Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Kamperen - Centraal Bohemen
Caravan Camp Valek - Chrustenice/Lodenice

Caravan Camp Valek - Chrustenice/Lodenice

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 17-05-05, 08:00   #11
mandysaurus
Nieuw Lid

mandysaurus's avatar

Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

bedankt voor jullie info.
weten jullie of het eten op de camping goed is en waar je eventueel goed kan eten buiten de camping?
en sinds gister hebben wij een hond en die willen wij graag meenemen maar die zit dus eigenlijk nog niet bij de reservering inbegrepen kan ik die gewoon meenemen of moet ik bellen of iets?

bedankt mandy
mandysaurus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-05-05, 10:48   #12
Itb
Nieuw Lid

Nationaliteit:

Zie ik het nou goed op de site dat die douches niet in aparte hokjes zitten maar allemaal gewoon bij elkaar? Of zijn het toch wel aparte hokjes?
Itb is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-05-05, 13:56   #13
Pelhřimov
Forum Freak

Pelhřimov's avatar

Nationaliteit:

Dat zou best kunnen, want het gebeurt vaker op Tsjechische campings dat er geen aparte douchecabines zijn, maar dat er niets of een net te klein gordijntje hangt.

En, schrik niet, het gebeurt ook vaak dat de wc deuren niet op slot kunnen en/of dat er geen wc-papier is
Gewoon een kwestie van geen gesloten deur openen, of eerst zachtjes kloppen voordat je de deur opent.

Dit zijn van die bepaalde gebruiken van het land, die men hier in Nederland niet gewoon is.

Andere gebruiken van het land zijn o.a.:
- Als je op visite komt bij mensen thuis, dan doe je je schoenen uit bij de voordeur.
- Je laat het licht niet constant achter je branden, maar je doet het uit als je toch niet in die ruimte aanwezig bent.
- En je bent zuinig met het (warme) water. Want de water- en energiekosten zijn erg hoog.
- Je laat geen afval zomaar op straat of in de natuur achter.
- Je bord of glas wordt weggehaald, zodra het leeg is, terwijl de rest nog aan het eten is.
Dit laatste is een teken van goede gastvrijheid, zodat de gasten niet tegen vuil serviesgoed aan zitten te kijken.

Jeanne

PS: Er zijn twee campings met de naam Valek in Tsjechië. De andere is in Moravec bij Pelhřimov.
Pelhřimov is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-05-05, 14:03   #14
cor
Super Lid

Nationaliteit:

als er geen slot op de wc deur zit:net zoals vroeger in militaire dienst iets over de deur hangen (riem, handdoek of iets dergelijks)negen van de tien keer wordt de deur niet opengemaakt.maar ja die ene keer?
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-05-05, 14:33   #15
Corrie
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:

En dan zullen ze hem opentrekken of er hangen geen douche gordijnen, wat zien ze dan??

Daar zullen ze in de meeste gevallen dan niet van wakker liggen!!

Dus is het erg verstandig om dat zelf ook niet te doen.
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-05-05, 20:09   #16
Hugo43
Volwaardig Lid

Hugo43's avatar

Hoi mandysaurus, Brenda en Itb.
Graag wil ik reageren op wat vragen die ik gelezen heb. De douche cabines zijn van elkaar gescheide door wandjes met aan de voorkant gordijnen. Ze werken op munten en het muntautomaat geeft aan in welke cabine je kunt douchen De toiletten zijn nieuw en ik ben er van overtuigd dat ze goed zijn en de deuren afsluitbaar zijn tot ze door de gasten kapot gemaakt worden. Na een paar jaar aandringen en zetjes geven aan Zdenka en Honza is het nu toch voor elkaar. Bij het restaurant is ook een toile en douche voor gehandicapten. De sleutel is na overleg te halen bij de bar.
Op de camping zelf kun je voor een leuke prijs eten als je de camping niet wilt verlaten. Ook in de regio zijn veel leuke restaurantjes waar je lekker kunt eten, van de Tsjechische keuken tot aan pizza toe en dat alles tegen een vriendelijke prijs. Als je op de camping bent vraag dan maar even naar wat adresjes.Bij het wegrestaurant kzijn honden welkom (ook in het restaurant op de camping) en krijgt hij ook een bakje water, vaak zonder te vragen!
De medische voorzieningen zijn overigens ook goed in Tsjechië. Op verzoek komt de dokter naar de camping en de ziekenhuizen zijn, indien nodig, dichtbij. Zelf ben ik al verschillende keren in Beroun en in Motol (Praag) geweest met gasten van de camping en ik kan je verzekeren dat de universiteitskliniek in Praag zeker zo goed, dan niet beter, dan de ziekenhuizen in Nederland.
Nogmaals zeg ik dat reserven misschien toch wel wenselijk is om zeker te zijn van een plaats tijdens de topdagen. Het kost je niets, je hoeft niet vooraf te betalen en je hebt plaats. Wil je niet tussen veel landgenoten zitten, dan moet je niet op Valek bij Lodenice zijn.
Heb je nog vragen of opmerkingen, ik lees ze graag en zal naar alle eerlijkheid antwoorden.
Groetjes, Hugo

Even een korte aanvulling op wat ik eerder schreef. Ik zojuist een mail van Zdenka en Hans (Honza) gekregen. Daarin stond dat er 4 niewe toiletten waren bij de dames en ook bij de heren en er waren twee nieuwe urinoirs.
Met het zwembad zijn ze volop bezig. Er komt een computergestuurde pompinstallatie en het "beton" wordt aangepakt. Dus je ziet maar, ook op "onze" camping gaat het vooruit.
Hugo43 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-05-05, 21:56   #17
Brenda
VIP Lid

Brenda's avatar

Nationaliteit:

Geweldig, kan haast niet beter toch!!!!
Brenda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-06, 18:51   #18
mima
Volwaardig Lid

mima's avatar

Nationaliteit:
wij hebben een paar jaar geleden met veel plezier op deze camping gestaan. ondertussen is er veel vernieuwd. je mocht toendertijd je eigen plekje uitzoeken, waardoor je de nodige ruimte kon nemen. of dat nog zo is weet ik niet. we hebben menig gezellige avond rond het haardvuur op het terras gezeten. en in de omgeving is er genoeg te bezien
mima is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-02-06, 23:34   #19
eRBee
Nieuw Lid

eRBee's avatar

Nationaliteit:
Wij zijn in 2004 en in 2005 op Valek geweest. Vorig jaar zelfs twee keer, in het voorjaar stonden we daar een week samen met een andere caravanner. Niet eens een NL'er, maar een Belg In de zomer stonden we daar met vele landgenoten en hebben we samen van het land genoten
Ik geloof dat Hugo het ook al zei, als je niet met NL'ers wilt staan ga niet naar Valek. Echter, als dat geen probleem is, zou ik zeggen ga zeker wel naar Valek. Prima camping met eenvoudig maar goed restaurant waar je voor een zeer schappelijke prijs kunt eten. Groot zwembad, wel wat fris maar"als je "er doorheen" bent is het heerlijk. Mijn kinderen (6 en 9) vonden het in ieder geval geen probleem. Voldoende leuke uitstapjes mogelijk dichtbij dan wel goed te berijden vanaf de camping. Voorbeelden: Praag (metrostation op enkele minuten met auto), grotten bij Konepruse, slot Karlsteyn, kleine glasblazerij op loopafstand, grote glasblazerij in Nizbor, Plzen (o.a. bierbrouwerij), Terezin (= voormalig Theresiënstadt met concentratiekamp, ghetto en begraafplaats), Lidice (dorp door duitsers in WOII van de kaart gevaagd als represaille. Nu een schitterend park en video in NL te zien over geschiedenis), etc. Kortom, je hoeft je niet te vervelen.
Reserveren is wel handig, want dan heb je een goede plek. Kom je op de bonnefooi dan zullen ze er alles aan doen om je een (tijdelijk) plekje te geven totdat er plaats is, maar je loopt natuurlijk risico dat het echt vol is. TIP: Bel of e-mail de camping een (paar) dag(en) voor vertrek.

Groetjes,
Ronald.
eRBee is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-03-07, 12:38   #20
piet m
Lid

piet m's avatar

Nationaliteit:
als je kinderen een camping met vertier, nederlandse kinderen en ruime plekken zoeken, dan is autocamp Valek in Chrustenice/Lodenice wel wat. Wij staan er elke zomer min. 2 weken en dat al 8j op een rij. De kinderen, nu 13 en 15, willen steeds terug omdat het hen zo goed bevalt, zien ook vaak dezelfde kinderen terug.

de afgelopen jaren is er veel geinvesteerd in deze camping.
het complete sanitair is vernieuwd en ook het zwembad heeft nu een normale vloer en wordt gevuld en gereinigd via een nieuwe filterinstallatie, een complete metamorfose.
ook de terrassen zijn nu overdekt en voorzien van goed meubilair.
piet m is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed