het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 04-03-07, 11:26   #21
Volwaardig Lid

SpongeBob's avatar

Nationaliteit:
Ook wij hebben geen slechte ervaring met skilift-personeel. Zelfs hele goede.
Iemand uit onze groep had bij de Lysa Hora een dagkaart gekocht "für die ganze umgebung". Dus niet alleen voor de skilift bij de babyweide, want zo'n kaart kon je daar ook kopen.
Toen we bij de nieuwe stoeltjeslift kwamen, konden wij gewoon doorlopen, maar hij niet. Geen goede pas werd er gezegd.
Nou, hij heeft hem laten zien. Alles op de kaart klopte, maar hij deed het niet. Bij de andere liften wel, maar niet bij de nieuwe stoeltjeslift.
Nou, daar stond hij dus met zijn skies aan voor een dichte poort. Totdat de man van de lift zei dat hij de kaart wilde hebben, en hij liep helemaal naar beneden naar de kassa om een nieuwe kaart te halen. En toen kon hij wel door het poortje.

Ik denk dat de persoon waar jij slechte ervaringen mee hebt gehad, gewoon een hele slechte dag had ofzo. Of gewoon enorm gefrustreerd door het slechte winterseizoen, en een hele hoop beren op de weg zag om de komende zomerperiode door te komen. Zonder al te veel geld.

Ik heb in ieder geval goede ervaringen in Tsjechië.
SpongeBob is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-03-07, 12:07   #22
Super Lid

Maria's avatar

Ik praat over de babyweides op Studenov, vorig jaar hadden we hier exact hetzelfde, en overigens niet alleen bij één en dezelfde.
Wie weet gaat het volgend jaar beter...
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-03-07, 12:09   #23
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Maria, als dat 'mannetje van de lift' volgend jaar nog steeds zo vervelend is, geef je hem maar een zacht tikkie met je skistok tegen zijn achterhoofdje, is die nou helemaal gek geworden!
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-03-07, 19:36   #24
Super Lid

Maria's avatar

hier spreekt een echte moeder!!!
Oud 05-03-07, 12:09   #25
Nieuw Lid

Paulien1978's avatar

Nationaliteit:
Wat jammer dat je dit zo ervaren hebt, Maria. Wij komen al een aantal jaren in Rokytnice en skien veel op de babyweides van Studenov. Mijn ervaring is dat de mannen bij de lift altijd erg vriendelijk zijn. Ik ski altijd met mijn dochter op de arm, omdat ze zelf nog niet kan skien en als ze mij aan zien komen lachen ze altijd vriendelijk en helpen ze me even omhoog omdat ik dan geen stokken bij me heb.
Ook was het voorgaande jaren vaak zo dat de lift nog even doorging na 16.00 uur. Misschien dat het aan het slechte seizoen lag, wel jammer, hopelijk zijn ze volgend jaar weer vriendelijker.
Paulien1978 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-03-07, 12:37   #26
Super Lid

Lina's avatar

Nationaliteit:
Ik heb vorige week voor het eerst op de latten gestaan op de Cerna Hora en wat personeel betreft gelukkig alleen maar goede ervaringen gehad. De man van de sleeplift zag aan mijn gestuntel de eerste keer gelijk al dat ik onervaren was en bij navraag aan mijn lerares, die even achter mij stond, werd mij door de goede man in zijn beste engels uitgelegd hoe deze lift te gebruiken. Ondanks de rij liet hij een paar zitjes voorbij gaan om de tijd te nemen voor het uitleggen, die ik overigens even tevoren ook al had gekregen van mijn lerares. Mede hierdoor ging het perfect. De begeleiding/lessen van skischool K en K was ook uitstekend.

Kopie van IMG_3908.jpg

Laatst aangepast door Lina; 05-03-07 om 12:44.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-03-07, 14:50   #27
Super Lid

Maria's avatar

Ha Paulien,
Mijn ervaring was niet eens zozeer over onze eigen kinderen, die dankzij enkele jaren ervaring en hun leeftijd de lift gelukkig goed kunnen hanteren. Het ging m.n. om jonge kinderen waarbij geen ouder in de buurt was, athans niet zichtbaar, daar werd zeer regelmatig boos op gereageerd als ze uit de lift vielen of er niet snel genoeg ingingen.
Maar idd misschien dankzij het minder goede seizoen of juist toch de drukte tijdens de vakantie. Jammer blijft het wel, en door zo´n negatieve reactie gaan kinderen echt niet sneller de lift in, worden m.i. juist nóg onzekerder.
Bij ons stopte de lift écht klokslag 16:00 uur, wij zijn dus wel eens met de auto naar beneden gereden om kinderen en skies op te halen, eigenlijk waanzin maar ja, omhoog lopen met ´zware bepakking´ is ook niet alles!
Oud 05-03-07, 15:52   #28
Nieuw Lid

Paulien1978's avatar

Nationaliteit:
Dat omhoog lopen weet ik alles van en ik geef je groot gelijk hoor, dan maar met de auto alles ophalen, lijkt misschien lui, maar als je moet lopen ben je half dood als je boven komt.
En inderdaad wel sneu voor die kinderen dat er zo op ze gereageerd wordt juist als ze het nog moeten leren is het inderdaad belangrijk dat ze een beetje zelfverzekerd raken.
Paulien1978 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels