het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 28-01-07, 17:03   #71
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Stond die er ook in Smajlík? Karel IV als Romeins keizer... Je kan zien dat ik snel ben afgehaakt met het lezen van het artikel.
Maar goed ze zullen afgegaan zijn op het Heilig Roomse Rijk, zoals in Carolus Quartus imperator Romanus et rex Boihemicus. Tenminste laten we maar hopen dat de mensheid nog zo intelligent geacht kan worden, dat ze haar fouten in elk geval op iets vestigt...
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-01-07, 18:42   #72
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Maar al met al wordt er door al dit gedoe over (taal)foutjes, nauwelijks meer aandacht besteed aan de inhoud van het artikel op zich. Terwijl het toch leuk is dat Valek de moeite neemt het hier te plaatsen...
Ik heb daarom een aantal foutjes gecorrigeerd (en dus ook de opmerkingen daarover verwijderd), dan hoeven we het daar verder niet meer over te hebben.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-01-07, 18:44   #73
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Ik geef u beiden gelijk. Terug naar het artikel van Valek en de fouten daarin...
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-01-07, 19:53   #74
Lid

valek's avatar

Nationaliteit:
Dat een artikel over Praag zoveel teweeg kan brengen had ik niet verwacht. Goed ik had zelf om een reactie gevraagd en zo ook gekregen. Dat er kritiek is over de schrijfwijze van dit artikel is voor rekening van de auteur, maar dat er foutieve informatie gegeven wordt is in dit opzichte niet acceptabel te noemen. Voor deze vingerwijzing dank.
valek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-07, 14:44   #75
Nieuw Lid

Info-site over Praag

Beste forumleden,

Ik kwam de volgende site tegen over Praag: www.in-prague.cz dit is het digitale foldertje wat je veel bij de Infobureau's tegen komt. maar: nu blijf je elke 2 maanden op de hoogte van wat er in Praag gebeurt!

Tevens veel info en links naar leuke sites over Praag wanneer je doorklikt!
walter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-02-07, 22:54   #76
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Huis der Tsjechische wijn.

Voor zij die enkele dagen in Praag verblijven kan een bezoek aan het "Huis der Tsjechische wijnen" een aangename kennismaking zijn met alle Tsjechische wijnen en wijngebieden. Op drie verdiepingen kom je alles te weten over al deze heerlijkheden. Een twee uur geldig ticket laat je onder meer de kans te proeven van 50 verschillende wijnen.

Het bewuste pand bevind zich op slechts 100 meter van staromestske namesti.

dumvin.cz
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-02-07, 20:31   #77
VIP Lid

Elly's avatar

Nationaliteit:
Wat is de entreeprijs Freddy? Ik heb echt wel goed gekeken op de site hoor! En gaat er dan een gids mee? Jij weet het altijd zo snel te vinden dus ik ben benieuwd
Elly is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-02-07, 20:51   #78
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Entreeprijs heb ik ook niet gevonden Elly, maar dat kan toch geen bezwaar zijn. Er zijn wel meertalige gidsen, staat er op de web site. Zeker uitproberen de volgende maal, ikzelf heb het ook genoteerd.
Oud 02-03-07, 09:50   #79
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
bron : Radio Praha

http://www.radio.cz/en/article/88765

er komen steeds meer grootse plannen om de wijk Troja aantrekkelijker te maken voor de toeristen.
de eerste stap zou moeten worden om de 3 reeds bestaande attracties te koppelen (de botanise tuin, de dierentuin en het kasteel).
met de tweede stap zouden er meer verblijfplaatsen voor toeristen moeten komen.
de derde stap zou zijn om Troja + Stromovka park + Vystaviste tenstoonstellingsterreinen + de eilandjes in de Vltava beter aan elkaar te knopen met voetpaden, fietspaden en openbaar vervoer.

1 troja.jpg 2 troja.jpg 3 troja.jpg

Laatst aangepast door Marcel; 02-03-07 om 09:57.
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-07, 10:00   #80
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Marcel schreef:
Bericht bekijken
de eerste stap zou moeten worden om de 3 reeds bestaande attracties te koppelen (de botanise tuin, de dierentuin en het kasteel).
Hiervoor wordt vanaf april de "Troja Card" ingevoerd. Voor de prijs van twee kan men hiermee de drie attacties bezoeken, tevens geniet men kortingen bij verschillende andere activiteiten.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels