![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
Ook wij hebben alleen 2 eigen waterbronnen, waterleiding is hier niet.
Nog nooit droog gestaan, alleen met het zwembad vullen is het uitkijken geblazen. Maar als je dat in gedeeltes doet is er niets aan de hand! Ook bij ons is er nog nooit iemand ziek geworden van het water! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pivonist
|
In Trebihost heb ik waterleiding dus geen bron, dus deze keer niets aan te geven!
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
waterputwet
Wij hebben deze berichtgeving dus ook ontvangen. Ik heb inmiddels begrepen dat deze legalisatie geregistreerd zou (moeten) zijn bij de betreffende gemeente. Ik heb inmiddels ook vernomen dat de boete 50.000 CZK is.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Forum Freak
|
Maar Judith, als ik jou was zou ik toch naar een huis kijken met waterleiding, je weet maar nooit wat er gaat gebeuren met een put.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Forum Freak
|
Ja Corry, misschien wordt het wel een wensput en komt iedereen er geld in gooien
Wij hebben een waterput en dat ding geeft fantastisch lekker water. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Forum Freak
|
Er zijn een heleboel waterputten die heel goed water geven, dat weet ik wel zeker.
Alleen er zit altijd een onzekere factor aan, bijvoorbeeld als er in de waterloop vóór jou put (als hij ergens bovengronds is) een dier dood zijn gegaan en liggen te rotten. Het zou niet de eerste keer zijn dat mensen daar ziek van worden. Bemesting en landbouwgrond kan ook negatieve invloeden hebben. Het land is niet overvol maar je weet nooit wat er "boven" jou gebeurd. Dat is wat ik bedoel en als je kan kiezen zou ik voor zeker kiezen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Forum Freak
|
Oké, Oké, Oké, hier moet ik je gelijk geven. Getver het idee alleen al
Gelukkig zitten er bij ons nog een paar filters tussen, misschien een schrale troost ![]() |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Ik heb beide maar betrek water gewoon van de gemeente. De put werkt, en is in mijn eigen tuin. Wellicht geschikt als noodvoorziening en anders om de tuin te sproeien.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Forum Freak
|
Dat is volgend jaar* hier ook de bedoeling. Ze zijn hier al aan het graven (al 2 jaar...
) * Laten we vooral niet vergeten dat we het hier over Tsjechië hebben ![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Volwaardig Lid
|
ach.. put of waterleiding voor mij even geen vraag meer.
we gaan zondag weer naar tsjechie maar het huis waar we naar gingen kijken is al verkocht! het lijkt wel of iedereen hetzelfde wil als ik ,maar ze zijn mij altijd voor! gelukkig schijnt de zon! judith |
|
|
|