|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Dobry den
ik ben hier beland omdat ik op zoek was naar het recept voor knedliki, en boem, toen sloeg ik aan het lezen en aangezien ik al jaren een sterke band heb met tsjechie besloot ik me maar aan te melden.
Ik ben Nikki, 18 jaar en mijn band met tsjechie bestaat al sinds mijn 2e jaar. toen ik 6 was ben ik met mijn ouders naar praag verhuisd en hebben we daar 3 jaar gewoond. mijn ouders hadden een kleine platenwinkel naast karluv most en ik ging naar school net onder vysehrad. na 3 jaar moesten we terug naar nederland doordat ons huis niet meer verhuurd kon worden. Na bijna 10 jaar van vakanties naar tsjechie, (ik naar een echte letni detski tabor Bartoska) mijn ouders naar Praag, besloot mijn moeder afgelopen zomer een hollandse kaaswinkel in praag te beginnen. ondertussen hebben we er 3 in praag, een in ceske budejovice en een in ostrava. door die winkels wonen we praktisch weer in praag. veel heen en weer gereis, maar ik vind het heerlijk om thuis te komen, een biertje te drinken op letna, beetje shoppen in de stad, en grapjes uithalen met winkeliers (tweetallig wat een voordelen). maar goed, voor vragen vraag maar raak. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
CZ Moderator
|
Vítej na fóru Nikkite!
Eindelijk weer eens wat verjoning onder de leden ![]() Mag ik je vragen waar in Praag je bent? Zelf kom ik er bijna iedere 2 maanden bij familie in Praha 1. Waarschijnlijk ga ik in de zomer de grote overstap maken en verhuis ik vanuit Ernem naar Praag om daar te studeren. En ook tegen jou zeg ik voor vragen (over het forum of wat dan ook), vraag maar raak! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
op het ogenblik verblijf ik altijd in smichov, echt letterlijk naast novy smichov, en mijn ouders in letna, waar ik volgende keren ook zal zitten, redelijk centraal beide, je zit binnen no time in het centrum en andere fijne plekken
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Lid
|
Ja, Chris, we zitten echt te wachten op verjonging.
Welkom Nikkite. waar kan ik de Nederlandse kaas kopen als ik wat krap in mijn kaasjes zit ?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
dat zou heel fijn zijn, kan ik lekker koken, heb je toevallig ook een recept voor svickova?
nederlandse kaas in praag kan bij de winkels ..., eentje in letna, eentje in smichov en eentje bij ip pavlova, als je wilt kan ik de exacte adressen wel even pm'en, wil niet het reclame verbod gelijk overschrijden ![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Moderator
|
HO!!! STOP!!!
Laten we de onderwerpen alsjeblieft in de daarvoor bedoelde rubrieken bespreken, mensen, anders wordt dit een soort rommelige chatbox. Dus heb je vragen/opmerkingen over kaas of svickova: zoek/kijk eens rond in de rubriek Gastronomie en leef je daar uit. ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
idd mensen, ik zal het juiste forum ervoor zoeken, heel erg bedankt voor het warme welkom, en ik hoop dat ik hier veel informatie en liefde voor tsjechie met jullie uitga wisselen.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Lid
|
Heel erg welkom op het forum, veel plezier hier, als je binnen no time al bijna 'n eigen chat hebt geopend zal dat vast gaan lukken.
![]()
|
|