![]() |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Frühstück
Janske Lazne, november 2005
Met een zucht van opluchting parkeer ik mijn auto op de parkeerplaats achter het hotel Er is nog een kamer vrij Eenvoudig, maar zeer betaalbaar Eerst een afzakkertje in het voorcafé ’t is er druk, sigarettenrook, grote glazen pivo Het merendeel van de gasten bestaat uit Tsjechen Rugzakken, ski’s naast de barkruk We nemen plaats aan het enige nog vrije, wankele tafeltje Ik bestel een Bacardi-Cola, dubbele Bacardi Laat de alcohol zijn werk doen Ontspan me Geniet van de typische, inmiddels vertrouwde, klanken van de Tsjechische taal We hebben de keus uit een eenvoudig ontbijt in het voorcafé Of, wat luxer, in de eetkamer achterin het hotel Het prijsverschil is gering Ik zie de weliswaar gezellige drukte Besluit toch om wat rustiger te ontbijten Nog een ommetje en dan plat Ik vind het altijd heerlijk wakker worden in een vreemd bed Ook al is het wat hard Het gevoel, waar ben ik ook al weer… De eerste blik uit het raam Bergen Als Nederlander doet het wat met je Het geeft je een gevoel van vrijheid Weg van de sleur Een stoot adrenaline Wassen, tanden poetsen, aankleden Op weg naar een heerlijk ontbijtje Het voorcafé zit barstensvol Geroezemoes, een mix van geuren Variërend van koffie tot sigaretten Even waan ik me gelukkig dat ik voor een wat luxer ontbijt gekozen heb Dan lopen we de eetkamer binnen Die is groot En erg leeg Op één tafel na We worden verstoord aangekeken door twee echtparen Middelbare leeftijd Onmiskenbaar Duits De bedwelmende geur van 4711 Mantelpakjes Quasi sportieve kleding bij de heren We kijken even besluiteloos om ons heen Er is verder geen tafel gedekt Dan: “Ihr musst da sein!” Ze wijst naar het voorcafé Kijkt afkeurend naar mijn spijkerbroek Haar gerimpelde mondje tuit zich zuinig Wijdt zich dan weer aan het broodje Ik heb verschillende eigenschappen Ik word bijvoorbeeld erg langzaam ècht wakker Sommige dingen kunnen dit proces bespoedigen Dit is er één van Ik kijk even hooghartig terug Wie denkt “Frau Müller” voor zich te hebben? Even later wordt ons tafeltje gedekt We ontbijten onder een ijzige stilte De vrolijke klanken uit het voorcafé bereiken onze oren Onzekere blikken van het Duitse front Een aarzelend, beleefd glimlachje bij het vertrek Ik beantwoord het niet |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Super Lid
|
some things never change...
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Forum Freak
|
Ja, dit was de enig juiste reactie JP!!!
![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Forum Freak
|
Oh heerlijk, zei ze met een 'grijns'
![]()
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Voor Frau Muller is waarschijnlijk het enige wat ze waardeert in het leven haar gevoel van eigen waarde. Kreeg je niet eens een neerbuigend knikje.hooghartig.jpg
Wat zal ze ongelukkig zijn, moet je maar denken. Ik ken echter ook mevrouw Muller en de Franse en zeker Italiaanse en Amerikaanse versie ben ik wel eens tegengekomen. Kort geleden nog in het mooie Praag. Hilde |
|
|
|