![]() |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Laat ik me even voorstellen
Hallo forumleden,
Toen ik in 2004 na twaalf jaar in Nederland (Den Haag) gewoond en gewerkt te hebben terug naar Praag ben gegaan dacht ik geen behoefte meer te hebben aan contacten met Nederlanders. Ik ging voor totaal nieuw leven. Ik ben een geodetisch ingenieur maar na 20 jaar aan bouwprojecten in bijde lande gewerkt hebben, ben ik een geheel nieuwe weg ingeslagen. Met mijn kennis van Nederlandse taal moest ik wat doen. Ik ben een opleiding voor touristen gids gaan volgen en me gaan verdiepen in het heden en verleden van mijn geliefde stad. In juli 2005 kwam in het flatgebouw waar ik zelf woonde een studio vrij waarmee ik begon te ondernemen, in januari 2006 richtte ik het tweede appartement in en in juli dan het derde appartement. Zo twee en half jaar verder ben ik altijd op zoek naar mensen die ik gastvrij kan ontvangen en enthousiast over Tsjechië en Praag maken. Ik Heb twee internet presentaties laten maken www.maes-travel.com (statisch en moeilijk aan te passen) en www.maes-house.com (die ik zelf kan beheren) maar ik vind het te pasief en zonder weerklank. Ik ben open voor alle suggesties. Dat is een legitieme reden om een lid van jullie forum te worden en aan jullie gesprekken deel te nemen, nee? Rena |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Super Lid
|
hallo Rena
Welkom op het forum,heb effe op je site gekeken.ziet er goed uit. En wat hier allemaal wel en niet mag,hi daar kom je snel genoeg achter,er dwaalt hier namelijk een hele fanatieke moderatorie rond. En iemand met jou achtergrond en kennis is natuurlijk weer een aanwinst hier. groet jolanda
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Jammer dat ik het niet kan openen .
Het verbaast me al voor de tweede keer wat het Forum betreft , dat er zo goed Nederlands geschreven wordt door niet Nederlanders. ( beter dan ik het doe) Dat zijn we helemaal niet gewend en zijn altijd die gene die andere talen moeten leren. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
Hallo Rena, welkom op dit forum. Je hebt een paar mooie sites. Ik hoop dat je veel gasten zult ontvangen en rondleiden door het prachtige Praag.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Super Lid
|
Rena,
Ik ben niet zo'n welkomstheter met vriendelijke groeten. Maar in dit geval maak ik een uitzondering, vanwege je goede beheersing van het Nederlands. Ik heb een aantal taalfouten ontdekt, maar geloof me, ondanks een taalstudie Nederlands maak ik die ook nog steeds. Je fouten voldoen overigens geheel aan de Tsjechische achtergrond zie het topic: http://www.tsjechie.net/board/f34/ne...ghlight=dieter Groet, Dieter PS: Overigens is het niet zo dat ik mensen die het Nederlands minder beheersen minder mag!
|
|
|
#9 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#10 |
|
Forum Freak
|
Ja, ik zou ook graag willen dat mijn Tsjechisch ongeveer dat niveau had!!
|
|
|
|