![]() |
|
|
#11 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Er is niet één land ter wereld waar geen drugsgebruik of -handel voorkomt. Ook criminaliteit is van alle landen en alle tijden. Is de hele wereld lid van de EU, Macek? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Forum Freak
|
Maar nu is het voor handelaars wel makkelijker om drugs naar het buitenland te smokkelen. Net zoals dat het nu makkelijker is om met vuurwerk uit België in Nederland te komen. Toch?
![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Moderator
|
Zeker, maar Macek beweert dat de drugshandel dankzij de open EU-grenzen een nieuwe markt heeft gevonden, namelijk Oost-Europa. Die bewering komt niet overeen met de feiten: het drugsgebruik (en dus ook de handel) bestonden al in de tijd van het IJzeren Gordijn. Macek geeft dus onterecht de EU de schuld van drugsgebruik in o.a. Tsjechië.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Forum Freak
|
Nee, dat klopt ook niet.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pivonist
|
Ja hoor nou wordt die nog mooier, ik stelde alleen vast dat dank zij de open grenzen het makkelijker wordt gemaakt, nou moeten we niet slap gaan lullen. Ik begrijp ook wel dat er in landen die niets te maken hebben met de EU drugs werden en worden gebruikt. Het grenzeloze maakt het makkelijker, ik heb een kennis die er vroeger niet over peinste om hasj mee te nemen naar het buitenland met de auto, nu is het geen enkel probleem.
|
|
|
|
|
|
#16 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
Citaat:
Dat jij nu ineens met een ander verhaal komt, kan ik niet helpen, hoor... ![]() |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Forum Freak
|
Op de manier waarop Macek het schrijft lees ik het ook zo. Maar ik denk dat Macek bedoelde dat Nederlandse handelaren een nieuwe markt hebben gevonden en dat komt inderdaad door de opengegooide grenzen. Denk ik.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Moderator
|
Als Macek dat bedoelt, moet hij dat schrijven en niet wat anders...
![]() |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pivonist
|
Dat bedoelde ik, "dankzij de EU" moet dus worden "mede dankzij de EU".
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Legende
|
bron : http://www.praguemonitor.com/en/240/...al_news/16374/
de franse krant Le Monde brandmerkt Praag als dé hoofdstad van Europa qua gebruik en drugsdealing. de Tsjechen zijn grootverbruikers geworden van hasj en methamphetamine. het fabriceren van pervitine is een tsjechische aangelegenheid geworden. |
|
|
|