het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 28-10-06, 23:53   #151
Volwaardig Lid

Chip's avatar

Nationaliteit:
Hoi Allemaal, Ik wil even laten weten dat ik er nog ben. Ik heb een hele drukke periode achter de rug waarin ook nog eens mijn PC totaal kapot ging. Oververhit waardoor het moederbord en de processor doorgebrand waren. Probleem is nu opgelost!

Update van Oom Jaap:

Oom Jaap is eigenlijk nog steeds niet afgekickt van zijn reis. Wij maken ons best wel zorgen. Na zijn ziekteperiode in Tsjechië lukt het hem maar niet om op te knappen. De eenzaamheid op zijn flatje is nu weer extra groot na zijn verblijf in de gezellige familiekring onder één dak in Tsjechië. Mijn schoonzus gaat elke week een paar keer langs om zijn wasgoed te halen en boodschappen te doen en mijn vrouw en ik gaan regelmatig bij hem een bakkie doen. Wij halen hem af en toe op, om een ritje met de auto te maken en om bij ons te eten, maar als hij dan weer een paar dagen thuis is zie je hem inzakken.

Hij hoopte dat Mila weer eens deze kant op zou komen, maar het ziet er naar uit dat het niet meer kan. Het ergste is eigenlijk dat hij nu zelf ook merkt dat hij achteruit gaat. Ook geestelijk is hij af en toe ineens minder dan dat hij zou willen. Het is een ijzersterke man die het niet kan verkroppen dat hij ouderdomsverschijnselen krijgt! Vanavond zijn wij gezellig op verjaardagsvisite geweest bij mijn schoonzus. Hij vroeg (doet hij steeds!!) hoe het met zijn vrienden van "de computer" gaat!! (jullie dus ) Hij raakt niet uitgepraat over jullie reactie's tijdens zijn reis naar Tsjechië, hij voelt zich nog steeds wereldberoemd!! Ik ga nu naar bed, maar ik zal proberen jullie weer regelmatig op de hoogte te houden! Heel hartelijke groeten van Oom Jaap en van Agnes en mij. Jullie zijn kanjers!!
Chip is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-10-06, 01:00   #152
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Fijn te horen dat je ons nog op de hoogte wil houden. U zal beslist nog vele groeten moeten overmaken aan oom Jaap. Kan hij zelf nog de verhalen lezen op de computer ? Dan zal hij hier beslist opnieuw een goed gevoel bij krijgen. Of laat hem wat foto's zien. Zijn leeftijd is natuurlijk geen lachtertje en ook die van zijn "vriendin" niet. Maar doe hem zeker de groeten en laat hem meelezen als het enigszins kan. Groeten aan allen.
Oud 29-10-06, 01:24   #153
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Wat fijn dat je laat horen hoe het gaat met oom Jaap. Ik kan me wel voorstellen dat hij zich soms wat eenzaam voelt op zijn flatje, na zo'n warm verblijf, ondanks jullie inspanningen om hem zo veel mogelijk te bezoeken. Het is ook niet niets, zo'n hoge leeftijd. Heel veel groeten aan oom Jaap en heel veel complimenten voor jullie
Oud 29-10-06, 06:48   #154
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Hoi Chip

Leuk om weer wat van ome Jaap te mogen horen. Wil je hem de groeten doen.

Groetjes

Jeanne
Pelhøimov is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-10-06, 07:33   #155
Actief Lid

Nationaliteit:
Ik kan me voorstellen dat hij zich eenzaam voelt in zijn eentje. Mila's familie is zo aardig en hartelijk dat je echt geen Tsjechisch hoeft te spreken om je er op je gemak te voelen. Veel sterkte!

De hartelijke groeten van ons allevier - Lisa, Michal, Tim en Alex
Oud 29-10-06, 08:08   #156
Actief Lid

ceesfijneman's avatar

Nationaliteit:
Hoi Chip. Leuk om weer iets van oom Jaap te horen.
Doe hem de hartelijke groeten van me,Ik hoop dat hij nog een lange tijd op zijn reis kan terugkijken,en wat medeleven van ons kan
hem ook wel wat steun geven.
Het allerbeste we hebben allen van het verhaal genoten.
cees fijneman
Oud 29-10-06, 09:23   #157
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Het zal voor hem niet makkelijk zijn na zo'n heerlijke tijd om weer alleen in een huisje te zitten. Ik hoop dat er wel contact blijft tussen Mila (haar familie) en ome Jaap, bijv door brieven of telefoon, dan blijft er iets leuks voor hem om naar uit te kijken. Ik vond het geweldig Chip dat je ons hebt laten delen in het wel en wee, ik lees het allemaal heel graag en idd het zou voor ome Jaap natuurlijk ook heel leuk zijn als hij in de mogelijkheid zou zijn verhalen van het forum te lezen of foto's te bekijken. Doe hem maar de hartelijke groeten van zijn vrienden van de computer
Oud 29-10-06, 10:18   #158
Volwaardig Lid

Chip's avatar

Nationaliteit:
Hoi Allemaal,

Hartverwarmend zijn jullie reactie's weer!! Het doet ons heel erg goed. Ik sta op het punt om met Agnes naar Oom Jaap te gaan. Even een bordje soep brengen en een lekkere hachee met aardappelen. Ik heb jullie reactie's uitgeprint, zodat hij ze gelijk kan lezen.

Tot de volgende keer,
Heel hartelijke groeten van

Agnes en mij en natuurlijk van Oom Jaap!!
Oud 20-03-07, 22:36   #159
Actief Lid

ceesfijneman's avatar

Nationaliteit:
Hoi nog nieuws te melden Chip?
Oud 20-03-07, 23:01   #160
Volwaardig Lid

Chip's avatar

Nationaliteit:
Hallo......ik schaam me diep...ikwas jullie echt niet vergeten hoor, maar er is van alles gebeurd dat mijn tijd opvrat....

Met Oom Jaap gaat het redelijk. Zelf vind hij dat het nog prima gaat, maar je merkt nu aan alles dat hij echt achteruit gaat. Agnes, haar zus en ik gaan elke week een paar keer met eten naar hem toe. 's Zondags gaan Agnes en ik effe bij hem koffiedrinken en koken voor hem.Wij weten dan zeker dat hij goed eet, anders eet hij onvoldoende en ongezond. Elke avond om 21.00uur bel ik hem op zodat hij in ieder geval effe kan kletsen, hij heeft bijna geen contact meer met anderen omdat hij bijna niet meer buiten komt. Nou kletsen....dat doet hij nog geweldig !!
In de voorjaarsvakantie is Oom Jaap met ons een week naar een bungalow van Landal meegeweest. In Heideheuvel, Beekbergen. Geweldige week geweest. Fantastisch weer gehad en wij hebben met Oom Jaap genoten. Voor herhaling vatbaar! Oom Jaap heeft tijdens de wandelingetjes gemerkt dat het lopen steeds slechter gaat. Ook zijn geheugen gaat merkbaar achteruit. Hij hoopte dit jaar nog een reisje naar Tsjechië te maken, maar zoals het nu gaat zou dat onverstandig zijn. Dat weet hij zelf ook wel en dat stemt hem niet vrolijk. Hij tracht steeds om Mila zo ver te krijgen dat zij naar Nederland komt, maar Mila ziet dat niet zitten. Op dit moment is Agnes zus bezig om te zijn huis zodanig aan te passen dat hij zelfstandig kan blijven wonen. Hij is echt geen type dat in een tehuis kan aarden, alhoewel wij vinden dat hij het daar juist erg gezellig kan hebben met de andere ouderen. Hij kletst ze dan vast de oren van het hoofd.. Volgende maand gaat hij met de Zonnebloem een dag naar de keukenhof. Dat geeft weer wat afleiding. Zo.... dat was weer even een update over Oom Jaap.
Ik moest jullie als zijn "computervrienden", zoals hij dat noemt heel hartelijk groeten. Hij heeft het heel vaak over jullie.

Groetjes,

Chip

P.S. Ik zie net dat Cees gelijk met mij zat te typen. Hoi Cees je wordt op je wenken bediend! Hahahhaha.... groetjes!
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels