![]() |
|
|
#211 |
|
Legende
|
Chelsea-keeper Peter Cech geopeerd aan schedelbreuk
HLN UPDATE 18:39
Chelsea won gisteravond met 0-1 op het veld van Reading. Tot daar het goede nieuws voor de Engelse kampioen. De schade die de Londense topclub opliep, is erg aanzienlijk. Doelman Peter Cech, die al vroeg in de match in botsing kwam met de knie van Hunt, is zaterdagnacht geopereerd in het ziekenhuis van Oxford aan een schedelbasisbreuk. Cech moest na een minuut al afgevoerd worden. "De operatie is goed verlopen, maar het is nog te vroeg om te zeggen hoe lang Cech zal moeten revalideren", liet Chelsea in een mededeling weten. De nationale doelman van Tsjechië mist zeker al de dubbele confrontatie met Barcelona in de Champions League. Ook Cechs vervanger, Carlo Cudicini, werd zaterdag afgevoerd. Hij had het bewustzijn verloren na een stevige beuk, maar verliet het ziekenhuis al. ![]() |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Legende
|
Rosicky: 'Chelsea kon me niet betalen'
![]() Arsenal-middenvelder Tomas Rosicky heeft te kennen gegeven dat Chelsea hem in de winter van 2004 wilde kopen, maar hem toen niet konden betalen vanwege de hoge vraagprijs van zijn toenmalige club Borussia Dortmund. "Ik wist dat Chelsea interesse had maar wat altijd het probleem in Dortmund was: ze vroegen ontzettend veel geld. Nu ben ik blij dat ze me toen niet verkocht hadden." "Ik heb ook de kans gehad om naar Italië te gaan, maar ik hou niet van het voetbal dat ze daar spelen. Er was ook een bod van Atletico Madrid, maar toen Arsenal kwam was de beslissing niet moeilijk, het was al jaren een van mijn favoriete clubs", aldus de aanvoerder van Tsjechië. voetbalcentraal.nl 15-10-06 19:19 |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Legende
|
Keeper Cech zes maanden out
Chelsea-doelman Petr Cech is voor de komende zes maanden uitgeschakeld. De 24-jarige keeper werd zondag geopereerd aan een schedelbasisfractuur, nadat hij een dag eerder in de wedstrijd tegen Reading hard in botsing kwam met een tegenstander.
"De operatie is succesvol verlopen, maar hij kan pas over een halfjaar weer sporten", verklaarde neuroloog Peter Hamlyn van het St. Bartholomew's Hospital aan de Daily Telegraph. Volgens de arts moet Cech ervoor waken om te vroeg zijn rentree te maken na de fractuur. "Als hij te snel begint, kan het hem fataal worden", aldus Hamlyn. "Bij dit soort gevallen is het levensgevaarlijk als er een tweede zwelling komt op het moment dat de schedel nog niet is hersteld van de eerste botsing." Afgelopen zaterdag verloor Chelsea ook zijn tweede doelman Carlo Cudicini. De invaller voor Cech moest met een hoofdblessure van het veld, maar is er minder ernstig aan toe. Hij is een vraagteken voor de Champions League-wedstrijd van woensdag in eigen huis tegen Barcelona. Coach José Mourinho overweegt derde keeper Hilario op te stellen. Trainer Sam Allardyce van Boltlon Wanderers heeft zijn hulp inmiddels aangeboden. "Als Chelsea interesse heeft om een reservedoelman te lenen, kunnen ze altijd komen praten." Bij Bolton is de Fin Jussi Jaaskelainen eerste keeper. De overige doelmannen zijn oud-international Ian Walker, international Ali Al-Habsi van Oman en junior Sam Ashton. gva.be |
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#215 | ||
|
Forum Freak
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
VI |
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Legende
|
Petr Cech jaar buiten strijd volgens zijn vader
De Tsjechische doelman van het Engelse Chelsea, Petr Cech, zal een jaar niet kunnen spelen. Dat vertelde zijn vader aan de Engelse krant The Times. De 24-jarige Cech liep zondag in de wedstrijd tegen Reading een schedelbreuk op en werd geopereerd.
"Mijn zoon kan een jaar niet spelen", aldus Vaclav Cech. "Ik realiseerde me eerst niet hoe erg de blessure wel was. Toen ik de diagnose hoorde, trilde ik op mijn benen. Ik kon mijn oren niet geloven." De Tsjechische international kreeg vroeg in de match de knie van Stephen Hunt op het hoofd. Chelsea liet maandagavond weten dat de operatie van Cech succesvol was verlopen en dat de speler bij bewustzijn was. (belga) hln.be 17/10/06 11u58 |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Forum Freak
|
Arjen Robben genomineerd voor Gouden Bal
VIANEN, 17 oktober 2006 16:06 - De vijftig kandidaten voor de Gouden Bal 2006 zijn bekend. Voetbaljournalisten uit de Europese voetballanden bepalen op 27 november de winnaar. Bij de vijftig genomineerden hoort natuurlijk Ronaldinho, maar ook Arjen Robben, de enige Nederlander. Ook PSV'er Edison Mendez, die op het WK indruk maakte met Ecuador, en de inmiddels gestopte Fransman Zinedine Zidane op de lijst. De vijftig genomineerden van France Football zijn: Michael Ballack (Chelsea), Gianluigi Buffon (Juventus), Tim Cahill (Everton), Fabio Cannavaro (Real Madrid), Andrei Shevchenko (Chelsea), Joe Cole (Chelsea), Grégory Coupet (Olympique Lyon), Cris (Olympique Lyon), Cristiano Ronaldo (Manchester United), Deco (FC Barcelona), Mahamadou Diarra (Real Madrid), Didier Drogba (Chelsea), Mickael Essien (Chelsea), Samuel Eto'o (FC Barcelona), Cesc Fabregas (Arsenal), William Gallas (Arsenal), Gennaro Gattuso (AC Milan), Steven Gerrard (Liverpool), Ludovic Giuly (FC Barcelona), Fabio Grosso (Inter de Milan), Thierry Henry (Arsenal), Juninho (Olympique Lyon), Kakà (AC Milan), Miroslav Klose (Werder Bremen), Phillip Lahm (Bayer München), Frank Lampard (Chelsea), Jens Lehmann (Arsenal), Claude Makélélé (Chelsea), Florent Malouda (Lyon), Edison Méndez (PSV Eindhoven), Lionel Messi (FC Barcelona), Andrea Pirlo (AC Milan), Lukas Podolski (Bayer München), Carles Puyol (FC Barcelona), Franck Ribéry (Olympique Marseille), Ronaldinho (FC Barcelona), Juan Román Riquelme (Villarreal), Arjen Robben (Chelsea), Wayne Rooney (Manchester United), Willy Sagnol (Bayern München), Bastian Schweinsteiger (Bayern München), John Terry (Chelsea), Lilian Thuram (FC Barcelona), Tiago (Olympique Lyon), Luca Toni (Fiorentina), Fernando Torres (Atlético Madrid), Patrick Vieira (Internazionale), David Villa (Valencia), Gianluca Zambrotta (FC Barcelona) en Zinedine Zidane (gestopt). N.B. En ja, we zien het goed, geen ENKELE Tsjech is geselecteerd, maar een speler als Edison Mendez wel. Met alle respect, maar die hoort toch niet op deze lijst thuis? Roiscky hoort hier zeker wel op, Cech, de ongelukkige, zeker ook. Van der Sar trouwens ook. |
|
|
|
|
|
#219 |
|
Legende
|
"Chelsea is vrediger door de blessure van Cech"
wo 18/10/06 - Chelsea-Barcelona heeft de voorbije jaren telkens voor gensters gezorgd op en naast het veld. Barcelona-coach Frank Rijkaard merkt dat de straffe taal van Chelsea-zijde nu uitblijft. Toch spraken de coaches.
Barcelona-trainer Frank Rijkaar heeft een verklaring waarom de polemieken in de aanloop naar het duel uitgebleven zijn. "Als de zaken er dit jaar vrediger aan toe gaan dan in het verleden, dan is dat wellicht wegens de blessures bij Chelsea", zegt Rijkaard. "Vooral de zware blessure bij Petr Cech speelt wellicht een rol in het uitblijven van de polemieken. Wat met Cech gebeurde, was trouwens vreselijk", vond de Nederlander ook. Twee seizoenen geleden beschuldigde Chelsea-coach José Mourinho Rijkaard er nog van dat hij in de rust in de kleedkamer van ref Frisk opdook. Frisk kreeg nadien doodsbedreigingen en stopte ermee. vrtnieuws.net |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Actief Lid
|
Čech Beterschap!
Schandalig wat Petr Czech overkomen is. Je kunt mij een heleboel wijsmaken, ben erg goedgelovig, maar dat hier geen sprake van opzet was, kan ik niet geloven.
Je schopt iemand niet zomaar even een schedelbasisfractuur..... Ik wens Cech dan ook heel veel sterke met zijn herstel...... En die tegenstander? Voor het leven schorsen; zulke mensen horen niet op de voetbalvelden thuis........ |
|
|
|