![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Voor het eerst naar Tsjechië
Hey allemaal,
Wij zijn David en Mirella uit Kampen (overijssel). Aankomende zomer gaan wij voor het eerst naar Tsjechie, Wij gaan naar Camping " de bongerd" is het plaatsje: Benešov vlakbij Boskovice. Wij gaan hier 2 weken vertoeven in een 4 persoon's vakantiehuisje. Wij zijn nog nooit in tsjechie geweest en zijn dus al bezig met allelei dingen te regelen en uit te zoeken. via Google kwam ik op dit forum terecht toen ik aan het zoeken was naar de vraag of je in tsjechie ook een autobaan vignet nodig hebt. Ja dus...tenminste in sommige delen. We vinden het wel erg spannend omdat het 1065 kilometer vanaf onze woonplaats Kampen is en dus nog al een trippeltje is. ![]() Ik zal nog eens goed rond neusen. als er nog mensen zijn met goede tips ivm de reis naar tsjechie dan hoor ik het graag... Nou de groetjes, David en Mirella |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Hoi David en Mirella
Allereerst Welkom op dit forum. Hoe vaker je hier komt, des te meer raak je eraan verslaafd. Het valt wel mee, 1065 km. We rijden met de caravan in 1,5 dag (dan rijden we rustig) naar Trutnov, maar rijden wel in 1 dag (12 uur) weer naar huis (990 km). Wij rijden vanaf Molenhoek via Dortmund- Dresden-Polen naar Trutnov, maar er zijn vele routes en richting Brno kun je misschien beter vanaf Dresden de nieuwe snelweg richting Praag nemen. Gebruik de zoek functie en je zult als snel veel dingen vinden om te lezen. En voor ons duurt het nog maar 5 mandjes voor we alweer voor de 5x naar Tsjechie afreizen. Wij gaan dit jaar ook eens richting Brno, maar zullen ook nog een beetje gaan rondtrekken. Succes en veel lees plezier op dit forum ![]()
|
|
|
|
#4 |
|
Super Lid
|
heel veel plezier in tsjechie en natuurlijk ook op dit forum
![]()
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Hallo, hallo, welkom op dit forum!!!
Jullie hebben een heeele goede omgeving uitgezocht om te beginnen, Moravie is prachtig en vergeet de Karst niet te bezoeken. En dan moet je ook absoluut kasteel Pernsteyn gaan bekijken, schitterend! Nou, en de camping de Bongerd staat ook zeer goed bekend, dus dat wordt een leuke vakantie! ![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Super Lid
|
Hoi David en Mirella.
Welkom op het forum en veel lees plezier maar dat zal vast wel lukken. Jolanda
|
|
|
|
#8 | |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
![]() PS Wij nemen altijd de weg Leipzig-Dresden-Praag. Dan op de E55 blijven, kom je vanzelf bij Benesov! Wil je meer gedetailleerde info, stuur me dan een PM. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Ik heb op de site gekeken van de camping. En als je dit dan invoert bij een routeplanner (67953 Benešov 104 ud Boskovice) dan doe je er van de camping naar Praag 2 uur en 49 minten over. Ziet er trouwens leuk uit die camping.
|
|
|
|