![]() |
|
|
#31 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nieuw Lid
|
Ik weet dat mijn Tsjechisch niet perfekt is, maar een boete is een boete of het nu pokud is of pokuta, maakt niet zo veel uit.De hele vraagstelling is deze discussie is waarom een boete en die vraag is nog steeds niet beantwoord.Wat was de overtreding?Als daar een antwoord op wordt gegeven is de kous af.
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Onderstaand kwam ik tegen en dit wekte bij mij toch wel onterechte gevoelens op richting die jongen
- hij zijn rijgedrag niet aangepast had ik ben ook eens in de slip geraakt, ik reed rustig, t was in n bocht, of er lag iets op de weg of er mankeerde iets aan mn auto, zonder mijn toedoen gebeurde dit - Sorry hoor, maar je bent dan in Tsjechië, waarom zouden ze dan ook maar 1 woord Duits of Engels moeten spreken om je een bekeuring te kunnen geven Ik vind dat mensen in die functie dat dus wel moeten kunnen, wij doen dat toch ook hier in NL, ik weet dat t voor vroeger anders ligt in CZ, maar ze horen nu bij EU dus een beetje aanpassen/soepeler zijn zou makkelijk zijn. - als je door aquaplaning van de weg raakt, dan heb je een behoorlijke snelheid onder je pedalen, en eigenlijk met andere woorden... TE snel Dit is dus niet waar. -Als je gebruik wilt maken van de Tsjechische wegen, dien je van de regels op de hoogte te zijn. Heb je hier geen zin in, is het simpel, geen gebruik er van maken. Tuurlijk is het niet makkelijk, maar het is wel zo. In Nederland kan je ook niet zeggen dat je voor een bepaalde boete niet betaald omdat je niet wist dat het een overtreding was. Ik kan me voorstellen dat je van bepaalde dingen niet op de hoogte bent en als je n schappelijke politieman hebt dan valt daar meestal wel normaal over te praten. Maar goed, jullie zullen dit waarschijnlijk helemaal niet met me eens zijn, maar door dit soort opmerkingen vond ik dat de schuld meteen bij de zoon van CP werd neergelegd. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
VIP Lid
|
He wat jammer dat men elkaar niet goed begrijpt. Laat ik enkel zeggen dat ik het jammer vind voor die jongens en dat het me behoorlijk frustrerend lijkt de reden niet te weten te kunnen komen. Misschien voor ons allen een reden om in een soortgelijke situatie het woordenboek ter hand te nemen en om een schriftelijke uitleg vragen die dan evt. thuis later kan worden vertaald?
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Super Lid
|
Ik ben het met de eerste 3 punten van Sas helemaal eens. Vooral het aquaplanningverhaal heeft niets te maken met je snelheid. Laat ik het zo zeggen: het is niet per definitie zo dat als je zacht rijdt je hier geen last van hebt. Het water legt in film in je bandenprofiel en je verliest grip, dit kan ook met 20 km/uur gebeuren, zeker met bredere banden.
Het gaat niet om (ver)oordelen van de gebeurtenis (we waren er tenslotte geen van allen bij) maar om het beantwoorden van een vraag. Misschien staat er iets op de bonnen geschreven wat hier vertaald kan worden? |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
strak plan en laten we vooral voorzichtig blijven |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Op het "blok" wat men heeft gekregen voor het betalen van de boete. moet staan vermeld de reden van overtreding - en de paragraaf van de wet. Iedereen die een ongeluk veroorzaakt (ook éénzijdig) krijgt een boete opgelegd, wss hiervoor heeft men deze gekregen. Ik geloof tot 2.500 Kč, meestal komt men eraf met een boete van 500 Kč als het gaat om 1zijdig en verder geen schade aan objecten of derden. Die 1500 is dus een dure - maar de agent in functie heeft die vrijheid ![]() |
|
|
|
|