vieren, na een heerlijk dagje dierentuin, uitgebreid gegeten en waren inclusief vele halve liters pivo, vino, voda en Káva Irská toe, 1089 kronen (toen 35 Euro) kwijt.

Dit bericht van Marcel geeft nog wat interessante achtergrondinformatie over dit restaurant: http://www.tsjechie.net/board/136500-post5.html

Echt een aanrader, zowel dierentuin, boottocht als restaurant. Moet je een keertje doen, je zal er zeker geen spijt van hebben... Veel plezier alvast!

Bericht 04-03-08 om 19:39 aangepast door PuNkEnStEiN.
Reden: Tarieven (ook in euro's) aan de actualiteit aangepast. Toegangsprijzen van de ZOO zijn nagenoeg verdubbeld. :(
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-07-05, 19:03   #22
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Re: Tips omgeving Praag

Gewoon een tip voor zij die hier terecht komen via de zoekfunctie :
Ga eens lekker eten op dit adres , ligt midden in het centrum, zijstraat van vaclaske nam., nl Vodiekova nr 20. Hier kunt u ook mooie muziek en zang beluisteren. (ook op de site te beluisteren) en loop ook eens de volledig zaak door, een hele belevenis.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-02-06, 09:11   #23
noekie14
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
je moet natuurlijk de karelsbrug zien en de burcht maar er zijn nog veel meer leuke dingen zoals de souvernirs winkeltjes bij een soort markt want daar zijn de meeste dingen goedkoper dus daar zal ik zeker ff kijken en niet bij de winkeltjes kopen vanaf de karelsbrug naar het oude plein.
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-05-06, 18:27   #24
tsjechie
Actief Lid

tsjechie's avatar

Nationaliteit:
bezoek aan de burcht en het oude centrum van Praag moet je zeker doen.
Misschien een keer op een avond bij het waterorgel een voorstelling bij wonen (zeer zeker de moeite waard).
de dierentuin is ook altijd leuk en voor de rest moet je maar even rond neuzen op het forum met de button zoeken kom je zeker een heel eind op weg en zal je zien dat 14 dagen te kort is om alles alleen al in de omgeving van Praag te bekijken.

Ik wens je in ieder geval veel plezier met de voorbereiding
tsjechie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-05-06, 00:58   #25
tatrafan
Actief Lid

tatrafan's avatar

Nationaliteit:
Als jullie of de kinderen geinteresseerd zijn in oude auto's, vliegtuigen, locomotieven of techniek in het algemeen, dan is het Technisch Museum in Praag een aanrader. Ook zeer geschikt voor een regenachtige middag! Voor nadere info zie http://www.lastminute.com/site/find/...ion-32496.html
tatrafan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-05-06, 01:31   #26
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Beter is deze link ntm.cz , dit is de officiele site van het museum. Bij de lokomotieven kan je hier zelfs geluidsfragmenten beluisteren van de stoomloc's. De link staat overigens in de linkpagina, daar dient ze trouwens voor.

Citaat:
Nadja schreef:
.......... Ik had al gehoord over een concentratiekamp maar ik zou graag wat meer willen horen zodat ik voor 2 weken een planning kan maken!
Dat moet Terezin zijn wat je bedoeld:pamatnik-terezin.cz
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-06, 17:00   #27
Yohe
Volwaardig Lid

Yohe's avatar

Nationaliteit:
Stadswandeling door Praag

Wij willen graag een grote stadswandeling door Praag doen. Wie weet hoe ik hieraan kan komen?
Yolanda
Yohe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-06, 19:05   #28
karl (Theo)
Actief Lid

karl (Theo)'s avatar

Nationaliteit:
Ben ik ook in geinteressserd. Ik ben er eind september 4 dagen.
karl (Theo) is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-06, 21:35   #29
Gatekeeper
Lid

Gatekeeper's avatar

Nationaliteit:
Zoek op Google naar "De Gouden Mijl"van Praag...Dat is een aardige wandeling waar veel van de stad langskomt..
http://www.oostwaarts.nl/groepen/gouden-mijl-praag.htm
http://www.leukestartpagina.nl/rubri...ndeling+praag/
http://tsjechie.allepaginas.nl/

Veel plezier,
Roy
Gatekeeper is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-07-06, 08:46   #30
Chardon
Nieuw Lid

Chardon's avatar

Nationaliteit:
Ik heb afgelopen week bij de ANWB, het boekje 100% Praag gekocht.
Hier staan ook 6 wandelingen in.

groetjes
Chardon is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed