het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 24-01-07, 22:17   #11
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Een droom is altijd mooi, want anders zou het een nachtmerrie zijn. En ook een zeepbel is mooi met al die kleuren.
Dus ik gok op een goede afloop.
Oud 25-01-07, 09:28   #12
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Ben heel benieuwd, Hilde Kees, wat het gaat worden!! Ik hoop op een goede afloop voor jullie.
Oud 25-01-07, 10:53   #13
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Daar gaat ie dan,
Gisteren was ik al een heel eind op weg met het verhaal.Maar na een druk op de escape knop i.p.v. een aanhalingsteken was alles weg.

Inmiddels gaat het steeds meer kriebelen. Omdat we allebei een baan hebben moet er voor een bezichtiging een datum gepland worden.
De`grote`meiden beloven plechtig elkaar niet het leven zuur te maken tijdens onze afwezigheid. De achterwacht voor hun vindt het prima.
Voor onze jongste vind ik bij een van haar vriendinnetjes/klasgenootjes het ideale logeeradres.
De winterbanden worden geplaatst en inmiddels onderwerp ik ook de Poolse grenstreek aan een toeristisch onderzoek . Ook struin ik het net af op ons inziens ongewenste activiteiten.
Boerenluchten cq geuren kunnen we nog wel waarderen, maar geen stiekeme industrie.
We plannen als datum 2 februari. We maken een adreslijstjes van mogelijke pensionnetjes in de omgeving. En iedereen leeft mee.
De afgedrukte info gaat er al erg beduimeld uitzien. Vrienden en kenissen struinen ook het net af. En een enkeling print de meest ideale route uit.
Van Giant krijgen we steeds geduldig antwoord op de steed meer opkomende vragen.
We vinden op weer een andere makelaarssite nog meer foto`s

3033_6.jpeg

En we vragen ons af op het gebruikelijk is dat er een eettafel en een bed in een ruimte staan. Ik geef als verklaring dat er mogelijk oudere mensen wonen en dat ze beneden moeten slapen.
We hebben overal foto`s van, maar er mist iets.Volgens kees is er geen keuken. Volgens mij juist een hele grote. namelijk de hele ruimte met mijn favoriete kachel.
We worden steeds meer opgewonden. Ik noem het een schoolreisjes gevoel. Je weet dat het leuk gaat worden, maar het is toch spannend.
De bevestiging komt.We kunnen de tweede februari komen.

ik neem even een tot zo
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-01-07, 11:02   #14
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
het is altijd grappig om te zien hoe de tsjechen hun huis ingedeeld hebben. meestal zie je wel een bed of meerdere bedden in de huiskamer staan.
zal wel te maken hebben met de winterkou ???
Oud 25-01-07, 11:35   #15
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Om in de vakantie een bed in de huiskamer te hebben,vindt ik heerlijk,het liefst ook nog de keuken erbij,je leeft dan echt in een ruimte en buiten natuurlijk,maar om zo te wonen?

Hou je het wel bij een kopje hilde,ben wel heel nieuwsgierig geworden.
Oud 25-01-07, 11:43   #16
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Als ik onverwachtse uitval in mijn planning heb, mopper ik niet , maar koop ik een woordenboekje en een toeristisch boekje wat ook wij nog niet hebben.
Inmiddels is het half januari. Ik `vertaal`aan de hand van het woordenboek de info van Tsjechische makelaars.
We zijn blij met 17 vierkante meter kelder.(wijn kunnen we waarderen). We doen uitspraken over de gigantische vliering en we maken plannen hoe we contact kunnen leggen met de `noabers`.

We maken inrichtingsplannen. Geen Ikea, maar stap voor stap met mogelijk hulp van lokale vakmensen. We nemen ons voor niet te hart van stapel te lopen. Maar of het lukt.
Een bevriende uitvoerder bied aan zonodig mee te gaan voor een beoordeling. Er zijn veel lieve mensen , dat wordt weer eens duidelijk.
Dan is het afgelopen weekend. Op het laatste mailtje duurt het antwoord iets langer. Iedereen blijkt last gehad te hebben van de storm.In die mail wordt er praktische afspraken gemaakt. Hoe we elkaar ontmoeten , dat er nog contact met de lokale makelaars wordt opgenomen en we krijgen practische tips i.v.m. het weer.Zoals neem dekens mee en vergeet je snowboots niet.
Het is dinsdagmiddag en ik plan een nieuwe afspraak.` Nee , niet op vrijdag 2 januari, dan zijn we er niet`.En om mijn enthousiasme te onderstrepen start ik internet op.
De site van Giant opent zich

te laat.jpg

Eerst denk ik aan een marketing stunt. Het staat al vanaf maart 2006 te koop en wij gaan kijken.
Ik bel Kees en weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen.
Maar eerst moet ik onze jongste uit school halen. Ik reageer geirriteerd.
Thuis start ik direct de computer op en kijk in mijn e-mail.

Helaas! Er is een mail van de tussenpersoon.Met als onderwerp:verkocht.
Ik kan wel janken:traan: :snik:
Ik ben ook boos.hadden ze niet eerder de afspraak kunnen maken etc,etc,
Ik vraag Kees een mailtje te sturen. Ik ben bang dat ik te emotioneel zal reageren. Hij verwoordt het als een desillusie , en geeft aan dat we een soort chemie met dit pand hadden die we met het andere missen.
Er komt gelukkig direct een reactie. Vol met begrip en een stukje uitleg dat Tsjechie echt anders werkt als Nederland.
We balen!!! Het was een soort kindje, je maakt al zoveel plannen en dan patssssss.
Natuurlijk is er weinig aan te doen. Je denkt eerst, we hadden in de kerstvakantie moeten gaan. Maar of dat had geholpen.
Gisteren stond het pand nog steed te koop op andere site`s. Een klein duiveltje in mijn hoofd fluistert dat ze misschien niet aan buitenlanders willen verkopen. Maar even later kom ik weer tot bezinning.
Een dorpsgenoot heeft haar kindje verloren bij een zwangerschap van 5 maanden.
Ik kijk naar mijn meiden. Ik heb een lieve man, gezonde kinderen, een fijn huis en leuk werk. Behalve zoals nu een voorhoofdholteontsteking geen ziektes etc.
Hoe durf ik te klagen!
En misschien was het wel een tegenvaller geworden als we echt waren gegaan.
Van Giant kregen we vrijkaartjes voor de second-home beurs in Ahoy. Als er niet tussen komt zullen we zeker gaan en hun persoonlijk ontmoeten. We hebben ontzettend veel voorpret gehad. en zijn weer een ervaring rijker.

Maar ik had zo graag die zeepbel willen bewaren.
Door het hier neer te zetten geef ik het ook een plaatsje.

En iedereen die ons heeft gecoached bij deze bedankt!

Hilde
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-01-07, 11:45   #17
Actief Lid

jol@nda's avatar

Nationaliteit:
Hilde die koffie kan ook bij de computer gedronken worden......
en dat heb je dus ook gedaan.
Even snel verder lezen........
jol@nda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-01-07, 11:50   #18
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Hilde, wat jammer voor jullie :traan:
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-01-07, 11:52   #19
Actief Lid

jol@nda's avatar

Nationaliteit:
Jeetje wat een domper op de feestvreugde.
Je kijkt er zo naar uit en je hebt er al zón heerlijk gevoel bij.
Maar het is zoals je schrijft: Je hebt een leive man, gezonde kinderen en als je echt van plan bent in Tsjechië een huis te gaan kopen dan komt er echt wel weer iets op jullie pad.
Maar voor nu: sterkte met je gevoelens!
jol@nda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-01-07, 12:20   #20
Super Lid

Lina's avatar

Nationaliteit:
Jééé, wat jammer en vervelend voor jullie, maar wel een beetje "het" leven. Ik had al het voorgevoel dat het niet helemaal een happy end zou zijn. Maar pak de draad weer op en jullie volgende stulpje komt vanzelf op je pad. Heel veel suc6!
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels