![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Ik wil Tsjechisch leren
Beste Tsjechische mensen,
Ik ben op zoek naar iemand die mij op dinsdagavonden Tsjechische les wil en kan geven. Ik kan me al een beetje redden maar mijn niveau is nog verre van wenselijk. Mijn Tsjechische vrouw heeft mij aan het werk proberen te krijgen maar haar ogen zijn waarschijnlijk te bekend en dwingen dus niet meer zo. Over een aantal jaren willen we naar Tsjechië verhuizen en ik wil mezelf dan goed kunnen redden. Vandaar dus: Wie heeft genoeg didaktische kwaliteiten in huis om mij de taal te leren,zowel lezen, schrijven als spreken. Ik woon in Bergschenhoek maar vind een half uurtje in de auto reizen geen probleem. Groeten, Paul van Amerongen |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Volwaardig Lid
|
Ha Paul,
Er zit een goede lerares in Schiedam....als je interesse hebt dan geef ik je haar mail adres wel even. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Forum Freak
|
Hallo Paul
In Rotterdam (Heemraadsingel) wordt op de Volksuniversiteit op dinsdagavond Tsjechische les gegeven. In het najaar starten de nieuwe cursussen, maar ik weet toevallig van onze lerares dat ze binnenkort ook een cursus Tsjechisch op reis gaat geven. groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
dus nieuwe afspraak maken. thuis wordt alleen nog Tsjechisch gesproken door je vriendin. moet ze dit nog eens in het nl, zeggen krijgt ze een cadeau van je ![]() is net zo duur als een lerares en iedereen tevreden.... |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lid
|
Goed idee Kan je in ieder geval 300 euro aan cadeau's kopen
![]() |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Paul |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Forum Freak
|
Paul, ik denk dat ik weet wie jij bedoelt, maar die geeft er geen les meer.
Onze lerares (3e leerjaar) en ook de lerares van het 1e en 2e leerjaar geven beide pas sinds najaar 2006 les aan de VU in Rotterdam. Op de website kan je hun namen lezen met een korte beschrijving. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Zelf studeren
Hey Paul, wat mij heeft geholpen is zo´n thuiscursus. Ik had 5 boeken en 5 cd´s en een Tsjechische vriendin. Niet dat ik nu perfekt tsjechies spreek, maar de basis was heel snel gelegd. En van daaruit wordt het alleen maar leuker. Belangrijk is natuurlijk interesse en veel doorzettingsvermogen.
Succes |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Loi
Jawel, dat was de
LOI
, had het je al eerder willen vertellen, ik kwam alleen niet meer op de naam.
Heb het hele spul in Budejovice achtergelaten, dom dom dom... In het begin is het misschien een beetje komisch, alle letters herhalen enzo, maar al snel gaat het over naar woorden en zinnen die je ook echt direkt kunt gebruiken, en dan wordt het alleen maar leuker. Succes |
|
|
|