![]() |
|
|
#32 |
|
Volwaardig Lid
|
Inderdaad, NIET via Frydlant. Alle routeplanners sturen je dan over een smal bergweggetje, waar je zelfs 's winters helemaal niet mag rijden, maar ja, dat kunnen wij Nederlanders niet lezen op het bord. We hebben vorig jaar ook die fout gemaakt, en moesten halverwege weer omkeren, en omrijden via Liberec.
Dus gewoon Görlitz, Jelenia Gora, Harrachov, Vrchlabi. En Usti-Decin-Liberec is volgens mij een stukje omrijden, en dan heb je alsnog dat vervelende stuk van Liberec via Tanvald enzo. Ook allemaal door dorpjes en stadjes heen. Met stoplichten en wegversmallingen. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
VIP Lid
|
Inderdaad via Jelenia Gora - Harrachov. Onze ervaring is dat dat de vlotste route is. Ondanks dat hij door veel dorpjes gaat. De weg door het Reuzengebergte wordt over het algemeen goed schoon gehouden. Slecht weer tijdens je reis maakt elke route minder prettig. Een beetje geluk moet je hebben!
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Gast
|
Hallo, wij gaan naar het plaatsje Svoboda nad upou. Dit ligt dichtbij Vrchlabi. Als ik het goed begrijp moeten wij Berlin E55, voor Dresden E40, bij Gorlitz eraf. Binnenweg naar Jelena Gora. Bij Jelnia Gora E65 naar Harrachov. Is het voor ons niet beter als wij de 367 ,368,252.nemen?Of raden jullie dit ons af. (berg passen en zo) Het ziet er wel erg kronkelig uit. Worden deze wegen wel goed schoon gehouden? Dit is onze eerste keer naar de wintersport in Tsjechië.
|
|
|
|
#36 |
|
VIP Lid
|
op deze site,wordt prima weergegeven welke route je kan volgen.
uit welk deel van nederland je ook komt,en je wilt naar het reuzengebergte,zal hij altijd een route door polen aangeven. Dit is de route die wij ook altijd rijden. de wegen zijn schoon,geen lange wachtijden voor de grenzen. groet Rika http://www.viamichelin.com/viamichel...MaHomePage.htm |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Gast
|
Dank je wel, voor de tip dat deze weg afgesloten is kunnen wij op de kaart niet zien. Nou heb ik nog een optie:Jelenia Gora door rijden naar Bolkow. Daar naar beneden richting Lubawka, daar de grens over naar Trutnov.
|
|
|
|
#39 |
|
Lid
|
Hai Rika,
Ik heb verhalen gehoord dat je juist deze grensovergang bij hornj mala upa moet vermijden als je naar Janske Lazne wil ! of valt dit wel mee ?? Groeten Jeroen |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Actief Lid
|
Jelenia Gora
Hoi allemaal, ik ga vrijdag en heb besloten om dit jaar over Polen te rijden. De weg over Jelenia Gora lijkt me idd de grootste weg over het reuzengebergte. Ik heb op de kaart gekeken en het lijkt me niet zo moeilijk te rijden. De vele goede tips van Rika en Gerben neem ik mee, die kunnen nog wel eens goed van pas komen. Vrijdag vertrek ik. Er ligt inmiddels al lekker wat sneeuw dus dat komt ook goed.
Groeten Rick |
|
|
|