![]() |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Tsjechië en genealogie
Hallo Punk.
Nog geen 3 minuten mij op dit Forum aangemeld , bevind ik me hier al met een suggestie. Ik weet niet of er misschien Nederlanders zijn met Voorouder uit Tsjechië en familie zoeken of afstammelingen. Indien! een klein hoekje voor de Genealogie? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Legende
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Eerst maar eens zien hoeveel belangstelling er is voor dit onderwerp? Tot dan kan je je vragen/verhalen over dit onderwerp kwijt in de rubriek Diversen, goed? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Moderator
|
*doet altijd rustig aan*
![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Moderator
|
![]() |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
mede-genealoog.
Aha!! En mede amateur-genealoog. Een hele mooie hobby met helaas een wat stoffig imago. Het sneupen in oude archieven. Maar ontzettend leuk. Zelf heb ik geen Tsjechische of Boheemse voorouders , die van mij komen uit de veenstrken van Friesland. Ben er eigenlijk dagelijks mee bezig.
Heb je jouw genealogie ook al op een website, Ploon? zie die van mij www.dollenindetijd.nl. Als het mag van de moderatori, want het hoort eigenlijk niet thuis op DIT forum |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Nee! ik heb geen Website en ik dacht dat genealogie tegenwoordig zeer IN is.
Men bied zelfs Genen testen aan , zo'n haar plukje en dan kunnen ze zien of je van de Tartaren af stamt of de eskimo's. Wat mij betreft is het zeer ingewikkeld, daar Bohemen een zeer onrustig gebied was . En daarbij nog! dat waarschijnlijk mijn voorouders Roma waren ( zigeuners) Werd mij verteld en uitgelegt. Zit dan ook met de Tsjechische taal die ik niet lees en gesjoemel met papieren. Vind het reuze spannend dit geneus en gewroet . Dus dit Off topic kan gewoon een topic worden? ![]() |
|
|
|