|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Melnik
Hallo,
Kan iemand van jullie vertellen of de plaats Melnik bezienswaardigheden heeft, gezellig is, mooie omgeving (bergachtig ?) en hoever het afligt van Praag? We denken erover dit jaar (zomer) naar een 'klein plaatsje bij Melnik' te gaan. Hoe het plaatsje heet weet ik(nog) niet. Of weet iemand anders nog een leuk huisje of appartement bij praag in de buurt (voor 4 personen en niet teveel geld uiteraard). en alvast... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Legende
|
Op de officiele site is het schijnbaar alleen Tsjechisch, dus hier wat andere links met enige info. Het ligt boven op een heuvel en is omringt door wijngaarden.
Afstand naar Praag ongeveer 40 km. melnik-vinohrady travel guide
|
|
|
#4 |
|
Moderator
|
Vul Melnik in onze zoekmachine Zoeken in en je krijgt voldoende info over Melnik. Ook op www.kokorin.cz (ook in het Duits) is veel te zien en lezen. Onder Unterkunft staan er twee pensions Milca en Malba, eigendom van mijn vrienden. Midden in de bosrijke ongeving, 10 km van Melnik. Praag centrum 35-40 km.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Super Lid
|
Melnik heeft een erg mooie knekelkapel zie http://www.blindedarm.com/3506.htm onder zaterdag. Vele mensen zullen het luguber vinden maar het zet tot denken aan.
Het uitzicht over het dal waar de Vltava (Moldau) samenvloeit met de Labe (Elbe) is fenomenaal. Een van de mooiste uitzichten die ik ooit heb gezien. Maar je moet helder weer hebben. Een klein maar mooi centrum.
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
In Melnik is een mooi en groot zwembad, zit tegenover de camping.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
Ik kom uit Mseno en het is vlakbij Melnik. Er is een beschermd natuurgebied Kokorinsko met kasteel Kokorin en Houska, veel mooie zandstenen bv. Poklicky, een uitzichttoren - Libovice, natuurzwembad Harasov, mooie dorpen met oude huizen bv. Nosalov restaurant Hospudka u Nas. Naar Praag is het cca. 20km.
35km van Melnik is stad Doksy met een see Machovo jezero en kasteel Bezdez. Als je van natuur houd, dan is er genoeg om te doen, zwemmen, wandelen, paardrijden, fitsen. Veel plezier met vakantie |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
|
|