het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 05-02-07, 12:21   #1
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Wel of niet naar Tsjechië wegens berovingen/diefstallen?

goede dag, dit is mijn eerste vraag hier op het forum, wij willen dit jaar voor het eerst naar tsjechien op vakantie, alleen wordt het mij van alle kanten afgeraden, door collega's en familie i.v.m. overvallen en inbraken in de auto en tent. is het echt zo erg. maar ja waarom gaan al die mensen dan toch daar op vakantie? help wat moeten we nu. groetjes jacqueline en fam
famdirks is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 12:30   #2
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Jaaaa, absoluut niet naar Tsjechie gaan. Voordat je het door hebt, is je auto weg en ben je beroofd... hahaha...

Nee hoor, gewoon lekker op vakantie gaan. Wat diefstal e.d. betreft is het volgens mij even erg als in Nederland. In grote steden als Amsterdam en Praag is de kans groter dat je auto gejat wordt dan op het platteland. En gewoon geen dingen in het zicht laten liggen.

Kijk maar eens hier voor meer info.

Veel plezier straks in CZ!
Tieske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 12:30   #3
Actief Lid

Skifanaat's avatar

Nationaliteit:
Welkom op dit forum,

Ik kan je vertellen dat het in Tsjechie niet meer of minder is dan in andere vakantielanden. Zelf hebben we nog nooit iets iets meegemaakt in tsjechie (7 keer geweest), maar bv wel in Spanje (tentinbraak)
Maar voor alle landen geldt, laat geen waardevolle spullen achter in je auto en laat zeker niets in het zicht liggen.
Wat mij betreft kun je met een gerust hart naar Tsjechie gaan, zowel in zomer als winter!!

Eric
Skifanaat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 12:36   #4
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Welkom op het forum.

Vorig jaar ging ik voor het eerst naar Tsjechië en heb toen een topic geopend ;"wat me opvalt", staat onder diversen. (Wilde een link neerzetten, maar het lukt me niet).Ook ik kreeg een hele reeks adviezen. Er waren maar weinig mensen om me heen die positief waren. Hier op het forum gelukkig wel. Nou ik ben gewoon gegaan natuurlijk en wil niets anders meer.
Gewoon gaan hoor en je normale voorzorgsmaatregelingen nemen.
mayca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 12:37   #5
Super Lid

Maria's avatar

Bij hotels heb je vaak bewaakte parkeerplaatsen (tegen vergoeding).
Zelf nooit iets meegemaakt (3x geweest in toeristische gebieden) itt zuid-Frankrijk waar auto opengebroken werd.
Zijn jouw experts zelf naar Tsjechie geweest en hebben zij deze ervaring, of is dit van horen zeggen?
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 12:47   #6
VIP Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Sinds 1992 komen wij in Tsjechie en hebben nog nooit iets vervelends meegemaakt.
Sinds wij een pension/camping hebben ook nog nooit iets vervelends meegemaakt, wat betreft inbraak oid. Ook onze gasten hebben ik nog nooit over diefstal gehoord.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 12:50   #7
Actief Lid

tsjechie's avatar

Nationaliteit:
Maria, ik denk dat deze "experts" het hebben van horen zeggen.
Jemig op vakantie naar een Oostblokland.........., vreselijk.
Nu dan lees het forum eens goed door.
Overal loop je een bepaald risico maar als je gewoon doet net als anders zal je niets overkomen.
Je laat thuis ook je deur niet openstaan voor inbrekers, je laat hier ook je camera en laptop niet op de achterbank liggen.
Dus ik zou zeggen ga gewoon en geniet vooral van dit mooie vakantieland.
En meld bij terugkomst hoe vaak je overvallen bent. Ik denk dat het antwoord reuze mee zal vallen.
tsjechie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 12:58   #8
Super Lid

Maria's avatar

misschien kunnen we er een Poll van maken:
hoe vaak bent u in Tsjechie de dupe geweest van overval en/of diefstal?
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 13:02   #9
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Hallo Jaqueline en fam,
ten eerste welkom op het forum.
En gewoon gaan hoor,wij hebben ook nog nooit iets meegemaakt wat diefstal betrefd(hier in nederland trouwens ook nog nooit).
Zoals gezegd gewoon doen zoals je ook in nederland zou doen,geen waardevolle spullen in de auto laten liggen.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 15:25   #10
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
famdirks schreef:
wij willen dit jaar voor het eerst naar tsjechien op vakantie, alleen wordt het mij van alle kanten afgeraden, door collega's en familie i.v.m. overvallen en inbraken in de auto en tent.
Waar hebben al die wijsneuzen die verhalen vandaan? Zijn ze zelf ooit in Tsjechië geweest of is het van horen zeggen?

Citaat:
famdirks schreef:
is het echt zo erg. maar ja waarom gaan al die mensen dan toch daar op vakantie?
Juist! Je stelt precies de goede vraag, en het antwoord is simpel: al die mensen gaan daar op vakantie omdat het gewoon een geweldig mooi land is, waar de criminaliteit beslist niet erger is dan in Nederland. Neem daar dezelfde voorzorgsmaatregelen die je ook in Nederland zou nemen.

Citaat:
famdirks schreef:
help wat moeten we nu.
Gewoon: GAAN EN GENIETEN!!!
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels