![]() |
|
|
#181 |
|
VIP Lid
|
Nee over het algemeen wordt het niet gedaan in Nederland, misschien doen sommige het wel maar de meeste die ik ken die kennen dat niet, dus dan moet ik ze dat even bijbrengen.
|
|
|
|
#182 |
|
Forum Freak
|
Ja, dat lijkt mij ook, ik zal er eens op gaan letten in mijn omgeving!!
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
VIP Lid
|
Ik dacht dat het te laat komen altijd het Twentse kwartiertje(lees zolang als nodig is) was. Maar misschien stammen de Oostnederlanders van dezelfde voorouders af. Hoewel in het oosten van Nederland bij weinig mensen de schoenen uit gingen,. En nu in het westen van Nederland weer bij meer mensen. Zelf denk ik altijd praktisch. Zand blijft minder aan je schoenen zitten dan klei.
Dus veel plakkende grond in Tsjechie????? Hilde |
|
|
|
|
|
#185 |
|
Super Lid
|
Dat bedoelt Kukel volgens mij ook. Als je gezamenlijk weg wilt dan moet je de Tsjech iets eerder laten komen, zodat die uiteindelijk op hetzelfde tijdstip arriveert als de anderen en iedereen op tijd kan vertrekken. Of zie ik dit fout Kukel?
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Volwaardig Lid
|
Hallo daar allemaal
Nu hebben we het over veel dingen gehad in dit onderwerp, mat name over eten maar hoe zit het nu toch met dat zweepje waar ze 2e paasdag mee aankomen? Ik kan er nu alweer tegen op zien want het is de bedoeling dat de vrouw een "aframmeling" krijgt, maar wat is nu toch de gedachte gang hierachter??? Oh ja we hebben het ook gehad over bierhalen met de kan. Nu hebben wij zelf een roegje alhier waar regelmatig Tsjechen mat de petfles langskomen, maar daar moeten dan als het half kan ook nog eens twee soorten bier in, ik heb het zelf nog nooit geproefd maar is dit nu echt lekker? Kruimel |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Forum Freak
|
Wie ik hiermee bedoel zijn mensen die een hand geven met hun andere hand in de broekzak en je nier aankijken, en dus ook mensen die toosten en naar het glas kijken en niet naar de persoon waar ze mee proosten.
Meer en iets anders bedoelde ik niet, als je het je persoonlijk aantrekt dan spijt mij dat. (Misschien omdat ikzelf een boeren(arbeiders) achtergrond heb is dit een gebruikelijke uitdrukking bij ons in de familie!) |
|
|
|