![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
De Beste Investering
Tijdens de Immo-beurs in Houten hebben wij een kort gesprek gevoerd met ene Mevrouw Kamila van www.beste-investering.nl .
Wij moeten zeggen dat ze een alleraardigste indruk achterliet, hetgeen uiteraard niets zegt over haar capaciteiten, connecties, etc. Wie heeft ervaring met deze makelaar? m.vr.gr. Sjaak |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Geen ervaring maar ik vind de prijzen aan de (zeer) hoge kant
![]() De vlag dekt m.i. niet de lading |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Wij kennen Kamilla nog vanuit de tijd dat ze voor TT werkte. Zij was degene die altijd alles voor ons in orde maakte.
Onze indruk is dat ze een hele nare periode achter de rug heeft en nu voor zichzelf is begonnen. Mochten we ooit nog iets willen kopen, dan zouden we zeker eerst bij haar gaan kijken: haar bemiddeling is erg persoonlijk en dat sprak ons erg aan. Verdere vragen graag via PM |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Hallo Forumleden,
Wij zijn net terug van een werkvakantie naar CZ, de bedoeling was om daar onroerend goed te bekijken en misschien te kopen. Voor we weggingen hadden we afspraken gemaakt met diverse makelaars, ook met Beste-Investering uit Best. Via dit bedrijf hebben wij een leuk object gevonden, maar teruggekomen in NL, bleek de prijs in 1 keer 10.000 Euro hoger dan de prijs die we in NL opgekregen hadden. Mooie verhalen natuurlijk over een vergissing en comissie die wel of niet in de prijs zou zitten. Kortom: Zijn er forumleden die ervaringen hebben met Beste-Investering? Groetjes Henk & Kristina |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Geroyeerd Lid
|
Lees het verhaal van Henk en Kristina. Ik ga niet meer over die Kamila uit wijden, maar ik vind het knap belazerij wat ze met deze mensen doet!
Overigens heb ik begrepen dat ze voor onroerend goed tot een aankoopbedrag van 300.000 euro een provisie vragen van 5.000 euro. Een flink bedrag als je een "chata" van 800.000 Tsjechische Kronen gaat kopen. Er zijn mensen die hun mond vol hebben over begeleiding. Ik denk dat het kopen van een pension of zo, een heel andere aanpak vraagt, dan de aankoop van een chata. Iemand die in Tsjechie zijn boterham wil gaan verdienen zou toch eerst moeten weten waar die dat het beste kan doen. Zo'n makelaar zou je daarbij moeten helpen. Waar is het voor de toerist aantrekkelijk, hoeveel mensen komen daar per jaar enz. Ik neem toch aan dat de gemiddelde nederlander niet zo dwaas is, door alleen maar te kijken naar het pand zelf en de prijs die hij daarvoor moet betalen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lieve mensen,
Let nou eens op. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten dan loopt het slecht af. Iedereen wil een boterham verdienen, dus ook daar. Let niet op de laatste euro, let vooral op de begeleiding er na. Gun de betrokkene een salaris. En kijk of het huis in de eerste indruk je bevalt. Schakel een bouwkundige in.(ik ben niet beschikbaar, u zult achter overslaan van mijn uurtarief) Over de aankoop van een tv schuim je heel internet af, over de aankoop van een huis duik je erin en je koopt maar wat. Let vooral op waar, en hoe het huis gelegen is, kan ik er in de winter komen? Is er een meerwaarde te verwachten? Want er zijn omstandigheden te verwachten dat het weer van de hand gedaan moet worden. Ben je het van plan te verhuren? Let dan op dat je meer geld krijgt dan de hoogste rente hier, anders moet je het niet doen. Huurders zijn zeikerts en slopers! Als je het huis moet verhuren om jouw financieen op orde te krijgen moet je het niet doen Als je op een bedrag van € 10.000 moet kijken of je het koopt of niet koopt dan heb je net te weinig geld voor de rest. Namelijk het onderhoud, verzekeringen etc. Een voorbeeld. Ik had met mijn partners afgesproken dat we het huis zouden kopen als we er met zijn allen over eens zouden zijn van: yep dat is het. Nou dit huis wat we hebben is het. Niet gekocht voor waardevermeerdering, alleen voor ons eigen geluk. Ik wil u wel vertellen dat het huis ruim 100% in waarde is gestegen. Maar wij onderhouden het uitstekend, dat zijn wij verplicht aan het land. Maar bovenal: koop iets wat je leuk vindt, makkelijk kan betalen en goed bereikbaar is. En neem verdorie gewoon een beslissing! Niks te mitsen en te maren. Doen of niet doen!!!!!!!!! En nooit achteraf zeiken dat iets tegen is gevallen. Grote mensen zijn we toch? Ja toch! Groet van Kukel die het beste met u voor heeft. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Geroyeerd Lid
|
Net wat je zegt, Kukel, we zijn grote mensen, en laten we niet als we zelf dom doen, een ander dan maar gauw de schuld geven!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lid
|
Over Beste Investering
Hallo forumleden,
Wij hebben dit jaar een huis in de Zuid Bohemen via Beste Investering gekocht, via Kamila. Zij is ons altijd goed van dienst geweest en verleent een uitstekende service en aftersales. Ze is vriendelijk en kundig. Natuurlijk vraagt ook Beste Investering een commissie, maar gezien het werk dat zij voor je doen vind ik die alleszins redelijk. Ook in het jaar na de aankoop verlenen zij je nog diensten mbt belastingaangifte, verzekeringen, bank- en andere zaken waarvoor je niet extra hoeft te betalen. Kortom, wij hebben een uitstekende ervaring met Beste Investering en met Kamila in het bijzonder. Brenda en Jerry |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
moet zeggen via dit forum goede boekhouder gevonden en bankzaken gaan via het internet (engelse website) en verzekeringen goed via ekrk kunnen regelen en die leveren een hele goede service (dit was overigens niet onze makelaar voor het pand dat was iemand anders) |
|
|
|
|