|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Goh Rene wat een gedoe allemaal. Dat verhaal van jullie ID komt ons bekend in de oren. Wij zijn in december met 3 stelllen naar CZ geweest en 1 dag voor vertrek kwam 1 van de gezinnen erachter dat hun jongste niet op hun paspoort stond en geen eigen ID had. Zij moest toen ook met papieren van de gemeente, brief van ons omdat het gehuurde op onze naam stond en pasfoto's naar de KM op Schiphol.
Maar gelukkig is het net als jullie goed afgelopen. Wat ontzettend vervelend van je schoonmoeder. Ik hoop dat ze er weer snel bovenop komt. Sterkte. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Super Lid
|
Gelukkig hebben jullie toch nog 'n paar dagen kunnen genieten.
Ik wens jullie natuurlijk alle sterkte toe met schoonmoeder.
|
|
|
|
#33 |
|
Nieuw Lid
|
Oke ik zal jullie dan ook het verhaal van onze bijzondere vakantie vertellen.
Het begon bij ons een paar weken voor de vakantie toen bleek dat Folkert (mijn vriend) niet mee zou kunnen op vakantie ivm zijn werk. Balen dus, maar ja alles was al geboekt dus besloten we toch te gaan. De week voor vertrek bleek dat mijn zusje ook niet mee zou kunnen, omdat ze na de vakantie een toetsenweek op school had. De wwek voordat we weggaan bedenken we dat Folkert misschien toch nog een paar dagen mee kan, hij kan maandag vrij krijgen en zal dan met het vliegtuig teruggaan naar Nederland. Dus op zoek naar een goedkope vlucht. Ongeveer 20 x (in het engels) gebeld met EasyJet en hij kan maandag om 12.30 uur naar Dortmund vliegen en vanuit daar met de hogesnelheidstrein naar Nederland. Kosten €150,- all inclusive, nou das best redelijk, doen dus!!! Mijn zusje komt met het fijne nieuws dat de toetsweek later is, dus die kan ook mee. Dan de zelfde week blijkt dat de remmen van de auto toch niet helemaal goed zijn, dus toch nog maar even naar de garage brengen. Remblokken vervangen en remschijven afgevlakt kost €300,- mevrouw wilt u dat we dat doen? Ja, natuurlijk wil ik dat, ik heb toch geen keuze?? Ik wil veilig kunnen rijden!!! Vrijdagavond om 24.00 uur vetrekken we en om 10.00 uur zijn we zonder problemen in Rokytnice aangekomen. Folkert natuurlijk direct de piste op, want hij gaat maandag alweer terug. Wij willen ook wel skien, dus ik vraag mijn moeder om de sleutel van de skibox. Ik heb nog nooit iemand zo zien schrikken van een toch wel normale vraag. Ik wist genoeg, de sleutels van de skibox liggen nog thuis!! In de skibox zitten de skischoenen van Peter (mijn broer) en mij en de kinderwagen van Myrthe en ik ga echt niet de hele week met Myrthe op de arm lopen zeulen. Dus gevraagd bij de skiverhuur of zij iemand wisten die hem open kon maken. Om 13.00 uur kwam er een "mannetje" die ons kon helpen. Peter en ik gingen samen met Myrthe met hem mee. Ergens achteraf bij een garage moesten we zijn. Garage ging open, auto erin, garage dicht best spannend. Maar het "mannetje" brak vakkundig het slot open, gelukkig. Wat moeten we hem nou geven? We hebben er maar 500 CKR van gemaakt, leek ons wel redelijk. Zondag lekker de hele dag geskied, niks aan de hand. Maandag, vroeg uit bed want Folkert moet vliegen. Alles gaat goed en om 10.30 uur zijn we op het vliegveld. Inchecken, rustig wat drinken en Folkert uitzwaaien. Komen we opeens de buurman van mijn ouders tegen op het vliegveld, die blijkt beroofd te zijn en moet een nieuwe vlucht boeken. We vragen of we hem kunnen helpen, maar zijn baas heeft alles al geregeld. Op het uitzwaaiterras foto's maken van het vliegtuig en zwaaien naar Folkert. Terug naar Rokytnice, net buiten Praag telefoon, een vreemd nummer dat al eerder heeft gebeld, nu toch maar eens opnemen. Ja met Folkert, ik heb mijn vlucht gemist... SHIT!!!! Wij terug, bleek dat hij het verkeerde gatenummer had doorgekregen, dat was later veranderd. Wij zijn altijd overal te laat, ben je een keer op tijd, heb je zoiets!!! Voor 1000 CKR kan hij zijn vlucht overboeken morgen om 12.30 uur vliegen, maar hij moet morgen weer op zijn werk zijn!!! Dan maar met de KLM vliegen om 15.00 uur een vlucht naar Amsterdam kost wel €200,- maar ja wat moet je dan?? Weer foto's maken, uitzwaaien enz. Nu is ie echt vertrokken, mijn vader kon het aan het vleigtuig zien, want die hing aardig in de kont (Folkert is 90kg).Dinsdag lekker geskied in Spindleruv Mlyn, opa en oma op Myrthe gepast. Woensdag naar Studenov, we kunnen net zo goed lopen toch?? Wat een roteind met de ski's op je nek!!! Mijn vader zal zijn schoenen aan doen.... shit de schoenen van mijn moeder meegenome, die gaat vandaag niet skien. Dus teruglopen maar weer, hij neemt de auto ook meteen mee. Eindelijk goeie schoenen, kom nou pap doe je ski's nou aan!!! Het lukt niet, ach ik stop er wel weer mee die rotski's ook altijd. Wat blijkt, Folkert heeft de ski's van mijn vader ingeleverd toen hij wegging Dus naar de skiverhuur, de man daar vond het ook erg grappig. En toch nog een paar uurtjes kunnen skien. Donderdag regen en vrijdag ook dus niet geskied. Zaterdag weer terug naar huis, we durven niks in de skibox te doen, omdat het slot kapot is, straks ligt onze bagage op de Autobahn. Dus alles vakkundig in de beide auto's gepakt, we zijn wel met 1 persoon minder als de heenreis dus dat scheelt. Terugreis weinig bijzonderheden, tot ergens in Duitsland op de Autobahn.. Peter rijdt en moet opeens bovenop de rem, beetje uitwijken naar rechts en mijn moeder die voor ons rijdt op een haar na gemist. Wat was ik blij dat de remmen voor de vakantie gemaakt zijn, dat was die €300,- dubbel en dwars waard!!! Kortom een iets duurdere vakantie als gepland, weinig geskied, maar wel genoten en veel gelachen en elke avond gerummikupt !!!Wat een lang verhaal. Rika en Spongebob we kunnen onze vakantie verhalen wel gaan bundelen haha. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
je zou bijna niet meer durven te gaan met de auto...
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Super Lid
|
Ik vind het 'n heerlijk verhaal, vooral als ik hoor dat jullie toch nog zoveel plezier hebben gehad, ook al liep het soms 'n beetje anders dan gepland.
![]()
|
|
|
|
#37 |
|
Super Lid
|
sterker nog: bestaat al! er is vast wel ruimte voor een deel 2.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Volwaardig Lid
|
Het heeft op zich niets met Tsjechië of Rokytnice te maken, maar wel met onze vakantie in Rokytnice. Maar ik wilde even zeggen dat mijn schoonmoeder uit het ziekenhuis is ontslagen, en nu weer thuis is.
Dat ze uit het ziekenhuis is, wil niet zeggen dat het ook goed gaat, maar ze kunnen niets vinden, dus de problemen worden met medicijnen onderdrukt, maar de oorzaak wordt niet opgelost. Zal wel de leeftijd zijn wordt er dan gezegd. Ze is niet de jongste meer. Goed, tot zover de update. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Fijn dat je het ons ff laat weten.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Volwaardig Lid
|
Wij hadden met onze groep van 20 gelukkig geen pech, maar dorpsgenoten van ons gaan elk jaar op de terugweg van hun skivakantie in Rokytnice eten bij v.d.Valk in Emmen en daar is hun auto helemaal leeggestolen. Zelfs hun koffers. Heb je een vakantie zonder pech, overkomt hen zoiets in Nederland.
|
|
|
|
|
|