|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
In Karlovy Vary is iedere zondagmorgen een grote markt bij het voetbalstadion. Vanaf de hoofdweg over de brug naar het centrum en dan onmiddellijk rechts. Na ca 1 km. over de spoorlijn en daarna links.
Van alles te koop. Kleding, schoenen, tasjes, etc., maar ook 2e hands spullen als gereedschap, autobanden, uitlaten, karretjes, fietsen, etc.. Maar: Pas zoals overal goed op je portemonnaie!! Zakkenrollers zijn er ook. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Lid
|
markten
In Jicin is elke zaterdag een maartk heel leuk echte aanrader, die is maar tot 12.00 en dan gaan de winkels ook dicht.
Wij zijn op zoek naar andere markten in het reuzegebergte, dat valt nog niet mee. In Tsjechie zelfs en Tsjechie.nl konden ons niet helpen, weet iemand anders meer? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Legende
|
op zich zijn er echt weinig vaste-tijdstip/dagen markten in de kleinere steden en dorpjes.
soms duikt er in ene spontaan een bestelbus vol met diverse spulletjes op bij een pleintje of bij andere winkels.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
VIP Lid
|
Van horen zeggen:
In Valy bij Pardubice een enorme markt, iedere zondag, echt heel erg groot, en ook met bijzondere produkten. Dus niet alleen vietnamezen met kleding. Alleen op zondag, tot 12 uur. In Radhost ook iedere zondag een enorm grote markt. Wij waren het afgelopen jaar niet in staat een van beiden te bezoeken, maar het schijnt nogal de moeite waard te zijn.
|
|
|
#26 |
|
VIP Lid
|
Ik vind de Vietnamezenmarkt in Cheb gewoon heel leuk. Gewoon kleding , tassen, kristal e.d. En dan niet die in Waldsassen, maar die in Cheb zelf, de Dragoun Bazar. Daar hangt een sfeertje, dat moet ik ieder jaar gewoon een keer proeven. En je kunt er nog lekker eten ook! De uitspanningen zien er niet uit, maar het eten is lekker!
![]()
|
|
|
#27 |
|
Actief Lid
|
Wel heel erg opdringerig , moet ik zeggen.
Als je voor in de hal wat gekocht hebt, dan weten ze achterin de hal hoeveel geld je op zak hebt. Ze proberen ook om vader, moeder, en zoon uit elkaar te halen. Om aan allemaal hetzelfde produkt te verkopen , bv. sigaretten.(met waterschade) En waar je ogen naar kijken? reageren ze direkt op, koop heel mooi niet duur, Amsterdam? Maar we hebben wel wat gekocht, en niet duur , en wel goed. Zijn we allemaal hetzelfde? Boss winterjas met garantie van Boss voor € 28 Maat xl. We wachten de winter wel af, de jas zal in ieder geval wel warm zijn, hoop ik.
|
|
|
|
#28 | |
|
Legende
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
Een Vietnamezenmarkt moet je leren kennen. Wij hebben daar ook 10 jaar over gedaan. Deze mensen drijven op een totaal andere manier handel dan wij gewend zijn. En dat ze graag iets verkopen willen, dat is duidelijk, ze hebben er ook reden toe. Voor een aantal van die mensen is life een struggle. Zie de Topic "Klein, dapper Vietnameesje".
Je moet leren omgaan met deze manier van verkopen, en voor sommige mensen valt dat niet te doen. Wij hebben deze mensen echter jaren geobserveerd, en zijn heel vaak op ons bek gegaan, maar uiteindelijk weten we wel wat we moeten kopen, en wat niet. We weten ook hoe we het moeten kopen, en wat we ervoor moeten betalen. En wat het leukste is, als je de mensen een heel klein beetje leert kennen kun je op een hele leuke manier met ze omgaan, en een hele leuke middag hebben op die markt. En de echte etterige, superopdringerige, aggressieve verkopers die laten wij gewoon links liggen, maar zo zijn ze niet allemaal. Al zullen ze allemaal in beginsel proberen je een oor aan te naaien. Voor iedereen die zo'n markt wel leuk vindt, maar niet weet hoe er mee om te gaan, laat het gewoon over je heen komen, kijk, luister en geniet. Koop eerst gewoon niets, maar kijk alleen.
|