het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 02-04-07, 12:01   #1
Actief Lid

Nationaliteit:
Open Office

op dit forum werd geschreven over openoffice.
wie heeft het getest ?
hoe bevalt het ?
hoeveel mb is de download van dit programma ?
lijkt mij erg interessant
curious is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-04-07, 12:09   #2
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Je doelt waarschijnlijk op deze bijdrage. Op de daarin vermelde website staat al een hoop info te lezen.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-04-07, 13:23   #3
Lid

Merel's avatar

Nationaliteit:
Zoals ik al zei, vind ik OpenOffice beter dan Microsoft Office. De Tsjechische spellingchecker doet het bij mij prima. Ook op m'n Mac en Linux, dus je bent niet alleen gebonden aan Microsoft, OpenOffice doet het op alledrie prima. En dingen die Word standaard fout doet, zoals pagina nummering, het switchen tussen papier instelling in een document (Word doet ontzettend moeilijk als je een paar pagina's in je document landscape wilt hebben terwijl de rest gewoon portrait staat), plaatjes invoegen(echt een ramp bij Word), wiskundige formule's(als wiskunde student werd ik met Word echt helemaal knettergek, gelukkig bestaan er ook nog andere tekstverwerkers, zoals OpenOffice of LaTeX), en kolommen (dat is ook telkens weer stoeien, dat wel in kollomen en de rest niet, of omgekeerd), deze dingen gaan meestal wel goed bij OpenOffice. Ik zeg meestal, want ook bij OpenOffice is nog ruimte om te verbeteren. Maar ik moet zeggen dat dat redelijk snel en goed gaat, terwijl ik het idee heb dat Microsoft Office een beetje blijft hangen en je moet er ook nog eens een vermogen voor betalen. OpenOffice is beter en gratis, donaties aan OpenOffice zijn natuurlijk altijd welkom, maar zeker niet verplicht! De rest van de info staat gewoon op de site www.openoffice.org als je nog andere vragen hebt, kan je mij gewoon mailen.
Merel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-04-07, 17:13   #4
Forum Freak

Open Office is prima, ik gebruik het heel vaak en het werkt prima. Kost ook veel minder ruimte (en geld) dan het Microsoft alternatief.
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-04-07, 18:18   #5
Actief Lid

Nationaliteit:
bedankt , is het waar dat het 7 seconden kan duren , om een document te openen.
curious is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-04-07, 18:30   #6
VIP Lid

Smajlík_M's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
curious schreef:
Bericht bekijken
Curious, ik denk dat Merel naast haar beschrijving en verwijzing naar de website info heeft verstrekt, die je dan ook zelf zou kunnen nalezen op de site van de producent.

Of je een bestand/document in 7 seconden kunt openen, hangt van vele factoren af - waaronder, hoeveel werkgeheugen (RAM) heb je op je pc? is je eigen RAM geheugen niet onnodig vervuild met andere residente programma's? hoe groot is het bestand zelf?....
Zo lukraak een losse vraag, is gewoon niet 1-2-3 te beantwoorden.
Smajlík_M is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-04-07, 18:35   #7
Forum Freak

Citaat:
curious schreef:
Bericht bekijken
Ligt eraan, ligt eraan. Maar duurt zeker niet langer dan het bij Microsoft Office duurt...
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-04-07, 17:40   #8
Nieuw Lid

Nationaliteit:
openoffice je velice dobry program podobny Microsoft Office a ma stejne funkce. Tedy obsahuje Powerpoint, Write, Spredsheet, Databaze a jeste matematicky program. Open office je zdarma ke stazeni a pouzivani a je take v ruznych recich. Ja nepouzivam Ceskou verzi, proto nemam hacky acarky. Zdravi Filipinka
filipinka is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels