![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Tsjechisch in Nederland leren
Ahoj allemaal,
ik ben op zoek naar iemand die tegen betaling mij Tsjechisch lan leren. Kan het wel een beetje , maar heb voor mij gevoel te veel verleerd. Ik was 4 jaar toen wij naar Nederland verhuisden, maar ik ga nog welk elk jaar minstens 1 keer terug. Ik spreek als een Nederlander Tsjechisch, dus niet goe:traan: Liefst iemand die in de buurt van Utrecht woont, maar omdat het nogal moeilijk is iemand te vinden ben ik ook bereid er verder voor te rijden. Hopelijk tot spreeks, Nascle Richo ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Is Doetinchem te ver? Wij volgen daar Tsjechische lessen bij de Volksuniversiteit. Kijk ook eens op de site van de volkuniversiteiten. Daar kun je vast wel wat vinden.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volwaardig Lid
|
Je kunt ook op de volgende site kijken http://www.tsjechisch.nl/intensief.htm van Zuzanna Baakman, daar wordt een cursusboek met cd aangeboden. Wil je uitgebreider les hebben dan kan je ook op één van de cursussen gaan, ook te vinden op deze site. Zij geeft in diverse plaatsen les o.a. Apeldoorn, Doetinchem en is zelf ook tsjechies.
Succes ermee. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lid
|
In Den Bosch geeft mw J.Gilbers les. zowel individueel als in groepsverband.
te bereiken via e mail: j.gilbersbohemianrelations.com of de gelijknamige website: bohemianrelations.com |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
Tsjechisch leren
Mijn vrouw en ik komen zeer regelmatig in Tsjechië. Wij willen enigzins leren communiceren in het Tsjechisch. Daarom zoeken wij een native speaker in Groningen, stad of ommeland, die ons daarmee kan helpen? Uiteraard tegen een vergoeding. Geen moeilijke theorie, maar gewone conversatie is wat wij zoeken.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Is er misschien een volksuniversiteit bij jullie in de buurt? Zo ben ik ook een
cursus Tsjechisch
begonnen. Niet duur en het thema was, "Tsjechie op reis". Kijk eens op www.volksuniversiteit.nl .
Leuke gespreksonderwerpen, zoals in een restaurant, hotel, de weg vragen, getallen e.d. maar ook een beetje achtergrond van de grammatica. Heel interessant. Laatst aangepast door Ricardo; 09-03-07 om 22:38. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
VIP Lid
|
Zonder moeilijke theorie zal het niet echt lukken om een beetje Tsjechisch te spreken. De taal hangt van de meest onverwachte grammatikale "vondsten" aan elkaar. Wij zijn al twee jaar bezig en kunnen ons nog maar heel eenvoudig uitdrukken in het Tsjechisch.
Als je geen native speaker vindt:een goede thuisstudie biedt het LIO. Veel succes! |
|
|
|