|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Lid
|
Camping Na Spici bij Karlovy Vary
In Na Spici in Radasov zijn wij twee jaar geleden geweest.
Een leuke en gezellige camping met duits sprekende eigenaar. leuk restaurantje en cafe erbij. voor de kinderen is er een speeltuin en zwemwater. Langs de camping loopt een rivier waar je in kunt zwemmen, alleen weet ik natuurlijk niet hoe oud je kinderen zijn. Mijn dochter was toen 11 en vond het wel leuk, omdat er ook wat stroming in de rivier zit. Ook kon je "raften op de rivier", maar het is niet erg wild, maar voor beginners is het wel leuk. Tevens is er een kampvuurplaats. Sanitair is perfect, wij vonden het een leuke en goede camping. Ook zijn wij in de omgeving van Jicin geweest. Over de desbetreffende camping weet ik niets, maar de omgeving is prachtig en ook voor kinderen van alles te beleven, zoals grotten, middeleeuwse kastelen, groot zwemmeer in Jicin, rotsformaties, de trein nemen naar een andere stad, wandelgebied, meertjes, heuvels etc. Tevens kan ik je de camping Lisci Farma bij Vrchlabi aanraden (te boeken via www.euroholidays.nl. Wel veel nederlanders, maar voor de kinderen een compleet vermaak met zwembad, goed sanitair, zeer grote speelweide met van alles en nog wat, trampoline, tafeltennis, tennis, voetbal, beachvolleybal, hotel, restaurant, disco (ook voor de kleintjes etc etc. met nederlandse beheerder (de eigenaar is een tjsech) Veel succes en vooral veel plezier in Tsjechie. Het is ondertussen ons favoriete vakantieland, want wij zijn er al vele malen geweest, terwijl wij ook veel andere landen in Europa gezien hebben. Tsjechie heeft iets voor ons wat voor een ander Frankrijk heeft. Margreet ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Wie weet iets over deze campings??
Heel erg bedankt voor de tips! Ik heb zo juist een plek gereserveerd op Na Spici. Weet iemand of er daar in de omgeving nog bijzondere dingen zijn?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lid
|
Re: Wie weet iets over deze campings??
Bijzondere dingen: in de buurt(vlak bij de grens) ik weet niet meer het plaatsje, is een hele grote markt. De kuuroorden Marianske Lasné en Karlo Vyvari (ik weet niet of ik het goed schrijf) zijn zeer de moeite waard. Hier vindt je bronwater wat goed blijkt te zijn voor je gezondheid en het zijn mooie steden met prachtige gebouwen. Er is ook een kabelbaan naar boven met een mooi uitzicht. Mooi wandelgebied en de fabriek mattoni bronwater staat in de buurt van de camping. Tevens is raften op de rivier erg leuk voor het gezin. Naar Praag rijden is ook nog te doen. in ca. 2 uur rijden ben je in Praag. Veel plezier in Tsjechie en op deze camping.
Margreet |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Campings in omgeving Cheb & Karlovy Vary ?
Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar tsjechie geweest. Wij stonden op camping Na Spici, ongeveer 10 kilometer vanaf Karlovy Vary. Dit is een vrij kleine camping aan een rivier. Wij vonden het in elk geval een leuke camping omdat we niet van die enorme grote campings houden. Nadeel was wel dat er bijna alleen maar Nederlanders stonden
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Re: Camping Na Spici
Als je op dit forum zoekt op spici krijg je al behoorlijk wat informatie uit andere forums.
Succes en veel plezier met het bezoek aan Tsjechië en het kijken op o.a.: http://www.tsjechie.net/forum/showflat.php?Cat=&Board=ervaringen&Number= 17586 http://www.tsjechie.net/forum/showflat.php?Cat=&Board=kamperen&Number=58 34 http://www.tsjechie.net/forum/showflat.php?Cat=&Board=kamperen&Number=19 34 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
Camping Na Spici bij Karlovy Vary / Kycelka?
voor mijn eerste trip naar tsjechie met de caravan heb ik o.a. mijn oog laten vallen op
camping Na Spici met nederlandse beheerder bij kycelka/karlovy vary. wie kent deze camping... en wat zijn de ervaringen in het hoogseizoen? ook willen wij naar karlsteijn, z.w. van praag om vandaar uit praag te bezoeken met de trein. ook ervaringen van deze camping zijn welkom. mvg Ad <font color="green"> </font> |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
Re: Camping Na Spici bij Karlovy Vary / Kycelka?
Spel het niet als Karlsteijn maar als Karlstejn tik dat op google in en sim-salla-bim hokus-pokus-pas: http://www.hradkarlstejn.cz/ in vier talen.
En natuurlijk nog een hele hoop andere links. Waarvan u de camping bedoelt... Ik kan alleen zeggen dat Karlstejn het toppunt van toerisme is en ik weet niet of dit positief of negatief op een camping uitpakt. |
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Volwaardig Lid
|
Re: Camping Na Spici bij Karlovy Vary / Kycelka?
Wij zijn in Kyselka geweest. Na Spici is een drukke "Nederlandse" camping direct aan het water gelegen. Het restaurant was goed.
Wij stonden op Ontario. Die camping is rustiger en ligt wat hoger. De plaats ligt in een mooi gebied, vlak bij Karlovy Vary. Praag bevind zich op redelijke afstand, maar bedenk dat je over bijna alles B-wegen moet. |
|
|
|