![]() |
|
|
#1 | |
|
VIP Lid
|
Culinaire shocks
Citaat:
Ik kan me heel goed herinneren hoe mijn eerste ontmoeting met andijviestamppot is gegaan. Ik keek het gerecht zo aan; in de zin van: moet ik nu dit eendenvoer opeten? Als klein kind hielp ik m'n vader met het voorbereiden van het voer voor kleine kuikentjes. Die herinnering kwam nu naar boven: ik kijkend over de schouder van m'n pa die gekookte aardappelen, brandnetels en gemalen granen aan het mengen was. Ik heb het wel opgegeten maar .. Wat is jullie ergste culinaire ervaring? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Mijn eerste welkomst-eten was balkenbrij. Later ben ik het ook gaan eten, maar echt lekker vond ik het nooit. Wat ik dus nooit heb kunnen opeten is platselijke kruudmoes (karnemelk, rozijnen, ham, worst, kervel, gort)
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Forum Freak
|
Nou dat kan ik me voorstellen Anavi!! Ik heb het nog nooit gegeten maar het lijkt mij ook niet lekker!!
Het enige in Tsjechië wat ik niet lekker,tenminste waar ik nu op kan komen, vind is (vooral op de aardappelen) kmín in veel gerechten, als het weinig is vind ik het nog wel lekker, maar we hebben bij iemand thuis een keer aardappelen gegeten en toen waren ze kennerlijk een beetje uitgeschoten, niet lekker!!! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Moderator
|
Gelukkig is Pens, gevulde darmen etc etc me tot nu to bespaard gebleven..
De grootste schock?? ![]() 's morgens half tien op de koffie gaan!! Die turek ging nog maar meteen al een stevige Slivovice erbij..... Uiteindelijk werd 't nog heel gezellig en zijn we om een uur of acht volgestouwd met lekkers huiswaarts gezigzagd |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Forum Freak
|
Ohja, dat was ik bijna vergeten. Wij zijn, alweer heel lang geleden, uitgenodigd voor een bruiloft, prachtig, met allemaal echt Tsjechische gewoontes waar ik hier niet over uit zal wijden.
Het feest werd gevierd in een vakantieverblijf van een fabriek. Daardoor kon iedereen blijven slapen en 's morgens als ontbijt kregen we....... goulash met rohlik!! Jan en ik vonden het wel lekker (en alle Tsjechen trouwens ook!!) maar mijn vader en moeder vonden het VRESELIJK!!!! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
Mijn ergste ervaring was eigenlijk niet in Tsjechie, maar in Slowakije (maar heb wel eens begrepen dat hetzelfde ritueel ook in Tsjechië plaatsvind).
Ze hadden een soort slachtingsfeest, waarbij een varken geslacht werd. Alles, maar dan ook echt ALLES werd eten van gemaakt. Het vlees vond ik goed te eten (alhoewel de knie er niet echt smakelijk uitzag) maar toen de bloedsoep op tafel kwam, heb ik toch even gepast. Dat ging me NET iets te ver...............zelfs met de nodige combinaties pivo/becher achter m'n kiezen...... Verder vind ik goulash op zich erg lekker, maar mijn darmen denken daar helaas anders over ![]() |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Lid
|
Beuling op een slachtfeest, zo'n zachte slachtafval worst die bij aansnijden over je bord uitloopt... nog warm. Een hond was er gelukkig blij mee.
En dan eveneens daar die zwarte bloedsoep, maar die liet ik direct m'n mond voorbijgaan. |
|
|
|