![]() |
|
|
#51 |
|
Actief Lid
|
Dit is wel erg weining hoor! Het hangt natuurlijk van je ervaring af, in welke branche je werkzaam wilt zijn en waar je in Tsjechie aan de slag wil.
Ik denk dat je met een MEAO opleiding en een paar jaar werkervaring in Praag en omgeving toch zeker wel 20.000,- bruto moet kunnen krijgen. En als je het Tsjechisch perfect beheerst kan er nog zeker 10k per maand bijkomen. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Actief Lid
|
tegenwoordig wordt het voor buitenlanders steeds moeilijker, ik ken artsen die tussen de 22-30000 kc werken.
ok het klinkt misschien weinig maar reken jezelf niet rijk. natuurlijk verdien je in bv praag meer , maar de levensstandaard is daar ook hoger. ik wil hiermee zeggen dat je toch met een behoorlijk goede opleiding(ervaring) moet komen om hier enig aanzien te verkrijgen. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Actief Lid
|
Er zijn veel internationale bedrijven waar tsjechisch niet echt nodig is. wel is het van belang dat je goed uit de voeten kunt met engels.
vaak zijn dit logistieke en financieele posities. deze bedrijven hebben alle europese landen gecentraliseerd dus vaak ben je dan dagelijks in contact met nederlandse of belgische leveranciers of klanten. de training is intern dus je wordt (in veel gevallen) goed voorbereid. de salarissen liggen daar tussen de 25000-35000czk bruto afhankelijk van je ervaring en opleiding. er zijn veel posities voor nederlands sprekende mensen. er is al veel geschreven op deze site hierover in de rubriek wonen en werken. succes!! |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Nieuw Lid
|
Ik ben ook nog even nieuwsgierig naar bijvoorbeeld een baan bij Accenture. Wat zijn je kansen op salarisverhoging als je er een tijdje werkt?
Is het salaris wat je aangeboden krijgt een startsalaris of hoef je op niet meer dan een indexering te rekenen. Bedankt ! Neeltje |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Actief Lid
|
Hoi Neeltje,
Zoals ik al eerder in dit onderwerp heb aangegeven is Accenture een bedrijf dat voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en als ik jou was zou ik zeker over mijn startsalaris onderhandelen. Trouwens een Tsjechische vriendin van mij heeft ongeveer een jaar gewerkt bij Accenture maar is daar weggegaan omdat haar ook leuke dingen beloofd waren (zoals salarisverhoging etc) maar deze beloftes werden niet nagekomen. Mischien dat het aan haar lag, maar ik hoor toch meer negatieve berichten over dit bedrijf. Maar je kunt Accenture natuurlijk gewoon als startbedrijf gebruiken en als je hier eenmaal bent, kun je altijd verder zoeken, er zijn genoeg mogelijkheden in Praag. Succes! Mathijs |
|
|
|
|
|
#56 |
|
VIP Lid
|
Mathijs heeft gelijk met de stelling, dat Accenture (onder andere) voor een relatief flut salaris mensen voor hun karretje wil spannen. Evenzo SAP, die een immens cengtrum in Praag wilde opzetten, maar ineens tot de conclusie kwamen dat de Praagse kandidaten iets beter opgeleid waren dan ze dachten en dus passen voor zo'n salaris zichzelf in te huren. Hetzelfde gebeurt in Bratislava ook; HP, Dell, IBM, KONE, SAP, en de meeste grote jongens die denken de Tsjechen en Slowaken met spiegeltjes en kraaltjes zoet te houden.
Benefits en salarisverhogingen blijven uit..... |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt voor jullie reacties!
Ik krijg door, mede door dit forum, steeds meer het idee dat Accenture geen juiste keuze is. Vooral omdat er regelmatig gezegd wordt dat er niet aan afspraken gehouden wordt. Dat vind ik een hele vervelende eigenschap van een bedrijf. Het gaat overigens om een baan voor mijn man. Ik heb mijn webshop wat eigenlijk super gaat. Misschien kan hij wel bij mij in dienst :-). Neeltje |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Actief Lid
|
Hoi Neeltje,
Goed idee. Ga je gewoon lekker in Tsjechie ondernemen. Doe ik ook, alleen moest ik wennen aan alle bureaucratie hier, dat is toch een paar graden erger dan in NL. Maarja, alles went... Groetjes & veel succes straks in CZ... |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Nieuw Lid
|
Als ik alles hier zo lees, jammer dat ik dit forum niet gevonden had VOOR dat mijn vriend naar Praag ging. Ook hij is werkzaam voor Accenture (JJVC) en het salaris was al niet toppie. Maar hoe ze hem nu behandeld hebben nadat hij onverwachts geopereerd moest worden. Geen enkele hulp heeft hij gekregen moest alles zelf uit zoeken en als klap op de vuurpijl was de baas boos omdat hij het niet op de juiste manier heeft gedaan
![]() |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Fijn om te horen jongens..
Ik begin aanstaande maandag bij Accenture op die 'ene' vacature ![]() Heb een vriend die bij Shell werkt, daar zijn de overgangsregelingen echt heel goed afgetikt. Krijgt z'n tickets, gratis verhuizing etc. Ik krijg een oneway-ticket en word in het begin in een hotel gestopt voor 20 dagen en moet dat zelf betalen. Ach ja, ik hou wel van nieuwe dingen, dus stoort mij helemaal niet ![]() Las ergens anders ookal iemand die het ook voor de ervaring te doen was. Laatst aangepast door Raycer; 02-10-07 om 15:35. |
|
|
|