![]() |
|
|
#81 |
|
VIP Lid
|
Positief is dat je weinig gevaar loopt als je binnen 24 uur de teek verwijderd en dat de ziekte van Lyme bij vroegtijdig ontdekken goed behandelbaar is.
Het niet behandelbaar zijn van de hersenvliesontsteking was wat mij zo verontrustte. Maar overal opletten dus. Hilde |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Super Lid
|
Nieuwe regel: de teek er récht uittrekken ipv met een draaiende beweging.
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Forum Freak
|
En niet verdoven (want dan gooit hij zijn maaginhoud alsnog in jouw lichaam)
En een tekentang gebruiken en geen gewoon pincet (want met een pincet knijp je de teek leeg en met een tekentang niet). Dit is al eerder gemeld maar het kan nooit kwaad om het nog een keertje te vermelden. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Forum Freak
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Forum Freak
|
Ik heb ook geleerd dat je hem er met een draaiende beweging uit moet trekken. Maar de keren dat Jan een teek had die ik er uit moest trekken waren het nog zulke kleine dat ik ze er gewoon recht uittrok, en dan was hij helemaal compleet (dat was alleen met een loepje te zien, zo klein zijn ze dan nog!!)
Dus ook hele kleine zwarte vlekjes die er gisteren nog niet zaten kunnen teken zijn, denk daar om. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Super Lid
|
Het stond vanochtend in de krant dat het recht moet. Ik zal me er later nog es in verdiepen (lang artikel) en hier melden, goed Essie?
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Legende
|
Hier het artikel waarin men zegt niet te draaien!
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Trouwens, ik heb sterk vermoeden dat hij ze allebei bij Het Loo heet opgepakt - dus opletten overal! |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
VIP Lid
|
het is mogelijk je te laten vaxineren tegen een tekenbeet, de vacinatie bestaat uit drie injecties. De tweede 1 maand na de eerste en de derde 1 jaar na de eerste. Vervolgens elke drie jaar een herhalingsprik.
Naam ven het vaxin is FSME-IMMUN / Neis Vac-C. Is bekend bij elke arts in CZ. Voor de prijs hoef je het niet te laten: 200 Czk per ampul/injectie. P. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Forum Freak
|
Pieter, kunnen kleine kinderen hiertegen ook gevaccinneerd worden ?
|
|
|
|