![]() |
|
|
#1 |
|
Mijmering
Ik heb een stap gezet
Gezet in een ander land Een land waar ik steeds meer van hou Ik heb een stap gezet Gezet in mijn leven Het leven waar ik van hou Houden van de hospoda De hospoda in mijn dorp Het dorp met mensen Mensen waar ik van hou Ik heb een stap gezet Ver van mijn eigen land Een land vol van mijn voetsporen Voetsporen die slijten Ik heb een stap gezet Die zal leiden naar een geluk Geluk dat ik vind in een land In een land dat ik samen deel met jouw. Gewoon zomaar een mijmering Ontstaan naar aanleiding van Paul de Leeuw waarin een vrouw vraagt of Paul een nummer wil zingen voor haar ongeneeslijk zieke man, 34 jaar oud. Een mijmering om even stil je gedachten te laten gaan naar haardvuur, rust, stilte en warmte. Rust. De sfeer voor kerst. Zomaar een mijmering. Het verlangen naar. Mijmer zachtjes met me mee. En hou de gedachten vast. Vredig, ontspannen. Geef om elkaar. En denk aan diegeen die je mist. En aan degene waar je om geeft. Mijmer even mee. Wees lief. Groet. Kus. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Mooi Kukel. De ware kerstgedachte, maar uit een wat onverwachte hoek...
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Ook ik heb met tranen in ogen zitten luisteren naar het lied ik heb een steen verlegd van paul de leeuw,34 jaar en dan weten dat je leven
drastisch gaat veranderen. Het enige wat ik kan zeggen geniet van elke dag je weet niet wat het morgen is.
|
|
|
#5 |
|
Legende
|
Kukel, je blijft ons verbazen met je verhalen. Doe zo verder, velen met mij genieten ervan.
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Kukel,
Een fantastische mijmering. Ik meen te hebben begrepen, dat je je, behalve in uitingen op dit forum, in anonimiteit wilt blijven hullen en geen deel wilt nemen aan aan het meer zichtbare deel van de forumactiviteiten, zoals forum-meetings. Dat spijt me zeer. Ik zou je graag ontmoeten in een ontspannen sfeer van een meeting, zoals ik die ervaren heb. Ergens in Nederland of Tsjechie. Bij deze het dringend verzoek je standpunt hieromtrent nog eens te heroverwegen. Ik, en vele andere forumdeelnemers met mij denk ik , zouden je dolgraag in persoon willen ontmoeten en nader kennis met je willen maken. In "blijde verwachting" verblijf ik, Keesi.
|
|
|
|
#8 |
|
Forum Freak
|
Prachtig Kukel. Als ik me soms niet o.k. voel luister ik of kijk ik naar Paul de Leeuw. Er is altijd wel iets wat me kippevel bezorgd, of een glimlach. Iets wat me ontroerd. Je hebt de gave om dit zo mooi onder woorden te brengen.
Ik mijmer zachtjes met je mee.
|
|
|
#9 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Het nummer "De Steen" is oorspronkelijk geschreven (en ook heel mooi uitgevoerd) door de in november 2004 veel te vroeg overleden Bram Vermeulen, ooit begonnen als partner van Freek de Jonge in het cabaretduo Neerlands Hoop In Bange Dagen.
|
|
|
|
#10 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
|
|
|