![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Vertaling ivm walnoten allergie
Mijn man is allergisch voor walnoten. Toch gaan wij regelmatig uit eten in Tsjechie hoe vraag je of er geen walnoten in zitten. Is nl erg belangrijk een flintertje is gelijk naar de eerste hulp.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Neobsahuje to (vlašské) ořechy?
Zitten hier er hier geen (wal)noten in? Manžel má vážnou alergii na (vlašské) ořechy Mijn man heeft een ernstige allergie voor (wal)noten |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Super Lid
|
Volgens mij worden in de reguliere gerechten - zover ik weet - nauwelijks walnoten gebruikt. In de notentijd zie ik ze vaak vers gegeten worden (terwijl een walnoot drogen moet), maar in gerechten ben ik het nog nooit tegen gekomen.
Wellicht dat het in gebak gebruikt wordt, maar dat eet ik niet. In een Tsjechisch kookboek nog even op noten gezocht, maar er staat niets over. Vervelend zo'n allergie. Maar wel handig om te weten waar je allergisch voor bent. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
er zijn wel degelijk gerechten waar gemalen noten in kunnen zitten, maar meestal zal het zich wel beperken tot bijvoorbeeld gebak (zelfs Apfelstrudel / štrudl of jebleční závin) en koekjes...
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt zeg.............klopt inderdaad wat betrfet gebak maar we weten nu ook dat wel eens walnotenolie gebruikt wordt en walnoten door de salades.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
|
|