![]() |
|
|
#142 |
|
Forum Freak
|
Het is een forum over Tsjechië hoor...maar eh...Op veel vlakken lijkt mij, vooral in de grensgebieden. Polen heeft ook wel zigeuners, ben ik ook wel tegengekomen. Nooit problemen gehad. Zijn de zigeuners in Tsjechië dan zo anders?
![]() |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Actief Lid
|
geen idee of ze anders zijn dan in polen,hier in Tsjechië is het een van de meest problematische groepen.
dat je zelf hiermee nog geen ervaring hebt (ik vraag me af hoe vaak je eigenlijk in Tsjechië komt?) wil nog niets zeggen . aangezien jij aan de vwo studeert had ik een andere formulering en eventueel een "helikopterview" omtrent dit thema verwacht . |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Forum Freak
|
Weinig inderdaad. Maar ik bekijk het in dit geval even vanuit mijn eigen ervaringen. Maar inderdaad, de cijfers geven me weer eens ongelijk. Ik vind dat gegeneraliseer alleen zo vervelend en af en toe reageer ik iets te snel. Tja...ik houd niet zo van (generaliserende) beschuldigingen.
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Forum Freak
|
Dat standpunt moet je maar zien te houden Lukas!!
![]() |
|
|
|
|
|
#146 |
|
VIP Lid
|
Meneer Curious, ik zie dat je in Brno woont. Ga es naar het Muzeum Romske Kultury, Bratislavska 64. Je kan er waarschijnlijk iets van leren...
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Actief Lid
|
uiteraard leert men van alles, en ik sta dan ook open voor suggesties !
misschien kun je mij even op weg helpen betreft je antwoord ? bedoel je hiermee dat er geen problemen zijn met bepaalde bevolkingsgroepen ? |
|
|
|
|
|
#148 |
|
VIP Lid
|
Tuurlijk zijn er problemen met bepaalde bevolkingsgroepen, maar die worden hen vaak aangemeten door de meerderheid van 'toffe bevolkingsgroepen' en aldus krijgen de 'stoute bevolkingsgroepen' een stempel opgeplakt die ze niet kwijt raken. Heb je al slechte ervaringen gehad met Roma`s in Brno? Of roep je maar wat de toffe meerderheid roept?
Maar ik denk dat hierover al een topic bestaat... en dus vervallen we weer in herhaling.... |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Actief Lid
|
ik zou zeggen lees de eerder geplaatste info betreft mijn informatie bron.
tevens mijn andere persoonlijke ervaringen in dit forum(zoekfunktie) en als ik jouw antwoord zo lees stigmatiseren de toffe bevolkingsgroepen(geen idee wie dat zijn?)de stoute bevolkingsgroepen.kun je deze stelling onderbouwen ? of is dit jouw subjectieve mening ? |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Actief Lid
|
Ik geef toe dat de bewoning van de meeste Roma-wijken veel te wensen over laat, maar het gebruik van "shanty town" is echt misplaatst en slaat nergens op - daarvoor is het (gelukkig) toch wel beter in CZ.
Wat er in Vsetin gebeurd is ook niet iets wat door de beugel kan in mijn optiek, maar vraag de gemiddelde Tsjech over wat die van dit vindt - en die zal de actie(s) van de Vsetinse burgervader (?!) zeker toejuigen... en daar ligt de kern van het probleem in CZ met Roma´s. Men "mot" ze gewoon niet. |
|
|
|