![]() |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Teplicka 492
Exit vliegveld Praha
Ik moet naar Hotel Duo, Teplicka 492, in een wijk ten noorden van Praag Er staat een hele rij taxi’s, allemaal in dezelfde kleur, netjes in een rij geparkeerd Dit moet een budgetreisje worden Ik kies een taxi die er wat sjofeler uitziet en achteraf gestald is De man, een vijftiger, schrikt op wanneer ik op het raampje klop “Teplitsjka 492, how much?” En, vanwege het vraagteken in zijn ogen; “Nach Teplitska 492, wieviel macht dass?” Hij moet even nadenken en zegt dan dat het ongeveer 600 kronen kost Ik informeer of ik een bonnetje krijg Hij kijkt me wat verongelijkt aan Alsof ik een oneerbaar voorstel gedaan heb Natuurlijk krijg ik een bonnetje, hij heeft een eerbaar bedrijf Een lange rit volgt Wanneer ik vind dat het tè lang wordt maak ik de chauffeur hierop attent Ik vraag hem of hij wel weet waar hij Teplicka 492 zoeken met Eerst zegt hij niets, te zeer in beslag genomen door het verkeer Dan, in rustiger vaarwater, voor een stoplicht, haalt hij een kaart van Praag tevoorschijn Wijst me waar we zijn en waar we heen moeten Een lange klaagzang volgt De hele binnenstad ligt “op z’n kop” De ringwegen rondom Praag zijn een ramp Dat laatste is volgens hem te wijten aan “die Kommunisten derzeit” Vervolgens trakteert hij me op een lofzang over Praag “Goldener Stadt, schönste von Europa…” En vraagt vervolgens of ik in de komende dagen nog vervoer nodig heb De rekening bedraagt uiteindelijk 650 kronen Ik betaal en neem het “bonnetje” in ontvangst Hopende dat de Nederlandse belastingdienst het acceptabel vindt… |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forum Freak
|
Het zijn ook net echte mensen hé die taxichauffeurs!!!
Weer mooi verteld Johannes.
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
En ook bij belastingdienst kan je we eens mensen tegenkomen.
Alhoewel ik heb liever andere koffievisite heb.wie nog een kopje wil Of tas mag ook.
|
|
|
#4 |
|
Forum Freak
|
Mooi verhaal JP, leuk die taxichauffeurs
![]() |
|
|
|