het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-05-07, 10:58   #11
Super Lid

Maria's avatar

Volgens mij gaat het bij diabeten niet om de caloriën, maar om de koolhydraten. Wordt daar ook iets over gezegd? Want dat zit er dus écht wel in bier!

Ook alcohol kan het eea doen met je bloedsuiker, volgens mij kan je dat niet zomaar onder tafel schuiven.
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 11:02   #12
Forum Freak

Citaat:
Type 2 diabetes is te behandelen met een dieet en met een aantal orale geneesmiddelen (sulfonylureumderivaten zoals Amaryl(R) en Uni Diamicron (R), biguaniden zoals metformine en thiazolidinedionen zoals pioglitazone). Type 1 kan alleen worden behandeld met insuline. Insuline wordt ook gebruikt als type 2 diabetes niet afdoende reageert op behandeling met tabletten. De behandeling van diabetes bestaat niet alleen uit medicatie. Het gaat erom de bloedglucosespiegel zo stabiel mogelijk te houden door een combinatie van medicatie, dieet en bewegen. Dat is er ook de reden van dat mensen met diabetes met mate suiker mogen, in tegenstelling van wat vroeger gedacht werd. Het gaat om de totale koolhydraatinname. Mensen met diabetes dienen zich zowel te hoeden voor een hypoglykemie (te lage bloedglucosespiegel), hetgeen verholpen kan worden door koolhydraten te eten, als voor hyperglykemie (te hoge bloedglucosespiegel), in welk geval koolhydraten vermeden dienen te worden en indien mogelijk insuline bijgespoten moet worden. De correcte balans vinden tussen deze uitersten, bijvoorbeeld bij zware inspanningen of sport, is soms moeilijk.

Hoewel het van persoon tot persoon verschilt moet iemand die diabetes heeft oppassen met alcohol, bij het drinken van een biertje bijvoorbeeld zal eerst de bloedsuikerwaardes gaan stijgen door de suikers(koolhydraten) in het bier en later weer gaan dalen door het aclohol in het bier, bij het drinken van sterke drank als [Whiskey] zal de bloedsuikerwaarde enkel gaan dalen.
Wikipedia
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 11:46   #13

kukel's avatar

Nationaliteit:
Het bier, voor diabetici zat verpakt in flesjes, merk Gambrinus.
Wij vergisten ons erin omdat de doppen en het etiket wit waren en verdacht veel leken op het zilveren dopwerk en etiketering.

Is het dan net op de markt van Gambrinus?

Groet van Kukel
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 21:12   #14
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Maria schreef:
Bericht bekijken
Volgens mij gaat het bij diabeten niet om de caloriën, maar om de koolhydraten. Wordt daar ook iets over gezegd? Want dat zit er dus écht wel in bier!
Stom van mij Maria, ik ben lekker bezig. Natuurlijk Koolhydraten.

Onderwerp-opties

Berichtregels