![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk
Citaat Tatrafan: We praten graag over onze auto's, het gevaar is alleen dat we nooit meer ophouden
Eigenlijk ben ik wel een beetje blij dat jij het antwoord al hebt gegeven, Vasek.... Die Tatrafan schijnt dan nooit meer erover op te houden! ![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Hallo Cor,
In CZ worden ze af en toe te koop aangeboden voor bedragen tussen de 12.000 en 20.000 euro. Daarvoor heb je dan een érg grote, uiterst luxe automobiel met een (uiteraard luchtgekoelde) V8 motor, airco en alle mogelijke snufjes. Ik heb afgelopen zomer nog in een T700 gereden, wat een behoorlijke sensatie is. Wat het voor ons land helaas oninteressant - en onbetaalbaar - maakt is de BPM! In België is er ééntje op de weg, in ons land jammer genoeg geen. Wel zijn er inmiddels drie 613s. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Legende
|
Hoi Tatrafan, is dit misschien jullie werk: http://www.tatra.demon.nl/index.htm
Dit zul je wel weten, is het waar dat van T700 maar 100 st. gemaakt zijn? Ik las het ergens, maar kan het nu niet meer vinden. groet, Vasek |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
Hallo Vašek, de Tatra demon site is niet rechtstreeks van onze club, maar wordt al jaren onderhouden door ons gewaardeerde lid Paul Schilperoord. De club, het Tatra Register Nederland, heeft een eigen website op dit adres en is in principe een onderdeel van de engelstalige site Tatraworld.
Van de T700 zijn er officieel inderdaad maar 98 gebouwd, maar na het officiële productie-einde zijn er nog een aantal gebouwd, onder andere op speciaal verzoek voor een minister. Vorig jaar zijn alle onderdelen voor de 613 en de 700 die de fabriek nog had verkocht aan een ondernemer in Brno, die er mee adverteert dat hij zelfs nu nog in staat is om een nieuwe T700 te leveren, opgebouwd uit de onderdelen! Het adres heb ik zo gauw niet bij de hand, maar kan ik wel vinden, als er iemand behoefte aan heeft ![]() Inmiddels hebben twee mensen uit CZ toegezegd met een 700 naar Lekkerkerk te zullen komen. Beslist één van de weinige kansen om er ooit eentje in NL te zien. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Tatrafan,
Vrijdag komen we zeker kijken. Ergens langs de route tussen de pont en de molens aan de Kinderdijk zie je vanzelf een brandweerwagen/camper langs de weg staan. Leen |
|
|
|