het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 22-02-04, 05:25   #1
VIP Lid

Jelen's avatar

Nationaliteit:
Mountainbikers en hun ervaringen

Hallo mensjes,

mijn favoriete sport is mountainbiken. Graag wil ik weten, of er hier tussen ons ook andere liefhebbers van deze bezigheid zijn, en wat zijn de ervaringen met fietsen in Tsjechie.

Zelf heb ik dit al vaker gedaan, in het westen van het land, in de omgeving van Karlovy Vary. Met een woord - gaaf. Prachtige bossen vol verharde paden, heel veel mensen op de fiets, en je kon altijd wel aansluiten bij een groepje. Ik heb mij daar geweldig vermaakt.
Wel was meteen te merken, dat 10 km in de bossen helemaal anders is, dan 10 kilometertjes in Nederland.
Wat deed mij toch alles zeer na een tocht van 40 km.

Ook is mij opgevallen, dat er een brede schaal aan fietsen winkels en werkplaatsen is. En alle droom-onderdeeltjes, welke hier alleen uit een catalogus te bestellen zijn, liggen daar op de planken, en nog veel goedkoper ook. Dit verbaasde mij wel, want meeste techniek is juist in Nederland voordeliger.

Nog wat bijzonders meegemaakt? Spannende tochten? Vertel, ik ben erg benieuwd...

Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg 9488-JelenMTBweb.jpg (24,1 KB, 28x bekeken)
Jelen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-02-04, 20:03   #2
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
Re: Mountainbikers en hun ervaringen

VET !!!

Een mountainbikert opt forum

Hahaha.

Ik ga vaak op Praded mountainbike, erg vet,
maar met mijn conditie erg slopend haha.

Na wat fietsies afgeracht te hebben,
vond ik het eens tijd worden voor iets goed.
Toen zelf een fietsie samengesteld.

Meeste is lx of xt
versterke dingen, kevlar bandjes.

Maar weet t ff niet meer precies.

Vergeleken met wat me vrienden daar voor fietsen hebben istie wel goed haha
Maar ja, zo hou ik ze temeest bij, want hun conditie is VEEL beter.

Heb wel gekke dingen meegemaakt, vooral 1 in de zomer van 2001, maar das een te lang verhaal, misschien eens op een meeting haha.

Cauky

Zo zietie eruit:
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg 9534-Santos.jpg (53,4 KB, 25x bekeken)
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-04, 18:49   #3
VIP Lid

Jelen's avatar

Nationaliteit:

Hai, Erik,

Het is wel een mooie fiets hoor. En Santos klinkt goed in mijn oren. Ik hoor daar alleen maar goede dingen over. In hed duitse blad Bike staan daar ook heel positieve recensies over.
Maar, zijn wij nou echt maar metze tween hier? geloof jij dat?
Waar blijven onze andere "soortgenoten"?

Oud 11-06-04, 11:29   #4
VIP Lid

Jelen's avatar

Nationaliteit:

Citaat:
Heb wel gekke dingen meegemaakt, vooral 1 in de zomer van 2001, maar das een te lang verhaal, misschien eens op een meeting haha.

het was juist mij opzet om hier de verhalen te bespreken, maar het blijft opvallend stil.

Zijn we hier, tussen 1000 mensen, echt alleen maar metze tweetjes? Kom op mensen, laat je horen!
Oud 11-06-04, 14:10   #5
VIP Lid

Zdenda's avatar

My pribehy radsi nechtej ani slyset....
Zdenda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-06-04, 14:53   #6
Super Lid

Bartiku's avatar

Nationaliteit:

OK, dan moeten jullie er maar aan geloven en al mijn mountainbike ervaringen lezen. Het is er maar eentje in CR, overigens, dus dat valt weer mee. Vorig jaar zomer in m'n eentje op nieuwe mountainbike van m'n zwager geklommen in Celakovice, zo'n 30 km ten oosten van Praag. Route uitgezocht op mooie fietskaart (naam uitgever weet ik niet, maar er is er maar ééntje van in de regio geloof ik) door de bossen van Stary Boleslav, naar Stare Benatky en terug via Stara Lysa (een 'oude' route, dus...). Route gaat eerst over Labe heen, dan langs Jizera. Redelijk vlak, veel bos.
Dan het verhaal: het was een van de heetste dagen in een toch al hete zomer, dus ik ging goed ingesmeerd met weinig kleren en met sportsandalen van start rond 12.00 u. Fiets ging lekker, even wat moeite om de route te vinden bij Celakovice. Kruip-door-sluip-door de Labe overgekomen. Hup, het bos in! Goed scheurwerk verricht. Kreeg er zin in dus besloot een groter rondje te maken: 'Stare Benatky' klonk wel mooi en lag niet zo belachelijk veel verder weg. Wel veel last van vliegen, en af en toe wordt fietsroute ook als afvalplek gebruikt. Bij Stare Benatky eerst gekeken naar kanoërs die leuk slalomtraject afleggen, dan getracht de Burcht per fiets over west-zijde te lijf te gaan, maar moest staken en lopend doorgaan. 30% hellinkie, dat trek ik niet. Uitgepuft op Burcht, mooie bruid bewonderd en hup naar beneden. Stevig snelheidsrecord gevestigd op 't nieuwe computertje; zo'n 55 p/u. Had meer kunnen zijn als er niet wéér een bruidsstoet was gekomen op m'n weg beneden. Even de weg kwijt geraakt, daarom maar langs hoofdweg richting Stara Lysa. Dat was in 't open veld, begon toch wel heet te worden, water al opgedronken, dus bij de eerste de beste Kolonial voorraad Dobra Voda naar binnen gewerkt. Oei, begin duizelig te worden. Mooie nieuwe sportsandaal scheurt tussen zool en riem, dus één schoen flappert. Kies weer voor 't bos, weer van route afwijken, maar met wat geluk kom ik in de goede richting. Zit er al echt helemaal door. Moet vóór 15.30 u terug zijn, dat was afspraak. Wil met mobiel bellen naar vrouw/zwager (die in de kroeg op eindpunt zouden zitten), maar geen bereik. Shit, doorrijden met die hap. Laatste stukje, Labe over (zo'n prettige hoge sluisbrug met doorzichtige vloer), naar huis van zwager toe. Geen vrouw of zwager te bekennen, zitten nog in kroeg? Hup, badkamer in. Schrik van m'n gezicht: zwart en rood strijden om voorrang rondom wallen rond m'n ogen. Schoonzus is blijkbaar toch thuis, schrikt weer van mij...
Oftewel: prachtige tocht (bij elkaar zo'n 40 tot 50 km), over 'n maandje pak ik weer een ander rondje, maar misschien ietsie minder ver en met ietsie betere temperatuur. Conditie heb ik nog steeds niet, maar ja als ik eenmaal op een fiets zit, dan ga ik er volledig voor...
Bartiku is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-06-04, 15:02   #7
cor
Super Lid

Nationaliteit:

prachtig verhaal,zou deze manier van bewegen gezond zijn?
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-06-04, 15:05   #8
Super Lid

Bartiku's avatar

Nationaliteit:

Normaal gesproken wel gezond, maar mijn tocht was voor mij niet meer zó gezond denk ik, het had ook fout kunnen gaan in die hitte.
Bartiku is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-06-04, 22:01   #9
VIP Lid

Zdenda's avatar

Jelen:
van mij dan maar ook een foto, er zijn meer mensen die mountainbiken. Deze foto komt van vorig jaar wedstrijd "Kral Sumavy". De kenners weten waar ik over praat.
Mijn persoontje is de biker in het rood.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg 20640-kral-sumavy1.jpg (202,9 KB, 31x bekeken)
Zdenda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-12-04, 10:12   #10
Actief Lid

wilco l.'s avatar

Ahoj Jelen, net lid v/h forum en mijn hobby is o.a. mountainbiken, .....maar helaas nog niet in Tsjechie. Nazdar Wilco
wilco l. is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels