|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Uitgaansleven in Tsjechie (Ceske Budejovice)
hallo, kun je in tsjechie een beetje leuk uitgaan in de buurt van plzen?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Re: Uitgaansleven in Tsjechie (Ceske Budejovice)
Plzen: er zijn een aantal leuke kroegjes in de straatjes rondom het plein. Verder is club 21 de moeite waard als het wat later is en iets buiten het centrum Parlement. Verder is het uitgaansleven in Plzeň erg rustig...
![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Over Pilsen en omgeving...
Hallo allemaal.
Na heeeel veeeel lezen en het posten van de eerste berichten zal ik me eens gaan voorstellen. Wij zijn Ted & Neeltje en hebben 3 kleine kinderen. We hebben plannen om te verhuizen naar Tsjechie. Hoewel we iets in de buurt van Praag zochten, hebben we ons droomhuis gevonden vlak bij Pilsen. Er komt bij een emigratie iets meer kijken dan we hadden verwacht. Dit forum is absoluut een uitkomst! Omdat ik nog mijn twijfels heb over Pilsen en omgeving, zouden we graag in contact komen met mensen die hier al wonen of een (vakantie)huis hebben. Waarom zou Pilsen een juiste keuze zijn, of waarom juist niet? Het lijkt in ieder geval voor mijn man wel een stuk moeilijker om daar een baan te vinden dan in Praag. Bedankt en allemaal veel plezier op dit forum! Neeltje |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Nou, Neeltje.
Welkom op dit forum dus en verwacht dan ook meerdere reacties. De eerste vraag die zich bij mij aandient is: wat zoeken jullie daar! Waarom wil je juist daar naar toe en wat wil je daar bereiken? Wat voor kennis of kunde brengen jullie mee om daar een nieuw leven op te gaan bouwen. Een heel gezin met jonge kinderen overbrengen lijkt mij nogal wat. Misschien dat je kan uitleggen welk beroep jullie uitoefenen en of jullie al een huis of onderkomen hebben geregeld. Kan je wat vertellen over al jullie voorbereidingen en de resultaten daarvan? Ik kan mij niet voorstellen dat je op een maandagavond ineens denkt.........Kom.... Laat ons eens gaan verhuizen naar een ander land. Groet, zapalky
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
Welkom Neeltje!
Leuk dat jullie een huis naar jullie wens hebben gevonden maar kijk eerst goed naar alle negatieve kanten die emigratie kan hebben voor een gezin met kleine kinderen! HEt lijkt allemaal wel mooi maar is alles ook te verwezelijken? Ik spreek uit ervaring, ik heb geen kleine kinderen, maar er komen vele zaken kijken bij emigratie, ook een baan vinden is niet echt gemakkelijk als je de taal niet spreekt! Ga eerst een cursus Tsjechisch volgen voor jullie deze kant opkomen! Maar hoe dan ook, ik hoop dat het jullie goed gaat! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lid
|
Beste Neeltje,
Van het prachtige Texel naar Pilzen? Niet dat het in Pilzen niet mooi is (ik ben er maar doorheen gereden hoor, niet verbleven) maar het lijkt me heel wat, en Texel is ook schitterend. Je hebt het over een baan voor je man, heb jij daar dan al wel een baan op het oog? of blijf je bij de kinderen? Ben je al wel eens langere tijd in Pilzen geweest? Ik ben begonnen met een taalcursus en het valt nog niet mee, maar het is wel te leren, al zal het moeilijk worden om het echt goed te kunnen. Ik wens jullie heel veel succes en ben benieuwd naar jullie ervaringen op weg naar de emigratie. Groeten, Brenda |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
Pilsen vind ik een van de meest vreselijke Tsjechische steden. Vroeger was het nog te proeven, hedentendage is het slechts pizza van hier tot Milaan. Maar goed, men kan er van houden.
Werk vinden in Tsjechië? Bedenk een ding en ik zal de woorden van een Tsjechische die in Nederland is opgegroeid en terug ging naar haar vaderland gebruiken: 'Je kan pas werk krijgen als je de taal perfect beheerst.' Ze sprak het wel, maar vanwege gebrek aan opleiding in Nederland op dat vlak, schreef ze het niet. Dat was lang terug, maar ik denk dat ze nog steeds zonder baan is. En sappelt.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Lid
|
Sorry het klinkt wellicht negatief, maar ik denk dat ik je het best van dienst kan zijn met een eerlijke mening.
Ik wil niet dat jullie binnenkort een iets ouder gezin met dezelfde zoekvraag op Texel zijn...
|