![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Waar gaan Tsjechen zelf op vakantie in eigen land?
Ik vraag mij af waar de tsjechen zelf heen zouden gaan als ze op vakantie in eigen land gaan? als een tsjech aan mij zou vragen "waar moet ik heen in nederland op vakantie" dan zijn er toch een paar streken die bekend staan om hun schoonheid in nederland, b.v de veluwe, de eilanden, en bla. zo zal ik iemand die die niet van drukte houd afraden naar de randstad te gaan. het zou best handig zijn als er ergens een soort van simpele globale tjech checklist was waar je kon zien wat je zou kunnen kiezen aan de hand van je persoonlijke wensen? maar goed de tsjechen en kenners hier hebben het vast te druk met het beantwoorden van vragen van dummies zoals ik :-) groetjes, jan
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Super Lid
|
de tsjechen zelf gaan denk naar streken toe die ver van hun huis zijn, mensen uit het zuiden gaan naar het reuzengebergte en andersom, maar weet dat niet zeker.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mis, Ik ben veel Tsjechen tegengekomen op vakantie die nauwelijks 20 km van huis waren.
Misschien dat i ze alleen tegen kwam............................ Maar het viel ons op dat ze dicht in de buurt van hun eigen stekkie bleven. Groet van Kukel die zover mogelijk van huis gaat. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Moderator
|
Hebben alle Tsjechen een eigen chata dan?
![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Legende
|
Toch veel is mij verteld.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
mijn schoonouders zijn hele gewone mensen én hebben een tuinhuisje. daarvoor hoeven ze slechts een paar honderd meter te lopen van hun eigen flat. komt goed uit want ze hebben geen auto of fiets ofzo. ze brengen er alle vrije tijd en vakanties door. en eten lekker van hun groente tuin met kasje. in de zomer barbecuen ze er met hun vrienden. en na afloop dan een biertje in hun eigen buurtkroeg
![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lid
|
Naar mijn ervaring heeft vrijwel elke Tsjechische familie een weekendhuis, waar ze dan met z'n allen (of bij tourbeurt) vrijwel elk weekend gebruik van maken.
Nu wonen de meeste Tsjechen die ik ken in Praag; in hun geval geldt vrij vaak dat dit weekendhuis (in de buurt van) hun geboortedorp ligt. Dat is een leuke bijkomstigheid vind ik: in tegenstelling tot vele Westerse landen kan dat er misschien voor zorgen dat dorpen ook op de langere termijn (in elk geval deels) bewoond blijven? |
|
|
|