het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-02-07, 18:16   #91
Volwaardig Lid

Plank's avatar

Nationaliteit:
Wij gaan vanuit Brabant via Dortmund - Dresden - afslag Lobau, dan de grens bij Rumburk. Perfecte grensovergang, geen wachttijden, HEEEL soms paspoortcontrole, wij deze keer niet.. Over 5 dagen weer terugrijden, hopelijk dan ook rustig.
Plank is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-03-07, 12:25   #92
Nieuw Lid

Paulien1978's avatar

Nationaliteit:
We zijn heenreis via Gorlitz-Frydlant-Liberec-Tanvald gegaan. We zouden via Jelenia Gora gaan, maar zijn in Polen verkeerd gereden. Toen we in Frydlant waren dachten we een snelle route via Hejnice te weten,maar bovenop de berg aangekomen konden we samen met nog een lange rij Nederlanders weer omkeren. Toen alsnog via Liberec gegaan en ondanks deze detour toch nog binnen 10 uur in Rokytnice aangekomen.
Terugreis zijn we via Jelenia Gora gegaan opzich een prima route, maar wij vonden via Liberec toch een betere route, maar hebben op beide routes en bij de grensovergang geen problemen gehad.
Paulien1978 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-03-07, 13:09   #93
Volwaardig Lid

SpongeBob's avatar

Nationaliteit:
De route via Hejnice is in de winter gesloten. Of er nu sneeuw ligt of niet, deze weg mag je in de winter niet gebruiken.

Ik kan me voorstellen dat je op de terugweg denkt dat de weg via Jelenia niet snel gaat. Maar daar verkijk je je op. Je wilt namelijk graag naar huis, en als je dan vertrekt, en je bent 1,5 uur later nog in Polen, dan denk je dat het niet opschiet.

Geloof me, de weg via Liberec is langer en heeft meer opstoppingen. Met name de talrijke stoplichten op die route maken het geen prettige reis.

Zowel op de heen- als terugreis zijn wij gewoon via Jelenia Gora naar Rokytnice gegaan. Heenreis in 9 uur, terugreis in 8,5 uur (als je terug rijdt ruik je de stal he, dus het voetje naar beneden)
SpongeBob is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-03-07, 16:00   #94
Nieuw Lid

Paulien1978's avatar

Nationaliteit:
Staat ook wel aangegeven dat die route gesloten is, maar ja wij als eigenwijze nederlanders, toch proberen natuurlijk haha.
En ik denk dat je wel gelijk hebt, de route via Jelenia Gora lijkt lang omdat je zolang door Polen rijdt en er zijn op die route inderdaad minder stoplichten als wanneer je via Liberec rijdt.
Maar we zijn allemaal gelukkig weer goed en wel thuisgekomen, want in Duitsland hebben we veel landgenoten langs de kant van de weg zien staan.
Paulien1978 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-04-07, 11:10   #95
Lid

elmo's avatar

Nationaliteit:
Route naar Harrachov volgens TomTom

Beste forumbezoekers,

na zo'n beetje alle forumebrichten te hebben doorgelezen na de search ben ik nog niet veel wijzer geworden (alles gaat over besneeuwde wegen enzo ). Aanstaand weekend (meivakantie) vertrek ik zondagnacht naar Harrachov.
Volgens mijn tomtom rij ik volgens onderstaand schema, zou iemand me willen vertellen of het handig is? (het gaat via Polen)
Kan ik beter grensovergang Rumburck - Neugersdorf nemen en Tsjechië doorgaan? of zoals tomtom zegt via Polen...

Amersfoort
Apeldoorn
Hengelo
Hannover
Dresden
Görlitz
Wezel Zgorzelec Zgorzelec
Luzycka
Hejnicka
Harrachov
elmo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-04-07, 11:43   #96
Actief Lid

tsjechie's avatar

Nationaliteit:
Hoi,

De route die de tom tom aangeeft is goed te doen. Raad je aan om deze adviezen aan te nemen van tom tom .
Wil ik je nog een goede reis toewensen.
Hoop alleen niet dat we zaterdag met zijn allen in de file staan want volgens mij vertrekken er zaterdag een hoop forum leden.
tsjechie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-04-07, 12:45   #97
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Let wel op TOMTOM dat je de snelste route opgeeft en niet de kortste, want in het laatste geval heb je kans door dorpen te reizen waar je nog nooit bent geweest.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-04-07, 13:31   #98
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Bericht bekijken
want in het laatste geval heb je kans door dorpen te reizen waar je nog nooit bent geweest.
Dat is geen kans maar absolute zekerheid!!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-04-07, 14:52   #99
Lid

elmo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Bericht bekijken
Let wel op TOMTOM dat je de snelste route opgeeft en niet de kortste, want in het laatste geval heb je kans door dorpen te reizen waar je nog nooit bent geweest.
hey! ja heb ik gedaan! wel voor de grap even uitgeprobeerd, dan rij je inderdaad door vanalles en nog wat! misschien wel leuk om eens te proberen
Oud 25-04-07, 14:53   #100
Lid

elmo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
tsjechie schreef:
Bericht bekijken
De route die de tom tom aangeeft is goed te doen. Raad je aan om deze adviezen aan te nemen van tom tom .
Wil ik je nog een goede reis toewensen.
Hoop alleen niet dat we zaterdag met zijn allen in de file staan want volgens mij vertrekken er zaterdag een hoop forum leden.
Bedankt voor je antwoord! we gaan dus waarschijnlijk door Polen!
wij gaan zaterdagacht (eigenlijk zondagochtend) om 03.00 uur rijden.. dus dat wordt zondag in de file staan (?!)
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels