Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Computer & Techniek
(Speciale) telefoonnummers

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 11-01-07, 11:38   #1
wh69
Nieuw Lid

Nationaliteit:

Kan iemand me meer vertellen over tsjechische telefoonnummers?
Verwijzen de eerste cijfers naar een regio zoals in België en wordt er een onderscheid gemaakt tussen speciale nummers (bv.0800-lijnen en extra betalende lijnen) en de gewone?
alvast bedankt!
wh69 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-01-07, 12:11   #2
Pelhøimov
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Ooit heb ik een gelijksoortige vraag gesteld in deze topic
Misschien dat je er wat aan hebt, dus lees het eens door.

groetjes

Jeanne
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-01-07, 13:23   #3
wh69
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Goh, die info heb ik inderdaad al bekeken. Heeft me tot nu toe niet wijzer gemaakt. Zal iets specifieker zijn. Een nummer met vooraan 603 xxx xxx verwijst dat naar een locatie of zegt dat iets over de aard van het nummer (gratis-betalend-...)? Ik heb een hele lijst nummers te filteren en wat toelichting hieromtrent is meer dan welkom! Iemand uit Tsjechië zelf zou me waarschijnlijk meer kunnen vertellen. Niemand familie of kennissen daar?
wh69 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-01-07, 13:55   #4
Pelhøimov
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Ik begrijp je bedoeling, maar helaas kan ik je niet verder helpen. De ene link die Erik doorgegeven heeft in die andere topic is nl gewijzigd en volgens mij stond daar nou net hetgeen wat jij juist wilt weten.

Succes

Jeanne
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-01-07, 15:58   #5
Kajuna
VIP Lid

Kajuna's avatar

Nationaliteit:
Ik weet het niet helemaal zeker, maar de 60 en 70 series zijn voor mobieltjes. Budejovice is 38 en zijn de 90 nummers duurdere lijnen.
Kajuna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-01-07, 16:00   #6
Beruska
VIP Lid

Beruska's avatar

Hier vind je een kaart met daarop de locaties in CZ. Hier gaat het om vaste aansluitingen.

Nummers beginnend met 60x zijn mobiel. Wat volgt maakt onderscheid tussen verschillende providers. Zo is bijv. 606 O2, vorheen Eurotel.
Dit kun je het beste bekijken op de sites van de providers zelf.
www.o2.cz
www.t-mobile.cz
www.oskar.cz
Beruska is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-01-07, 17:21   #7
semabyt
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Tsjechië kent sinds een paar jaar (ik geloof sinds 2004) geen netnummers meer, oude netnummer en abonneenummer zijn samengevoegd tot een negen cijferig nummer. Toch is noch wel aan de eerste cijfer(s) te herkennen waar de abonnee zich bevindt, 2 is bijvoorbeeld Praag en 5 omgeving brno (Moravia) . Noord bohemen start met 4 en specifiek Jirikov (klein dorpje in N bohemen) met 442. Cijfers die met een 6 of 7 beginnen zijn mobiele nummers, net als in NL zijn cijfers met een 8 zg. groene nummers.
LET OP : in CZ begint een nummer nooit met een nul! Het internationale toegangsnummer voor CZ is dan ook 420. Vaak nog zie je dat men 42 schrijft en de 0 bij het abonneenummer trekt.
Voor de deling van tsjechoslowakije in tsjechie en slowakije was het int.nummer ook 42 maar na de deling is het 420 en 421 geworden (421 voor slowakije

Genoeg info zo?
Pieter
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed