![]() |
|
|
#1 |
|
Gast
|
Vietnamezen in Tsjechie
Hallo, ik ben niet nieuwsgierig maar wil wel alles weten; ik kom vaak in tsjechie en vaak kijk ik bij de Vietnamezen. Goedkope kleding en andere producten,
maar waarom zijn het alleen vietnamezen? Waarom alleen in Tsjechie? Ze hebben zoveel cuncurrentie onder elkaar, waar verdienen ze dan aan? Hoe komen ze aan die producten? Lijkt me leuk om hier de antwoorden op te weten. <font color="#666666"> </font> |
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Re: Vietnamezen in Tsjechie
Vietnamezen hebben in komunistische tijd in Tsjechische fabrieken gewerkt. Na de val zijn ze in Tsjechie gebleven. De goedkope merkkleding is natuurlijk nep. Ze maken dat vaak zelf. Naar afkomst van die andere produkten raad ik alleenmaar. In mij geboorteplaats waren veel fabrieken, waar hebben mensen uit Cuba, Mongolie en Vietnam gewerkt. Alleen Vietnamezen lukte wat de anderen is niet gelukt: asimileren. Waarschijnlijk door hun vriendelijkheid en goede werkmoraal.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gast
|
Zijn gekomen uit Oost-Duitsland van voor de val van de muur,na de val waren ze overbodig geraakt,daar de bedrijven waar deze mensen werkten dicht gingen.En zo zijn zij naar Tsjechie gekomen.Het is een lang verhaal maar zo ongeveer is het .Daar ze geen geld hadden konden ze ook niet meer terug naar Vietnam,en daar lag ook nog een schuld te wachten voor vliegreis e.d.Wil je meer weten?schrijf.
Gr.Teun |
|
|
|
#4 |
|
Gast
|
nou, dat zijn 2 tegenstrijdige verhalen, en waarom zijn zij dan juist die "merk"kleding en andere troep gaan verkopen.
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Omdat de Tsjechen die merken leerden kennen vanuit het westen en het ook wilden !!! Ze vonden deze merken te duur. De Vietnamezen waren slim en speelden hierop in en gingen de producten zelf maken, vaak wordt het vanuit Azie naar Tsjechie verscheept ! Ze verkopen ook allemaal het zelfde als je goed oplet.
De Vietnamezen aan de grens hebben vooral ingespeeld op de westerlingen die wisten dat alles goedkoop was in Tsjechie, nog wat geld over hadden toen ze naar huis gingen en dus merkkleding voor weinig kochten ! Ze kunnen er zo aan verdienen omdat ze er nog volop winst op maken ! wat jij denkt goedkoop gekocht te hebben, hebben hun voor veel en veel minder ingekocht !!! Dus ze hoeven niet zo heel veel te verkopen om toch genoeg te verdienen, vandaar dat ze het ook zo met elkaar redden. Ze hebben wel een soort overeenkomst, want als ze je maat niet hebben halen ze hm bij de buurman, nou als dat je concurent is geeftie die niet zomaar. Tis gewoon 1 grote familie, die standjes bij elkaar. Heel slim gedaan, want jij denkt, sow die heeft t nog goedkoper als de ander, ookal ist nog duur, maar je koopt het dan daar, want daar ist goedkoper, haha, maar t beland volgens mij dan toch in de zelfde portomonee. T gebeurt vaker dat de politie hele groepen oppakken en de illegale merkzooi in beslag nemen, maar toch komen ze steeds weer terug. Het merkkleding is meestal aan de grens, verder int land verkopen ze gewoon goedkope niet merkkleding, meestal nog beter van kwaliteit haha. Greetz |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
.....enne....... veel drank, sigaretten en niet te vergeten:
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
Het verhaal van Arachnee klopt. basta...
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
ik dacht 't ook, Jelen.
Vroeger waren er bijvoorbeeld een boel aan het werk als gastarbeider bij de Skoda fabrieken ('n ander deeltje van de fabriek was gewoon een werkplek voor gevangenen.) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
het was allemaal een soort vluchtelingen hulp, heeft alles te maken met de USA aanval op Vietnam en de slechte toestand van het land daarna.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Het blijven aparte gasten die vietnamezen.
In Tsjechie zitten ze alleen maar in die marktstalletjes met kleding en kabouters, in Amerika hebben ze met name restaurants en hier zie je alleen maar in die witte karretjes met die loempia's. .....ik geloof toch dat wij het hier met die vietnamezen het best hebben getroffen want die loempia's zijn best weg te kanen ![]() Maare...die vietnamezen, neyt als de indonesiers in NL, weten zich overal goed te redden, zonder te integreren trouwens want dat zijn ze ook in CZ niet. |
|
|
|