het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 16-04-07, 13:26   #21
Nieuw Lid

neeltje's avatar

Nationaliteit:
Ja, dat is 'm!
neeltje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-04-07, 18:05   #22
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Is inderdaad een mooi huis.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-04-07, 18:20   #23
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Ik sta versteld van zoveel durf, je moet Nederland toch echt helemaal zat zijn, volgens mij dan, om zo,n sprong in het diepe te maken, veel suc6 en laat nog wat van jullie horen!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-04-07, 22:56   #24
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Hoi Neeltje, welkom hier!
Ik wens jullie heel veel succes! Ik neem aan dat jullie er goed over na hebben gedacht. Ik vind het knap dat jullie deze stap nemen. Daarom hoop ik dat jullie dromen uitkomen in Tsjechië en dat jullie er vinden wat je zoekt. Heel mooi huis trouwens.
Ik wens jullie al het beste!!
mayca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-04-07, 23:10   #25
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Kysice is een stuk prettiger om te verblijven dan de "Paneláky" in de buitenwijken van de stad, dat is zeker. De 'nieuwe' dorpen en wijken die buiten Plzen de grond uitschieten zien er van buiten zeer aantrekklijk uit, bijv Cervený Hrádek en Kysice.
Zelf fiets ik er vaak doorheen, grote huizen, (nog ) mooie stukken groen en goed bereikbaar. Voor alle gewenste activiteiten en benodigdheden kun je terecht in het centrum.
Wat de woonplaats betreft kan je volgens onze buren in CZ geen betere keuze maken dan een locatie tussen Plzen en Ejpovice, bijv. juist Kysice.
Over werkplaatsen in Plzen, en hoe die te verkrijgen, weet ik vrijwel niets, helaas.

Ondanks eerdere negatieve reacties, ik geef Rena gelijk als ze zegt dat Plzen een hele mooie stad is! Het is een geweldige stad die leeft, zichzelf steeds verbeterd en waar een mooie atmosfeer is.
Als je daarbij ook nog kijkt naar jullie (toekomstige) huis, heb je naar mijn idee een zeer mooie combinatie.
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-04-07, 08:49   #26
Actief Lid

Nationaliteit:
Ik ben gisteren in het informatie centrum op grote plein in Pilzen geweest om daar paar boekjes over Pilzen en omgeving te halen en in mijn huis in Luhov (20 Km ruchting Stříbro) leggen en tot mijn grote verbazing waren zij ook in het Nederlands!
Leuk, he?
Rena
Rena is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-04-07, 08:52   #27
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Gambrinus schreef:
Bericht bekijken
Kysice is een stuk prettiger om te verblijven dan de "Paneláky" in de buitenwijken van de stad, dat is zeker. ........

Ondanks eerdere negatieve reacties, ik geef Rena gelijk als ze zegt dat Plzen een hele mooie stad is! .........

Ik begrijp dat mijn reactie enigzins negatief overkomt, maar het is een reactie van een buitenlander die veel in Plzen komt. Een toerist met een wat eenzijdige kijk. Ik zie wel veel verbeteringen de laatste jaren, maar een mooie stad zal het niet worden. Voor mensen die daar wonen en werken ligt dat uiteraard heel anders. Zie het als Almere in Nederland: welke toerist wil nu Almere bezoeken? Maar ik woon daar wel graag.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-04-07, 10:51   #28

kukel's avatar

Nationaliteit:
Ik sluit mij bij Tabe aan.
Ik vond, vind het een misstroostige arbeidersstad waar het hart uitgehaald is.
Met de omgeving is helemaal niets mis mee.

Groet.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-04-07, 13:02   #29
Nieuw Lid

neeltje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
kukel schreef:
Bericht bekijken

Dat is voor ons absoluut het belangrijkste! We willen dan ook niet in een stad wonen maar wel in een mooie omgeving.

Citaat:
Gambrinus schreef:
Bericht bekijken
Wat de woonplaats betreft kan je volgens onze buren in CZ geen betere keuze maken dan een locatie tussen Plzen en Ejpovice, bijv. juist Kysice.
Hadden ze daar ook een motivatie bij?
neeltje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-04-07, 13:08   #30
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
kukel schreef:
Bericht bekijken
Ik vond, vind het een misstroostige arbeidersstad waar het hart uitgehaald is.

Groet.
Het hard was een machtige Škoda fabriek (geen autos), door comunisten misbruikt en verwaardloosd en nu te groot om te kunnen als geheel overleven. Toch zijn somige gebouwen van Škoda technische monumenten en getuigen van industriele revolutie in 19de euw.
Ik moet wel toegeven dat ik weinig in voorsteden kom en flatwijken zijn overal even leeilijk en misstroostig, in Praag ook, alleen in kleinere stad kom je ze altijd tegen.
Rena
Rena is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels