|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
(Speciale) telefoonnummers
Kan iemand me meer vertellen over tsjechische telefoonnummers?
Verwijzen de eerste cijfers naar een regio zoals in België en wordt er een onderscheid gemaakt tussen speciale nummers (bv.0800-lijnen en extra betalende lijnen) en de gewone? alvast bedankt! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forum Freak
|
Ooit heb ik een gelijksoortige vraag gesteld in deze topic
Misschien dat je er wat aan hebt, dus lees het eens door. groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
Goh, die info heb ik inderdaad al bekeken. Heeft me tot nu toe niet wijzer gemaakt. Zal iets specifieker zijn. Een nummer met vooraan 603 xxx xxx verwijst dat naar een locatie of zegt dat iets over de aard van het nummer (gratis-betalend-...)? Ik heb een hele lijst nummers te filteren en wat toelichting hieromtrent is meer dan welkom! Iemand uit Tsjechië zelf zou me waarschijnlijk meer kunnen vertellen. Niemand familie of kennissen daar?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Forum Freak
|
Ik begrijp je bedoeling, maar helaas kan ik je niet verder helpen. De ene link die Erik doorgegeven heeft in die andere topic is nl gewijzigd en volgens mij stond daar nou net hetgeen wat jij juist wilt weten.
Succes Jeanne |
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Hier vind je een kaart met daarop de locaties in CZ. Hier gaat het om vaste aansluitingen.
Nummers beginnend met 60x zijn mobiel. Wat volgt maakt onderscheid tussen verschillende providers. Zo is bijv. 606 O2, vorheen Eurotel. Dit kun je het beste bekijken op de sites van de providers zelf. www.o2.cz www.t-mobile.cz www.oskar.cz |
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
Tsjechië kent sinds een paar jaar (ik geloof sinds 2004) geen netnummers meer, oude netnummer en abonneenummer zijn samengevoegd tot een negen cijferig nummer. Toch is noch wel aan de eerste cijfer(s) te herkennen waar de abonnee zich bevindt, 2 is bijvoorbeeld Praag en 5 omgeving brno (Moravia) . Noord bohemen start met 4 en specifiek Jirikov (klein dorpje in N bohemen) met 442. Cijfers die met een 6 of 7 beginnen zijn mobiele nummers, net als in NL zijn cijfers met een 8 zg. groene nummers.
LET OP : in CZ begint een nummer nooit met een nul! Het internationale toegangsnummer voor CZ is dan ook 420. Vaak nog zie je dat men 42 schrijft en de 0 bij het abonneenummer trekt. Voor de deling van tsjechoslowakije in tsjechie en slowakije was het int.nummer ook 42 maar na de deling is het 420 en 421 geworden (421 voor slowakije Genoeg info zo? Pieter |
|
|
|