Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Kamperen
Gezocht: camping bij Praag en in bergachtig gebied

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 02-04-07, 11:21   #1
happys
Nieuw Lid

Goedendag,

ik heb al diverse berichten gelezen en info gezocht over Tsjechie maar kan niet zo goed slagen in het vinden van een camping! Wij gaan voor het eerst kamperen in Tsjechie met een grote tent en blijven het liefst op 1 plek staan. Wij willen graag naar Praag dus Praag op max 1-1,5 uur rijden vanaf de camping zou ideaal zijn. Er zijn natuurlijk zat campings te vinden maar wij willen kamperen in een bergachtige omgeving of een omgeving met flinke heuvels! Nu weten wij niet zo goed in welke omgeving we moeten kijken en welke campings daar liggen! Wij willen graag fietsen in de omgeving, niet met de mountainbike maar met de race fiets.
Tot nu kan ik alleen maar campings vinden die wel in de bergen liggen maar veel te ver van Praag af liggen. Is het mogelijk een camping te vinden dicht bij Praag en in een bergachtig landschap? Hoeven geen mega bergen te zijn, zoiets als Sauerland is ook prima!
Een zwemgelegenheid in de vorm van zwembad of meer is trouwens ook een must

Ik hoop dat jullie tips hebben voor ons! Zowel tips mbt een camping als een mooie omgeving zijn welkom!
happys is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-04-07, 11:53   #2
Krulletje
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Boven Beroun is het wat heuvelig, dacht ik. Krivokladsko heet dat. Mooie omgeving, en Beroun heeft een leuke camping aan de rivier. Ook zal in Beroun dit jaar een mooi nieuw zwembad zijn.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-04-07, 13:11   #3
happys
Nieuw Lid

Bedankt voor de info!

Is er nog iets waar ik op moet letten als ik een camping zoek in Tsjechie?
Oud 02-04-07, 13:18   #4
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Dat hangt er helemaal vanaf wat je zoekt. Er zijn rustige en drukke campings, luxe en zeer eenvoudige (bijna Spartaanse) campings, campings met overwegend Nederlandse gasten of juist niet. Kortom, keus genoeg...
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-04-07, 13:52   #5
happys
Nieuw Lid

Citaat:
Krulletje schreef:
Bericht bekijken
Boven Beroun is het wat heuvelig, dacht ik. Krivokladsko heet dat. Mooie omgeving, en Beroun heeft een leuke camping aan de rivier. Ook zal in Beroun dit jaar een mooi nieuw zwembad zijn.
Maar weet je het zeker van dat fietsen? Dat grenst in Tsjechie aan zelfmoord...
Gebied ziet er mooi uit, bedankt! Camping kan ik zo snel niet vinden, heb je een website oid? Ben je zelf op deze camping geweest?
Ik heb ondertussen al wat meer gelezen en gaat mountainbiken worden ipv met de racefiets!

Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Dat hangt er helemaal vanaf wat je zoekt. Er zijn rustige en drukke campings, luxe en zeer eenvoudige (bijna Spartaanse) campings, campings met overwegend Nederlandse gasten of juist niet. Kortom, keus genoeg...
Wie er op de camping staan maakt me niet zoveel uit als het in elk geval 's nachts maar stil is en overdag niet te druk. Verder niet te eenvoudig, beetje luxe sanitair mag wel! Verder een zwembad of meer. Redelijk in de buurt van Praag (max 1-1,5 uur met auto) en mooie natuur met bergen/heuvels! En dat is best lastig te vinden als je voor de 1e maal een camping in Tsjechie zoekt!
Oud 02-04-07, 14:02   #6
Krulletje
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
De camping heet U Hrazi, en ik ben er vorig jaar geweest. Het is een leuke, redelijk rustige camping. Je kunt zwemmen en vissen in de rivier, er is een terras. Maar luxe sanitair... Nee, niet echt, gewoon Tsjechisch standaard. Als je echt luxe sanitair wilt moet je een Nederlandse camping in Tsjechie zoeken. Hoewel, camping Karlsteyn had ook wel redelijk sanitair.
Oud 02-04-07, 14:13   #7
happys
Nieuw Lid

Gebied tussen Krivoklatsko en de Moldau klinkt goed, net als het Posazavi en bergmassief Brdy (?). Weet niet of ik dit juist vermeld zo, komt van diverse sites dus kan dat gebieden elkaar overlappen maar volgens mij ligt het allemaal redelijk bij Praag in de buurt.

Weet iemand daar een camping die aan mijn eisen voldoet? Met een beetje vlakke kampeer plekken, kamperen met tent.

Bericht 02-04-07 om 14:53 aangepast door happys.
Oud 02-04-07, 15:01   #8
Krulletje
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Karlsteyn is ook redelijk vlak, en naast de rivier.
Oud 02-04-07, 15:29   #9
Pelhřimov
Forum Freak

Pelhřimov's avatar

Nationaliteit:
Heb je al gekeken bij de Links? (rechtsboven in de oranje balk: accomodaties -> campings)
Daar kan je een aantal camping-zoeksites vinden. o.a deze.
Je kan er ook via een kaart campings zoeken.
Pelhřimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-04-07, 17:10   #10
happys
Nieuw Lid

ja daar heb ik al gekeken maar ik vind het moelijk zoeken als je het land nog niet zo goed kent en niet zo goed weet waar je moet zijn. Je kunt ook haast nergens op (kleinere) regio's zoeken. Ik heb nu 3 gebieden met volgens mij redelijke heuvels/bergen maar kan niet zo goed vinden welke campings er liggen. Maar ik zoek gewoon verder!

Ik ben jaren geleden eens in Tsjechie geweest, uitwisseling met middelbare school. 3 dagen gastgezin in Pelhrimov en 2 dagen Praag. Wil graag weer eens terug naar Praag! Eventueel ook omgeving Pelhrimov maar weet niet meer hoe de omgeving daar was?
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed