het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 18-01-07, 11:42   #21
Actief Lid

Nationaliteit:
ik ben blij dat ze dus ook hun goede kant hebben.
misschien is het anders omdat het hier om meerdere miljoenen Ck gaat !
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-07, 10:46   #22
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Ik ben van mening dat er met de tsjechische verzekeraars niks mis is als je dat vanuit een tsjechisch perspectief ziet. Helaas hoor ik hier (in tsjechie) verzekerden regelmatig zeggen dat ze nog iets moeten claimen, want men heeft toch premie betaald?! Dit zegt veel over de normen die hier heersen en met dit in het achterhoofd worden schadeclaims afgehandeld.

Wat in een van de reacties staat is zeer waar, neem een rechtsbijstand verzekering! Niet alleen dat die weten hoe met verzekeraars om te gaan heb je ook nog het voordeel dat je in duits of engels bij hen terecht kan, twee vliegen in een klap! Ik heb zelf bij DAS een verzekering afgesloten, de meest uitgebreide en betaal daar ongeveer 160 euro per jaar voor dat al hoog en breed terug verdiend is omdat ze me bijgestaan hebben bij het verhalen van een autoschade (toen nog nederlands kenteken)

Voor NLders die in CZ wonen met een CZ-auto: Als je in NL een all-risk verzekering afsluit is daar ook het afhandelen en terugvorderen van schade die niet je schuld is, bij inbegrepen. Dit gaat hier niet op! Daarvoor heb je (bv) een DAS verzekering nodig!

Pieter
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-03-07, 08:15   #23
Nieuw Lid

Rene Morseld's avatar

Nationaliteit:
herbouw waarde

We hebben een oude boerderij gekocht met grote schuur en paarden stal. We wilden het hoofd gebouw verzekeren. We hebben de huiskamer, slaapkamer en badkamer opgeknapt, twee andere slaapkamers en en grote hal nog niet.
We hebben het geheel gekocht voor 1.5 miljoen en er voor ongeveer 500 duizend kronen aan opgenapt. Er zat al een goed dak op van ongeveer 10 jaar oud, echter zonder isolatie of folie (kijkt nog zo tegen de pannnen. We hadden met een verzekerings agent afgesproken het hoofdgebouw te verzekeren voor 2 miljoen (herbouwwaarde) en 500 duizend voor gereedschap.

De verzekeraar heeft zonder vragen het bedrag verhoogd naar 7 miljoen, volgens hem omdat het een groot huis is, we er niet altijd wonen en het aan de rand van een klein dorp ligt. Het gaat echter om een opstal verzekering en nog niet om een inboedel (muv het gereedschap).

Hoe kunnen we bepalen wat een goede herbouw waarde voor ons huis is.
Rene Morseld is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-09-07, 11:31   #24
Volwaardig Lid

Theo Triepels's avatar

Nationaliteit:
Goede verzekeringsmaatschappijen

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

Over een tijdje wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd en dienen we zelf voor een opstal-, inboedel- en avp-verzekering zorg te dragen.
Nu heb ik informatie ingewonnen bij Allianz welke mij een offerte heeft gemaakt. Nu vond ik de premie hoger dan verwacht maar dit kwam volgens hun omdat de woning niet voor eigen gebruik is maar voor de verhuur. Hebben jllie ervaringen met Allianz of hebben jullie alternatieven?
Zijn er maatschappijen die de polisvoorwaarden in het Nederlands hebben? Ik begrijp dat de kans hierop klein is maar niet geschoten..........

Groetjes, Theo Triepels
Theo Triepels is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-09-07, 11:35   #25
Actief Lid

Nationaliteit:
zelf ben ik bij uniqa spotgoedkoop was iets van 2500 kc per jaar of zo. huis niet voor verhuur. polis helaas niet in het nl en alleen voor het huis.
het barst hier van de verzekeringsmaatschappijen.
succes
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-09-07, 22:08   #26
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
heb je een huis in een s.r.o. dan heb je dus een "bedrijf" althans formeel en is de premie als snel 1,5 tot 2 maal zo hoog als hetzelfde huis op eigen naam. daarnaast speelt de ligging natuurlijk ook mee.

ron
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels