![]() |
|
|
#1 |
|
Lid
|
Korfbal in de buurt van Trutnov?
Hallo,
Ik zit van de winter 3 maanden in tsjechie.. Heel erg leuk maar sporten doe ik dan niet echt veel (wel veel op de ski's en snowboard maar niet korfballen!!) Weet iemand hier misschien of daar in de buurt een korfbal vereniging is waar ik eventueel keertje kan kijken/mee trainen. Groetjes Arjenne |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forum Freak
|
Ik was in de veronderstelling dat korfbal een puur Nederlandse sport was, maar ik kan me vergissen
Ik weet wel dat er in Trutnov een grote Basketbalvereniging is, heb je daar misschien iets aan ... ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
Arjenne,
Ik ben korfbalfan (Atalante Apeldoorn) en Kutna Hora-fan (CZ). Uit de info, die ik via de tsjechische "KNKV" krijg is er in Nachod iets van junioren korfbal op een school. Nachod is wel zo'n 30 km van Trutnov vandaan, hoor. Ik zal proberen e.e.a. beter uit te zoeken. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Forum Freak
|
Oh gelukkig daar is Keesi al, onze redder in korfbal-nood
![]() |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Moderator
|
Er wordt fanatiek gekorfbald in Tsjechië en men behoort tot de wereldtop. De sport is daar bij mijn weten ooit geïntroduceerd door een (hoe kan het ook anders) Nederlander.
In 2001 heb ik nog de Europacup Korfbal voor Universiteiten meegemaakt in Hradec Kralove. De dochter van mijn broer speelde toen in het team van de Erasmusuniversiteit en ik ging mee (ook omdat ikzelf vroeger gekorfbald heb). De finale ging tussen een Nederlandse en Tsjechische universiteitsploeg. De Tsjechen begonnen zwaarbeschonken en bij voorbaat juichend aan de finale en werden ook kampioen. ![]() Dit is de website van de Tsjechische Korfbal Associatie. PS. Korfbal heet in Tsjechië - je raadt het nooit - gewoon "korfbal". |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Forum Freak
|
Nee slimpie, die kunnen ze niet gebruiken!!!!
![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Legende
|
dieter schreef korf corrie en de dikke van dale zegt ons op www.vandale.nl :
korf (de ~ (m.), korven) 1 mand |