![]() |
|
|
#2 |
|
Legende
|
Als het enkel voor de rit naar Praag is zullen de winterbanden wel volstaan en zal je de kettingen niet hoeven op te leggen. Fluojasje kan ook nuttig zijn en een extra deken in de wagen kan ook geen kwaad.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moderator
|
Wat ik nog toe wil voegen: Rijdt nooit je tank (bijna leeg), zul je net zien als je ergens vast komt te staan en de verwarming nodig hebt.... Geen pomp te bekennen
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Forum Freak
|
Nou als je dan toch bezig bent, gooi een extra dekentje in je auto en neem wat eten en drinken mee, je weet maar nooit!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Moderator
|
Winterbanden, socks en sneeuwkettingen
Ik heb de oude topic over winterbanden, socks en sneeuwkettingen naar het archief verplaatst. Dit omdat er inmiddels dermate veel ruis zit tussen de informatie, dat even simpel nalezen wat nou wel of niet verplicht is, vrijwel ondoenlijk is geworden.
Het oude topic staat hier. In dit nieuwe topic graag alleen feitelijke informatie over wat verplicht is in Tsjechië (en op de reis daarheen) en wat niet. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Moderator
|
Of winterbanden in wintersport gebieden een must zijn moet je zelf maar beoordelen....
Op de site van de anwb staat het volgende: Citaat:
Duidelijk lijkt me ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
Sneeuwkettingen
Hallo allemaal!
Wij gaan volgende week voor het eerst naar Tsjechie, naar spindleruv mlyn en nu staat overal dat je dan sneeuwkettingen mee moet nemen. Nou is dat prima, maar is dat echt verplicht rond deze tijd van het jaar? We willen ze best mee nemen hoor, maar het leek ons zo overbodig, want het is september en het sneeuwt nu toch niet of kunnen we dat wel verwachten? We hebben er in ieder geval erg veel zin in, zeker na alle verhalen te hebben gelezen hier ![]() Groetjes Priscilla. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lid
|
maak je niet druk zou ik zegen. Kettingen koop je desnoots bij iedere Tesco en ze kosten hooguit 500CZK.
Maar uiteraat zijn er pleken in Tsjechie waar de heele jaar door sneeuw lig. Maar zo hoog mag je met de auto toch niet. |
|
|
|