het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 13-01-07, 17:57   #41
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
Bericht bekijken
De Tsjechische Sábliková heeft de 3.000 meter in een baanrecord gewonnen in een tijd van 4.03,52
Topprestatie
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg sablikova.jpg (27,2 KB, 4x bekeken)
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-01-07, 18:15   #42
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Inderdaad een prachtige prestatie,zou mooi zijn als ze de tweede plek vast zou kunnen houden.Ben vandaag een dagje naar amsterdam geweest,vandaar geen verslag vandaag.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-07, 11:52   #43
cor
Super Lid

Nationaliteit:
sablikova europeesch kampioen.nipt voor irene wust.een prachtige prestatie!!!!!!!!
cor is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-07, 12:09   #44
Nieuw Lid

meindert's avatar

Nationaliteit:
Heel goed gedaan. En dat zonder een ploeg met supersponsors. Alle lof!
Sta ik niet voor niets met mijn oranje petje en mijn tsjechische vlag als ze in Thialf zijn
meindert is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-07, 12:12   #45
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Sablikova nieuw europees kampioene

De dames reden als eerste hun laatste afstand de 3000 meter.
Jirku kwam als eerste op het ijs in de eerst rit tegen de duitse Opitz. Jirku won deze rit.Vooral door haar laatste goede ronde.Z e reed een nieuw pr en wat zullen we in de toekomst nog kunnen genieten van deze pas 17 jarige Tsjechische.
.....
En toen was het tijd voor Sablikova in haar rit tegen Groenewold. Het leek een spannende rit te worden,maar al snel bleek Sablikova veel te sterk voor Groenewold.In een fantastische rid reed ze een nieuw wereldrecord in de open lucht.Tijd 6.58.45.
Meteen de rit daarna kwam Wust op 't ijs tegen de duitse Anshutz. Wust opende zoals altijd snel. Ze mocht natuurlijk nog altijd 14 sec verliezen op Sablikova. Wust ging helemaal stuk en gaf de eerste plek weg in de laatste 4 ronden.
Dus om alles samen te vatten: de nieuwe europese kampioen schaatsen komt uit Tsjechië en heet Sablikova.
Oud 14-01-07, 12:17   #46
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Fantazie! Sáblíková je mistryní Evropy

14.01.2007 13:08 - C o l l a l b o - (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Rychlobruslařská Evropa se klání Martině Sáblíkové. Česká reprezentantka se stala v italském Collalbu šampionkou starého kontinentu ve čtyřboji. Cestu za zlatem zpečetila vítězstvím v závěrečném závodě na 5000 metrů.

Podobně jako na tříkilometrové trati navíc vytvořila nový světový rekord na otevřeném oválu časem 6:58,45 minuty.
Díky famózní jízdě dokázala v závěrečném závodě zlikvidovat čtrnáctisekundový náskok dosud vedoucí Ireen Wüstové z Nizozemska.

idnes

Zo staat het nu op idnes.
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-07, 12:29   #47
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Natuurlijk een hele goede prestatie en dat is dan nog zachtjes uitgedrukt.IK als nederlandse en brabantse had natuurlijk liever gehad dat irene Wust het uiteindelijk gewonnen zou hebben.Maar het is wel heel goed voor de sport en de Tsjechiësche dames zijn nog zo jong,daar zullen we nog veel plezier aan beleven.
Oud 14-01-07, 12:53   #48
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
aanvulling

IK wilde vandaag eigenlijk mijn berichtgeving beginnen met een kleine aanvulling op het topic,zoals de kriebels die ik krijg als de schaatsen weer uit het vet komen.Niet mijn eigenste trouwens want ik kan dus absoluut niet schaatsen.Ik weet nog dat we vroeger nooit in de woonkamer aten,alleen als er schaatsen,voetbal of wielrennen op de tv was.Dus de liefde voor sport heb ik een beetje van mijn familie meegekregen.En nog altijd vind ik schaatsen een van de leukste sporten om te volgen,als ik beelden zie van de schaatsers en de supporters krijg ik heimwee naar die keren dat we naar Heerenveen gingen,of die keer dat we naar Baselga di pine zijn geweest tijdens het wk schaatsen.
Maar aangezien we deze keer een fantastische nieuwe Tsjechiësche europees kampioene hebben vond ik het wel zo gepast om eerst maar het verslag van de laatste afstand te plaatsen.En natuurlijk vind ik het ook wel een heel klein beetje boel jammer dat irene wust niet gewonnen heeft,maar eerlijk is eerlijk er kan er maar een de beste zijn en dat was dit toernooi Sablikova.Kijk nu alweer uit naar het WK in Heerenveen.
Groetjes van een beetje terleurgestelde schaatsfan.
Ben natuurlijk wel blij voor onze Tsjechiësche vrienden
Oud 14-01-07, 12:59   #49
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Jolanda, ik vond je berichtgeving in ieder geval erg leuk, ik ben ook opgegroeid met schaatsen op de tv kijken met zijn allen. Nu neem ik daar de tijd niet meer voor. Dus jouw berichtjes lezen, en ik wist alles.
Ik moet zeggen dat ik het fantastisch vind dat er nu een Tsjechische kampioen is geworden. Het wordt toch wat saai met alleen maar van die Nederlanders en Duitsers op zo'n podium. Misschien geeft het hier in Tsjechië ook wel weer zo'n motivatie dat er meer kinderen gaan schaatsen ipv alleen maar ijshockeyen. Wie weet. Maar ik snap je teleurstelling wel een beetje hoor, de volgende keer dat je naar Heerenveen gaat neem je gewoon ook een Tsjechische vlag mee, dan wordt je vast steeds enthousiaster voor haar.
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-07, 13:00   #50
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Sablikova moest direkt na haar grandioze vijf kilometer opstappen in het Noord-Italiaanse Collalbo. De schaatsster is namelijk genomineerd als Tsjechisch sportvrouw van het jaar. Met de kersverse Europese titel op zak maakt Sablikova in Praag grote kans dat de keus op haar gaat vallen in de Tsjechische hoofdstad.

telesport.nl
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels