|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Twee vragen
Hallo allemaal.
Komende zomer gaan we (mijn vrouw, dochter van 13, zoon van bijna 5 en ikzelf) naar Tsjechië. Huisje gehuurd in de buurt van Rudna, even ten zuidwesten van Praag. Uiteraard gaan we de stad Praag uitgebreid verkennen, alsmede de streek (kasteel Karlsteijn zal bijvoorbeeld ongetwijfeld worden aangedaan) en ik heb hier op het forum al de nodige ideeën opgedaan (waarvoor dank aan de vele forumgebruikers die hier al eerder hebben gepost !). Toch heb ik nog een paar vraagjes, waar jullie misschien een antwoord op weten. Adres van het zwembad van Kladno Ik weet inmiddels dat er in Kladno in 2004 een groot modern zwembad is verrezen. Maar heeft iemand meer info over het adres en de tarieven ? De internetpagina van de gemeente in het Tsjechisch, daar word ik dus niet echt wijs uit. Zijn er misschien mensen met ervaringen van dit zwemparadijs ? Of dat in Hořovice ? "Laatste souvenir" in noord-Bohemen ? Verder ben ik van plan op de terugweg via de nieuwe D8/A17 te rijden, en vervolgens over Leipzig en Magdeburg weer naar huis. Zijn er toeristische zaken tussen Praag en de Duitse grens in noord-Bohemen die absoluut de moeite waard zijn om als "laatste souvenir van Tsjechië" voor het weer naar huis gaan te bezoeken ? Alvast bedankt voor jullie antwoorden. René |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Super Lid
|
Hallo Rene
Ik kan je alleen maar antwoord geven op je laatste vraag. Ik zou zeggen plak nog een week of twee aan je vakantie vast. Er is nog zoveel te zien tussen praag en de duitse grens. Roudnice nad labem, Libochovice, Kokorinsko, terezin, labske piskovce. Dit ligt natuurlijk niet allemaal direct aan de snelweg, maar is mijns inziens wel een ommetje waard en dan heb ik nog lang niet alles opgeschreven. Groet jolanda
|
|
|
|
#4 |
|
Legende
|
In een ander topic schreef ik reeds over het spoorwegmuseum in Lužná u Rakovníka (Železniční muzeum CD), maar een absolute aanrader is zeker Pamatnik Terezin (bij Litoměřice aan de D8)
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
het is wel een stukje rijden maar de stenen brug bij hrensko moet je hebben gezien
![]()
|
|
|
|
#6 |
|
Forum Freak
|
Noekie bedoelt dus Pravčická Brána.
(Als je de zoekfunctie op het forum gebruikt zul je er ongetwijfeld meer info over vinden.) |
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
ja die bedoel ik
het is wel ongeveer 1 uurtje rijden vanaf usti nad labem maar het is de moeite waard en je kan dan via de duitste grens weer op de snelweg naar dresden komen. als je toch in hrensko bent kun je gelijk de vietnamese markt bezoeken en wat kleding kopen.
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
ja maar je ziet er wel wat moois voor
|
|
|