![]() |
|
|
#102 |
|
Forum Freak
|
Ik had dit nog nooit eerder gehoord. Heb altijd met honden of katten gereden. En aangezien Mazzel reizen niet echt prettig vindt, ligt ze het liefst tussen iemand zijn of haar benen. Kan natuurlijk gewoon haar eigen tuig omdoen en de riem vasthouden. Maar wel goed om te weten.
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Nieuw Lid
|
snap het niet helemaal wat is de rvv zit die in nederland of tsjechie.Heb ook een hond mee maar reis voordat ik naar Tsjechië ga al meerdere dagen of weken rond in duitsland waar haal ik dan die verklaring vandaan
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Nieuw Lid
|
DH mee op vakantie in CR
Ook wij zijn verscheidene keren in Tsjechie geweest met onze hond. (een bijzonder eigenzinnige hond) Wij hebben in het open vervoer altijd de muilkorf gebruikt. De hond meegenomen in restaurants, hotels en campings. We hebben nooit problemen gehad. Wij vinden de CR zeer hondvriendelijk. Uiteraard gingen we om de beurt een museum in of een kerk of kathedraal. Honden worden in geen enkel land (denk ik) in zulke gelegenheden geaccepteerd. Wel moeten de papieren in orde zijn, daar wordt aan de grens nauwlettender op toegezien, dan op je eigen paspoort. Fijne vakantie....
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Nieuw Lid
|
Huisdieren mee naar Tsjechië
Wat een leuk forum is dit. Wij, mijn man en ik, zouden graag met onze 3 pubers en onze 2 honden naar de wintersport in Tsjechie gaan. Nu heb ik me laten vertellen dat Tsjechie best hondvriendelijk is. Is dit zo? Wie weet hier iets van? Verder zoeken we een gebied waar wij lekker met onze honden kunnen wandelen en de kids lekker kunnen skieeen. Als er nog meer te doen is, is dat alleen maar meegenomen. Wie heeft er een tip voor ons? Oja...........kunnen we beter rond de kerst of rond de crocus gaan?
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Hoi!
Wij komen al jaren in Tsjechie met onze hond en wij hebben steeds met zeer hondvriendelijke mensen te maken gehad. Bijna overal mag je met je hond naar binnen (behalve uiteraard musea, kerken etc.).Het enige nadeel vind ik dat de hond in sommige situaties een muilkorf moet dragen (bijv. in het OV en in het Gouden Straatje in Praag). Onze hond is een schattig vuilnisbakje dat geen vlieg kwaad doet. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Nieuw Lid
|
Wat leuk om te horen. Ik heb ook gehoord dat honden zelfs in restaurants e.d. mogen komen. Nou zal ik dat niet doen, want wij hebben 2 duitse herders en dat ligt toch wat gevoeliger :-) Alhoewel, in sommige situaties gedragen mijn honden zich beter dan onze pubers :-)
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Legende
|
Op deze link is er geen onderscheid tussen metro, bus en tram en staat bij de prijzen freight: "dogs 20 Kc". pis.cz/transport
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik las ergens dat in Tsjechie de honden altijd een muilkorf om moeten, is dat zo?
|
|
|
|