het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 27-03-07, 19:55   #261
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Och, de Tsjechen hadden er kennelijk ook geen probleem mee om de sterilisatie van al die Roma-vrouwen te betalen.
Iedereen - jij ook - betaalt z'n hele leven mee aan allerlei vage zaken waar men geen benul van heeft. En nu stuit het jou ineens tegen de borst, nu je één ding hoort waaraan je moet meebetalen?
precies er zijn wel 100 dingen waar ik liever niet aan meebetaal omdat ik het daar gewoon niet mee eens ben.
en dit is er een van.
ik krijg ook het gevoel dat dit sterilisatieverhaal een beetje te intensief gebruikt wordt in de betogen. ofwel opgeblazen door roma organisaties en media.
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-03-07, 20:03   #262
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Maar tegelijk begrijp jij toch ook wel dat het nou eenmaal onmogelijk is dat elke burger een gedetailleerd lijstje bij de overheid inlevert waaraan hij/zij wel of niet wil meebetalen, en dat de overheid dat dan per persoon kan inwilligen?
Natuurlijk zijn er zaken waar we liever niet aan meebetalen; maar evengoed zijn er zaken waaraan de overheid meer zou mogen uitgeven (van mij tenminste). Persoonlijk vind ik wat extra budget voor de Roma's geen slechte besteding omdat we daar, met een beetje geluk, ooit allemaal de vruchten van zullen plukken.

Citaat:
curious schreef:
ik krijg ook het gevoel dat dit sterilisatieverhaal een beetje te intensief gebruikt wordt in de betogen. ofwel opgeblazen door roma organisaties en media.
Misschien kan je wat beter begrijpen waarom dat zo gevoelig ligt, als je weet dat, naast het vergassen, het steriliseren van joden, zigeuners en nog wat bevolkingsgroepen een favoriete hobby was van de Duitse kampbeulen in WO II. Dan is het op z'n zachtst gezegd een beetje genant als naderhand blijkt dat de overheid van het land waar je woont, die sterilisatiepraktijken stilletjes heeft voortgezet, nietwaar?
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-03-07, 20:17   #263
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Maar tegelijk begrijp jij toch ook wel dat het nou eenmaal onmogelijk is dat elke burger een gedetailleerd lijstje bij de overheid inlevert waaraan hij/zij wel of niet wil meebetalen, en dat de overheid dat dan per persoon kan inwilligen?
natuurlijk maar zo denk ik nou eenmaal over dit thema, trouwens wel een goed idee van je.

Citaat:
Misschien kan je wat beter begrijpen waarom dat zo gevoelig ligt, als je weet dat, naast het vergassen, het steriliseren van joden, zigeuners en nog wat bevolkingsgroepen een favoriete hobby was van de Duitse kampbeulen in WO II. Dan is het op z'n zachtst gezegd een beetje genant als naderhand blijkt dat de overheid van het land waar je woont, die sterilisatiepraktijken stilletjes heeft voortgezet, nietwaar?
ach op die manier kun je wel eeuwig doorgaan iets te rechtvaardigen.
in de geschiedenis heeft bijna elk land wel iets misdadig gedaan.
Oud 27-03-07, 20:20   #264
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
curious schreef:
Bericht bekijken
Pfff!!! Dat is wel heel erg kort door de bocht Curious!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-03-07, 20:25   #265
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
curious schreef:
Bericht bekijken
Dit is natuurlijk wel een reuzedomme opmerking. De sterilisaties waar het nu over gaat, zijn van zeer recente datum, hoor. Maar ik begrijp dat jij vindt dat men daar niet over moet zeuren...
Oud 27-03-07, 20:29   #266
Forum Freak

Citaat:
curious schreef:
Bericht bekijken
Dat is toch geen reden om dit gewoon te negeren? Het is, zoals Punk zegt, recent. Dat kan je toch niet gaan negeren.?
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-03-07, 20:42   #267
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Lukas15 schreef:
Bericht bekijken
Dat is toch geen reden om dit gewoon te negeren? Het is, zoals Punk zegt, recent. Dat kan je toch niet gaan negeren.?
het gaat niet om negeren , naar mijn gevoel wordt dit iedere keer weer eindeloos herhaald. op een gegeven moment moet je verder en zoeken naar oplossingen . klagen en anderen de schuld geven is beter voor in de hospoda.
je zegt het is recent , goed wanneer was dit precies en hoeveel mensen zijn hiervan betroffen , en onder welke redenen ?
ik sta open voor suggesties.
Oud 27-03-07, 20:51   #268
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Curious, jij praat erover alsof het gaat om een onenigheidje bij de Rijdende Rechter over een verkeerd geplaatst tuinhekje.
Ik probeer het nog één keer en als je het dan nog niet snapt, dan geef ik het op.

Stel je nou eens voor dat jouw vrouw voor een willekeurig iets naar het ziekenhuis gaat. Tijden later blijkt ineens dat ze ongevraagd en zonder het te weten gesteriliseerd is en jullie dus nooit meer kinderen kunnen krijgen. Zou je er dan nog over praten alsof het een onbenulligheidje is, waar men geen drukte over moet maken en wat wel met een beetje discreet overleg afgehandeld kan worden?
Oud 27-03-07, 21:08   #269
Actief Lid

Nationaliteit:
ik vraag om meer en concrete info.
volgens bovenstaande betoog zou jij dus exact weten wie en wanneer en hoe.
of heb je het ook maar gehoord ?
Oud 27-03-07, 21:09   #270
Forum Freak

Citaat:
Marcel schreef:
minister Stehlikova zal een wetsvoorstel indienen wat onvrijwillige sterilisatie bemoeilijkt.
deze wet zal vooral ten goede komen van de Roma's.
in de afgelopen decennia zijn tientallen Roma vrouwen zonder hun goedkeuring en medeweten gesteriliseerd.
http://launch.praguemonitor.com/en/5...nal_news/3669/

Duidelijker?
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels